حذف سقف بیمه سلامت خراسان رضوی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از پنج شنبه گذشته در مشهد حضور یافته است، در حاشیه نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و استاندار، خبر خوبی را برای زائران و مجاوران در استان اعلام کرد و گفت: چون سقف مالی بیمه سلامت در خراسان رضوی مشکلاتی ایجاد کرده بود، ما این سقف را برداشتیم تا زائران و کسانی که این جا خدمت می‌گیرند، به دلیل محدودیت سقف مالی دچار مشکل نشوند.موضوع محدودیت سقف بیمه سلامت در استان و مشکلاتی که این محدودیت برای بیماران ایجاد کرده بود، از مدت ها قبل در دستور کار روزنامه «خراسان رضوی» بود. با توجه به حضور سالانه بیش از 30 میلیون زائر در مشهد و همچنین مراجعه بیماران دیگر استان ها به مشهد، سقف پایین بیمه سلامت در استان، مشکلاتی را برای برخی بیماران به وجود می آورد که سال گذشته شاهد این مشکلات در استان بودیم و در پی همین مشکلات، روزنامه خراسان رضوی در گزارش های مختلفی به پیگیری و مطالبه رفع محدودیت سقف بیمه سلامت در استان پرداخت که این پیگیری ها بالاخره به مطالبه ای عمومی تبدیل شد و حال وزیر بهداشت خبر از برداشتن سقف بیمه سلامت در استان می دهد که باعث رفع مشکلات زیادی از بیماران و بیمه شدگان سلامت در استان زائرپذیر خراسان رضوی خواهد شد.
به گزارش فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت، در حاشیه جلسه مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و استاندار گفت: در این جلسه درخصوص مراکز بهداشتی درمانی و تکمیل بعضی از مراکزی که نیازمند کمک بود، از جمله تجهیزات پزشکی، کمک‌هایی می‌شد که قرار شد با کمک آستان قدس رضوی در زمینه توسعه بعضی از زیرساخت‌ها اقدام کنیم.  وزیر بهداشت همچنین از تصویب دولت برای وارد کردن دستگاه سی. پی. یو و آنژیو با ارز دولتی و با کمک آستان قدس رضوی خبر داد.
همچنین به گزارش روابط عمومی استانداری، استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن اشاره به وجود بخش خصوصی علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه درمان، گفت: مسیر اخذ مجوز برای ورود بخش غیردولتی به حوزه درمان آسان گرفته شود. علیرضا رزم حسینی افزود: هزینه های زیادی را باید در حوزه سلامت افرادی که در استان حضور دارند یا به آن سفر می کنند، انجام بدهیم لذا این مسئله توجه وزیر بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را در حوزه بهبود سرانه بهداشت استان  خراسان رضوی می طلبد.
مجوزهای سرمایه گذاری سلامت ظرف 2 هفته در خراسان رضوی صادر می شود


بعد از پیشنهاد استاندار خراسان رضوی مبنی بر تسهیل مسیر اخذ مجوزهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت، با ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان صدور مجوزها به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تفویض اختیار و مقرر شد ظرف دو هفته این مجوزهای سرمایه گذاری صادر شود. وزیر بهداشت اظهار کرد: قسمتی از سرانه بهداشت و درمان شهر مشهد را زائران و قسمت عمده دیگر را مهاجرانی استفاده می کنند که ممکن است در هیچ جا ثبت نشده باشند؛ پس ما برای مشهد باید از دو منظر مسائل را ببینیم. نمکی درباره صدور مجوزهای سرمایه گذاری در حوزه پزشکی گفت: به معاونت درمان وزارت ابلاغ کردم که صدور مجوزها به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تفویض اختیار شود تا در این جا ظرف دو هفته تمام افرادی که مایل به سرمایه گذاری در بخش سلامت و به ویژه گردشگری سلامت هستند، مجوز دریافت کنند.
همچنین به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت روز پنج شنبه در صدو‌نهمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، گفت: دوران ماه عسل وزارت بهداشت تمام شده است، امسال از آن سال‌هایی است که هرگز کسی سختی آن را در اقتصاد ایران ندیده است.
 وی با بیان این که «حاشیه شهرها از موضوعات پرچالش نظام سلامت است»، افزود: ۳۰ درصد جمعیت مشهد حاشیه‌نشین است.وی همچنین با بیان این که در بخش فرهنگی دانشجویی از همه بخش‌ها عقب تر هستیم، افزود: دانشجوی ما امروز دچار بی‌خویشتنی است. روش برخورد ما با دانشجو هنوز آمیخته با محبت و مهربانی نیست. ما کوچک ترین خطایی را نمی‌بخشیم و کوچک‌ترین لغزشی را به شدت بزرگ می‌کنیم. ما بعضاً فضای دانشگاه‌ها را به سمت امنیتی‌شدن و پلیسی‌شدن می‌بریم. این موارد برای دانشگاه سم است. از دانشگاه بسته و مرده چیزی در نمی‌آید. دانشگاه نباید سیاست‌زده شود، اما دانشگاه نباید هم بمیرد. دانشگاه نباید با رانش و کشش نماینده که رأی می‌خواهد بدود بلکه دانشگاه باید دنبال اندیشه بدود. باید اندیشه آزادی‌خواهانه و آزاد منشانه را در دانشگاه‌ها رشد دهیم و  نگذاریم دانشگاه ما زیر فشارهای سیاست‌زدگی معیوب شود.
وزیر بهداشت درباره برنامه‌های وزارت بهداشت برای این که هزینه درمانی زائران از سرانه بهداشتی مجاوران تامین نشود نیز اظهار کرد: چهارشنبه شب در خدمت جناب آقای مروی، تولیت آستان قدس بودیم. ایشان از روحانیان گشاده‌نظر و فهیمی هستند که همواره کمک کردند. با ایشان مجموعه‌ای را طراحی کردیم و قرار شد این راه را ادامه دهیم که چه کنیم که با مجموعه ما و منابعی که آستان قدس دارد بتوانیم مسائل بهداشتی و درمانی زائران داخلی و خارجی را مدیریت کنیم تا فشاری به سرانه نظام سلامت برای افراد مقیم استان نیاید.
سرانه سلامت زائران به مشهد تعلق بگیرد
استاندار هم در این همایش گفت: یکی از درخواست‌های ما این است که رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که زائران خود را به مشهد می‌فرستند، بخشی از سرانه درمانی‌شان را بر عهده بگیرند.
افتتاح 3 طرح در گناباد
صفری/در سفر وزیر بهداشت به خراسان رضوی  سه طرح عمرانی نیز در گناباد به بهره برداری رسید. به گزارش «خراسان رضوی»، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت : هیئت امنا و هیئت ممیزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را تا هفته آینده مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد بدانید. سعید نمکی افزود: درست نیست دانشگاهی که از سال 74 تاسیس شده است، برای حل مشکلات و تصمیم‌گیری مستقل نباشد.