برنی سندرز: عربستان یک دیکتاتوری شریر و کریه است

برنی سندرز، نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید که سیاست خارجی آمریکا نباید «صرفا حمایت از اسرائیل و عربستان و ضد ایران» باشد.
به گزارش یورونیوز، سندرز در گفت‌وگو با «پاد سیو آمریکا» به نقد سیاست خارجی دولت کنونی ایالات متحده به ویژه در منطقه خاورمیانه پرداخت. سناتور ایالت ورمونت در این گفت‌وگو با انتقاد از سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا در حمایت از اسرائیل گفت: «راهبرد ما در خاورمیانه نباید فقط حمایت از اسرائیل، حمایت از اسرائیل و حمایت از اسرائیل باشد. ما باید با همه کشورها، همه گروه‌ها و همه مردم منطقه کار کنیم.» وی با انتقاد از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل افزود: «من حتما باور دارم که این حق مردم اسرائیل است که در صلح و آرامش زندگی کنند. اما آنچه در چند سال اخیر در منطقه رخ داده است را ببینید. ما شاهد قدرت‌گیری یک دولت افراطی دست راستی در اسرائیل هستیم که گرایش‌های نژادپرستانه بسیاری دارد. این رفتار دولت نتانیاهو است که تنش‌ها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها را تشدید کرده است. ضمن اینکه تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم موضوع مذاکرات با فلسطینی‌ها را با خطر جدی مواجه کرده است.» سندرز در ادامه عربستان سعودی را «یک دیکتاتوری شریر و کریه» خواند گفت: «باید با صدای بلند درباره آنچه این حکومت خبیث با مردمش رفتار می‌کند صحبت کنیم. من افتخار می‌کنم که در سال ۲۰۱۶ با هیلاری کلینتون در این خصوص اختلاف نظر داشتم. ریاض با زنان همچون شهروندان درجه سه رفتار می‌کند. این در حالی است که این دیکتاتوری شریر و کریه متحد عالی ما خوانده می‌شود. پس چه می‌توان گفت جز اینکه سیاست خارجی ما صد درصد حامی اسرائیل و صد درصد حامی عربستان سعودی است. ما نباید از ایران متنفر باشیم.» این سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی همچنین وعده داد که در‌صورتی که به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود با رهبران عربستان سعودی، ایران، اسرائیل و فلسطینیان پای میز مذاکره بنشیند تا به اختلافات در منطقه پایان بدهد.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از حملات و تخریب‌های صداوسیما علیه دولت گزارش می‌دهد «گاندو» در قفس ظریف ژوبین صفاری رسانه‌ها و گره کور تحمل‌ناپذیری «ابتکار» طرح جدید مالیاتی را بررسی می‌کند راهی برای عبور دولت از تنگنای اقتصادی! تا زمانی‌که مشکلات بازار اصلاح نشود، طرح‌های پیشنهادی موثر نیست نخریدن خانه، تدبیر دولت برای کاهش تقاضا در بازار همه حواشی انتخابات شورایاری‌ها بررسی شد دو روی سکه یک انتخابات محلی رئیس‌جمهوری در نامه‌ای متذکر شد مواخذه 4 وزیر «‌ابتکار» نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در وین را بررسی می‌کند برجام در میان تحولات سریع رئیس جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه عمان: ایران علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها با عمان است برنی سندرز: عربستان یک دیکتاتوری شریر و کریه است دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین: برخی برایشان مهم نیست با نردبان «مصباح» وارد مجلس شوند یا «عارف» سلامت ایران، خورشید مدیریت کلان خط و نشان مجدد اون برای ینگه دنیا