فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات با عنوان جدید جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی در وزارت کشور ثبت شد

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات با بیان اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات تحت عنوان «جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی» در وزارت کشور به ثبت رسیده است، گفت: این جبهه طبق اعلام قبلی وزارت کشور از ائتلاف‌هایی است که به صورت قانونی فعالیت می‌کند.
آذر منصوری، در واکنش به اظهارات دبیر کمیسیون ماده ده احزاب وزارت کشور که شورای عالی سیاستگذاری‌ اصلاحات را غیر‌قانونی اعلام کرده بود، به جماران گفت: از ابتدای فعالیت دوره جدید شورای عالی پیگیر قانونی شدن این ائتلاف با توجه به قانون جدید احزاب بودیم که پس از پیگیری‌هایی که انجام گرفت این ائتلاف به جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی تغییر نام پیدا کرد.
منصوری افزود: این جبهه طبق اعلام قبلی وزارت کشور، از ائتلاف‌هایی است که به صورت قانونی فعالیت می‌کند.
وی تصریح کرد: شورای عالی یک رکن است که ذیل این جبهه به عنوان یکی از ارکان فعالیت انتخاباتی می‌کند. صورتجلسات این جبهه نیز به امضای احزاب درخواست‌کننده این ائتلاف رسیده است.


منصوری در پایان گفت: این ائتلاف کاملاً در چارچوب قانون جدید احزاب به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
گفتنی است؛ حمید ملانوری، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور روز دوازدهم خرداد امسال، در نشستی خبری و در تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون گفته بود: تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب درخواستی را برای راه‌اندازی یک جبهه جدید ارائه دادند که این درخواست مورد موافقت قرار گرفت. جبهه جدید اصلاح‌طلبان با عنوان جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی و به مدت نامحدود تشکیل شده است.
وی همچنین بیان کرده بود: در این جبهه احزابی چون حزب ندای ایرانیان، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، انجمن اسلامی معلمان ایران، حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران، سازمات عدالت و آزادی ایران اسلامی، انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و حزب همبستگی ایران اسلامی حضور داشته و فعالیت می‌کنند. ملانوری گستره فعالیت این جبهه را سراسری اعلام کرده بود.