پلیس فتا حواسش به شاخ‌های اینستاگرامی هست

گروه اجتماعی- شاخ آفریقا را شاید در نقشه دیده باشید؛ به شرقی ترین بخش آفریقا که در نقشه شبیه یک شاخ است، شاخ آفریقا می گویند اما در اینستاگرام، شاخ ها تند و تیز نیستند، شاید از نظر تعداد دنبال کننده ها، در رده های بالا باشند اما خیلی اوقات در محتوا و سبکی که در مسائل اجتماعی ارائه می دهند خیلی آرام و نرم عمل می کنند. شاخ های اینستاگرامی الزاما شخصیت های با فرهنگ فاخر یا تحصیل کرده  نیستند. گاهی یک فرد کاملا معمولی با نمایش چهره ای بی پرده از زندگی شخصی و خصوصی اش با پیام هایی کاملا ضدفرهنگ تبدیل به شاخ اینستاگرام می شود. سوی دیگر نیز کاربران و دنبال کننده ها هستند که اغلب نیز ممکن است روش و منش آن شاخ را نپسندند اما مرور رفتارها و واکنش هایش را به عنوان یک سرگرمی و گذران وقت در فضای مجازی می پذیرند. در چند وقت اخیر و پس از برخی اتفاقات ناخوشایند که از ناحیه شاخ ها و برخی سلبریتی ها در فضای مجازی گریبان جامعه را گرفت موضوع ضرورت نظارت بر محتوای فضای مجازی جدی تر از سوی دستگاه های مسئول مطرح شد. حالا پلیس فتا اعلام کرده است که رفتار و کردار شاخ های اینستاگرام را رصد می کند.
آغاز طرح شناسایی شاخ ها
سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای ناجا در همین زمینه درباره فعالیت برخی از صفحات پرطرفدار اینستاگرامی در حوزه مدلینگ و ... که اصطلاحا با عنوان شاخ‌های اینستاگرامی شناخته می شوند، گفت: سال گذشته طرحی را در پلیس فتا آغاز کردیم که در پی آن تذکرات لازم به این افراد داده شده و نکاتی را به آنان مطرح کردیم.سردار مجید درباره فعالیت برخی از این صفحات در تبلیغ صفحات شرط بندی و قماربازی نیز گفت: این افراد در حوزه رصد و شناسایی پلیس هستند و اگر تخلفی کنند با هماهنگی دستگاه قضایی با آنان برخورد خواهد شد.
تغییر رفتار شاخ ها؟
وی درخصوص این که آیا با مواردی نیز برخورد شده است؟ به ایسنا گفت: مواردی بوده که این افراد احضار هم شده‌اند که درباره برخی از این افراد تغییر رفتارهایشان ناشی از برخورد با آن ها بوده است.