هنگ‌کنگ در آشوب؛ تظاهرات ممنوعه به خشونت کشیده شد

پلیس هنگ‌کنگ با گاز اشک آور به جنگ هزاران معترضی رفت که به‌رغم اعلام ممنوعیت تظاهرات در اعتراض به اقدام مهاجمان سفیدپوش، در یوئن لانگ، محلی که مهاجمان هفته گذشته معترضان را هدف حملات خود قرار دادند، تظاهرات کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خیابان‌های یوئن‌لانگ به دریایی از چتر تبدیل شد. نمادی از بازگشت اعتراضات اشغال که در سال 1393 هنگ‌کنگ را در بر گرفت. چتر ابزاری بود که معترضان برای مخفی ساختن هویت خود از دوربین پلیس و همچنین سپری دربرابر گاز اشک آور و اسپری فلفل در دست می‌گرفتند.
براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس گفته است که مردی را در محل تجمع معترضان به دلیل زخمی کردن یک فرد دیگر با چاقو دستگیر کرده است.
دولت در آستانه برگزاری این تظاهرات با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار داد که مانع از برگزاری این اعتراضات خواهد شد. در این بیانیه آمده است که برخی معترضان سپرهای آهنی دست ساز دردست دارند و اقدام بر کنار زدن موانع در جاده‌ها کرده‌اند. و برخی نیز خودروهای پلیس را با نیروهای درون آنها محاصره کرده‌اند.


دولت همچنین نسبت به وخیم‌تر شدن شرایط هشدار داده است. پلیس از مردم خواسته است آرام باشند و منطقه را در اسرع وقت ترک کنند.
شبکه حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ نیز اعلام کرده است که قطارها در ایستگاه‌های معمول در یوئون لانگ توقف نخواهند کرد. برخی مراکز تجاری و عمومی بسته شده و مسابقات ورزشی نیز لغو شده است.
پلیس هنگ‌کنگ که مورد نقد شدید جهت عدم داشتن شدت عمل دربرابر این مهاجمان قرار دارد، اعلام کرده که 12 نفر را در ارتباط با خشونت‌های هفته پیش دستگیر کرده است.
اینک پلیس در اقدامی نادر، برگزاری تظاهرات را با اعلام اینکه ترس از حملات انتقام‌جویانه علیه روستاییان، توسط معترضان وجود دارد، ممنوع کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه قائم مقام وزیر صمت: کل امور بازرگانی در وزارت صمت متمرکز شد وزیر کار خبر داد حذف یارانه دهک‌های پردرآمد کلید خورد سازمان ملل: عربستان و امارات مسئول قتل صدها کودک در یمن هستند شورای ملی فلسطین: مرحله جدیدی از رویارویی با رژیم صهیونیستی در راه است هنگ‌کنگ در آشوب؛ تظاهرات ممنوعه به خشونت کشیده شد مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ نزدیک‌تر شد رایزنی ظریف با وزیر خارجه عمان در تهران در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست دکتر روحانی؛ مشکلات و چالش‌های واگذاری بنگاه‌های دولتی بررسی شد نتایج اولیه انتخابات شورایاری‌ها اعلام شد به‌مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد سال 1367 دیدگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره عملیات مرصاد سازمان منافقین، پیاده نظام صدام و خیانت تاریخی علیه ملت ایران اقدام ناتمام تشکیلات خودگردان جلسه غیرعلنی مجلس امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار می‌شود معاون خدمات شهری شهرداری تهران: پنجمین بوستان بانوان بزودی بهره‌برداری می‌شود رئیس پلیس راهور تهران خبر داد افزایش حجم ترافیک در داخل محدوده طرح کاهش آلایندگی رئیس جمهور در جلسه شورای عالی فضای مجازی: فناوری‌های نوین ارتباطی قادرند تحرک فراوانی در خدمت به مردم، اشتغال، رونق تولید و شفافیت در بازار ایفا کنند