هدیه 750 میلیونی رهبرانقلاب به سیل زدگان بردسکن

علی نوری/ فرماندار بردسکن ازاختصاص 50 هزار پاکت سیمان هدیه مقام معظم رهبری به سیل زدگان این شهرستان به ارزش 750 میلیون تومان خبرداد.مجتبی شاکری گفت: به ازای هر واحد، 160 پاکت سیمان داده می شود که تاکنون 50 نفر از متقاضیان از این هدیه رهبری بهره مند شده اند.فرماندار بردسکن در بازدید از روند ساخت واحدهای مسکونی مناطق سیل زده روستاهای جلال آباد، محمدآباد، کلاته نو و سیف آباد به خبرنگار ما گفت: در پی وقوع سیل فروردین امسال به هزار و100 واحد مسکونی در 35 روستای شهرستان خسارت وارد شد که ازاین تعداد 790 واحد نیاز به احداث دارد و 310 واحد تعمیری است.
آغاز عملیات اجرایی 310 واحد مسکونی
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن با بیان این که در فاز اول براساس سهمیه ابلاغی از استان  عملیات اجرایی 310 واحد آغاز شده است افزود: برای تمامی واحدهای خسارت دیده پروانه رایگان ساختمانی صادرو تشکیل پرونده انجام شده و تاکنون 250 واحد معرفی به بانک و انعقاد قرارداد شده است. شاکری افزود: قسط اول تسهیلات برای این تعداد از متقاضیان آزاد شده و به تامین اسکلت ساختمانی توسط بنیادمسکن اقدام شده است. وی بیان کرد: تاکنون 200 واحد اسکلت  (سازه پیچ و مهره) تحویل متقاضیان و 190 واحد عملیات آوار برداری انجام شده است. وی همچنین گفت: عملیات پی کنی و شفته برای 250 واحد انجام و 120 واحد نیز در مرحله آرماتور بندی و 80 واحد نیز فنداسیون آن اجرا شده است. فرماندار بردسکن مطرح کرد: در مجموع از 310 واحد سهمیه ابلاغی به شهرستان ظرف دوماه اخیربرای 60 واحد اسکلت  نصب   و 30 واحد عملیات دیوار چینی  انجام شده است و 20 واحداجرای  سقف دارد و پنج واحد در مرحله نازک کاری است. شاکری  قول  داد در صورتی که متقاضیان پای کار باشند، امید است تا پایان آبان ماه قبل از فصل سرما 30 درصد از واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل تکمیل و تحویل متقاضیان شود.
بازدید مدیرعامل مجمع خیرین
 وی به بازدید مدیرعامل مجمع خیرین خراسان رضوی و جمع دیگری از خیرین به این شهرستان اشاره کرد و گفت: مقرر شد در مناطق عشایری بخش انابد 50 واحد توسط خیرین از مرحله سفت کاری به بعد انجام شود و دریکی از روستاها نیز به همت ستاد سیل زدگان استان 20 واحد خسارت دیده صفر تا 100 آن تکمیل و برای تجهیز وسایل مورد نیاز منزل و اشتغال آن ها نیز اقدام شود. وی اظهار کرد: به محض تخصیص اعتبار لازم عملیات اجرایی بقیه واحدهای خسارت دیده نیز آغاز خواهد شد. فرماندار بردسکن مطرح کرد: دولت به ازای هر واحد خسارت دیده 40 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بازسازی و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده است و متقاضیانی که پروژه خود را اجرا کرده اند قسط اول آن آزاد شده است.