سردار سلیمانی: رهبر انقلاب بعد از امام(ره) کشور را از طوفان‌های سهمگین عبور داده‌اند

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی روز گذشته در آیین پاسداشت نیم قرن خدمات آیت‌الله سیدیحیی جعفری امام جمعه و نماینده سابق ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار داشت: دوره چهل ساله انقلاب، پیوسته دشمنان فراوانی داشتیم و همه این سال‌ها توطئه‌ها را دیدیم، مقام معظم رهبری بعد از امام، ما را از طوفان‌های سهمگین عبور دادند، اما همه می‌دانیم هر انسان برجسته‌ای اگر فاقد یاران صاحب صلاحیت و باکفایت، فداکار، حکیم و مقاومی ‌باشد، کار به سرانجام نمی‌رسد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ‌چه در زمان امام راحل و چه در وضعیت امروز با حضور آیت‌الله خامنه‌ای، سنگ محک مهمی‌ برای این است که پالایش اساسی در انسان‌ها به‌وجود بیاورد، لذا انقلاب پیوسته رویش و ریزش دارد.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: تمام عمل‌های مهم در دوره انبیاء هم چنین بوده‌اند، دارا بودن انسان‌های فهیم و حکیم و شجاع و مردم‌دار که تداعی اسلام و انقلاب و امام را داشته باشند، اساس پیروزی‌ها و موفقیت‌های ما در طول چهل سال گذشته بوده که مهم‌ترین آن وجود روحانیت است.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان نماد ولی‌فقیه است و بار مضاعفی بر دوش اوست که حفاظت و صیانت از شأن ولی‌فقیه است و آیت‌الله جعفری به خوبی این جایگاه را هم در سادگی و عدم حاشیه صیانت کرد و صراحت در بیان و صداقت در گفتار از ویژگی‌های خاص ایشان بود.


سردار سلیمانی عنوان کرد: آیت‌الله جعفری محور وحدت استان بودند و مبنای ایشان خدمت به مردم بود و عدم برتری تحزب‌گرایی در امورات دولتی و کاری داشتند، لذا از همه استانداران دفاع کردند و‌ اشکالات هر کس را در جایگاه خودش بیان کردند.
وی افزود: ایشان بعضی از رفاقت‌های شخصی را فدای مصالح و ملاحظات انقلاب کردند و در بعضی جاها بنا به ملاحظه انقلاب توقف دادند، در دوره فتنه‌های فرهنگی، جنگ داخلی و خارجی و فتنه‌ها و موضوعات سیاسی ایشان از اصول خارج نشدند.
فرمانده نیروی قدس سپاه به حضور روحانیت در دوران دفاع مقدس‌ اشاره داشت و بیان کرد: عده‌ای از روحانیان با وعظ و خطابه در جبهه حضور داشتند و طلبه‌های جوان هم لباس رزم به تن کرده و در جلوی گردان‌ها حرکت می‌کردند و شهید شدند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری: برخی خانواده در مضیقه اقتصادی هستند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در این مراسم با‌ اشاره به اینکه پشت‌پرده جلوه‌های دنیایی و سر انگشت هر چه که هست اوست؛ هیچ‌کس مثل خدا مؤثر نیست بعضی‌ها غرق در ثروت هستند و جنون مادیات و ثروت دارند، افزود: در شرایط فعلی جامعه ما برخی افراد در معذوریت قرار دارند و باید به این خانواده‌ها کمک کرد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب شب و روزی نیست که فکر فقرا نباشند و همه امکانات خود را صرف این خانواده‌ها می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی بیان کرد: شرایط کشور شرایط خاصی است و برخی خانواده در مضیقه اقتصادی هستند و برخی ککشان هم نمی‌گزد و این درحالی است که در قرآن به مسئله قارون و اتفاقاتی که به جهت بی‌تفاوتی وی به فقرا برایش رخ داد‌ اشاره شده است.
وی با‌ اشاره به دوران طولانی آیت‌الله جعفری در منصب خطیب جمعه کرمان، گفت: آیت‌الله جعفری جوانی خود را در این راه صرف کرد و محبوبیت کم‌نظیری بین مؤمنان درخصوص او وجود دارد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: در همه جوامع ساده‌زیستی آیت‌الله جعفری زبانزد است؛ این روحانی گرانقدر از زندگی کاملاً معمولی و متوسط برخوردار بوده و در خانه‌ای محقر زندگی می‌کند؛ کمتر کسی را داریم که در طول سال‌ها تغییری در زندگیش ایجاد نشود.