سازمان ملل: عربستان و امارات مسئول قتل صدها کودک در یمن هستند

سازمان ملل اعلام کرد، نام ائتلاف سعودی – اماراتی و طرف‌های درگیر در نزاع یمن همچنان در لیست سیاه ناقضین حقوق کودکان باقی می‌مانند و این سازمان کشتار و آسیب رساندن به 1689 کودک در سال گذشته میلادی را مستند کرده است.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش شبکه الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارش سالیانه خود به شورای امنیت درباره کشورها و گروه‌های مسلح ناقض حقوق کودکان در مناطق درگیری نام ائتلاف سعودی - اماراتی به ریاست عربستان در یمن را در لیست سیاه کشورها و گروه‌های ناقض حقوق کودکان باقی گذاشت.
او همچنین در این گزارش نام نیروهای کمربند امنیتی (تحت امر امارات) و نیروهای دولت مستعفی،القاعده و نیز انصارالله را در این لیست باقی گذاشته است.
طبق این گزارش، سازمان ملل در قتل و آسیب رساندن به 1689 کودک در یمن طی سال گذشته میلادی تحقیق کرده و معتقد است ائتلاف سعودی مسئول قتل 720 کودک است که اکثرشان در حملات هوایی کشته شده‌اند.


13 سرباز عربستانی طی 2 روز گذشته در درگیری با انصارالله کشته شده‌اند
ازسوی دیگر خبرگزاری رسمی عربستان از کشته شدن دومین سرباز خود در مرزهای جنوبی این کشور با یمن خبر داد، این درحالیست که سایر رسانه‌های این کشور تعداد کشته‌ها طی دو روز اخیر را 13 تن اعلام کردند.
سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد او در پی کشته شدن سربازی به نام "صقر بن ابراهیم العنزی" در مرزهای جنوبی به خانواده این سرباز تسلیت گفتند. پیش از این نیز سرباز دیگری به نام یحیی بن محمد هادی آل مجدوع در منطقه نجران واقع در این مرزها جان خود را از دست داده بود.
سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه قائم مقام وزیر صمت: کل امور بازرگانی در وزارت صمت متمرکز شد وزیر کار خبر داد حذف یارانه دهک‌های پردرآمد کلید خورد سازمان ملل: عربستان و امارات مسئول قتل صدها کودک در یمن هستند شورای ملی فلسطین: مرحله جدیدی از رویارویی با رژیم صهیونیستی در راه است هنگ‌کنگ در آشوب؛ تظاهرات ممنوعه به خشونت کشیده شد مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ نزدیک‌تر شد رایزنی ظریف با وزیر خارجه عمان در تهران در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست دکتر روحانی؛ مشکلات و چالش‌های واگذاری بنگاه‌های دولتی بررسی شد نتایج اولیه انتخابات شورایاری‌ها اعلام شد به‌مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد سال 1367 دیدگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره عملیات مرصاد سازمان منافقین، پیاده نظام صدام و خیانت تاریخی علیه ملت ایران اقدام ناتمام تشکیلات خودگردان جلسه غیرعلنی مجلس امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار می‌شود معاون خدمات شهری شهرداری تهران: پنجمین بوستان بانوان بزودی بهره‌برداری می‌شود رئیس پلیس راهور تهران خبر داد افزایش حجم ترافیک در داخل محدوده طرح کاهش آلایندگی رئیس جمهور در جلسه شورای عالی فضای مجازی: فناوری‌های نوین ارتباطی قادرند تحرک فراوانی در خدمت به مردم، اشتغال، رونق تولید و شفافیت در بازار ایفا کنند