سرپرست وزارت آموزش و پرورش: امسال بیش از 20 هزار نیروی جدید به نظام تعلیم و تربیت می‌پیوندند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که امسال بیش از 20 هزار نیروی جدید به نظام تعلیم و تربیت می‌پیوندند، گفت: تنها راه جذب معلم و فرستادن معلم به کلاس درس از طریق دانشگاه فرهنگیان است.
سیدجواد حسینی گفت: در ابتدای سال تحصیلی جدید، بیش از 20 هزار نیروی جدید براساس ماده 28 و ماده یک، یعنی نیروهایی که دوره‌های یکساله در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را گذرانده‌اند و همچنین نیروهایی که از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند، به نظام تعلیم و تربیت ما افزوده خواهند شد. 25 هزار نفر نیز از دانش‌آموزان خوب ما امسال وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند. 12 هزار نفر نیز از طریق ماده 28 و ماده یک وارد دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.
وی با اشاره به لزوم نهادینه کردن مدرسه‌سازی میان دانش‌آموزان، گفت: از مهرماه در مدارس مجمع دانش‌آموزان مدرسه‌یار تشکیل می‌شود. دانش‌آموزان ما باید به این مشارکت خیرخواهانه اعتماد و اعتیاد پیدا کنند. باید مشارکت در مدرسه را فراگیر کنیم. پرهزینه‌ترین کار در تعلیم و تربیت، مدرسه‌سازی است. تاکنون بیش از 150 هزار کلاس درس ساخته شده که یک‌سوم مدارس توسط خیرین ساخته شدند. در کنار این مساله باید مدرسه‌یاری، دانش‌یاری، فن‌یاری، هنریاری، کلاس‌یاری و... را نیز در مدرسه آموزش دهیم.
حسینی تصریح کرد: از سال 95 تا 97، بیش از 618 مدرسه با تعداد 2500 کلاس درس و زیربنای بیش از 427 مترمربع در خوزستان ساخته شده است. تنها در سال 97، 137 مدرسه با 1385 کلاس و زیربنای 213 مترمربع احداث شده است.
وی گفت: مهرماه امسال سه جشن را برگزار می‌کنیم؛ جشن اول، جشن برچیده شدن مدارس خشتی و گلی در سراسر ایران بجز سیستان و بلوچستان است. البته امیدواریم این کار در سیستان و بلوچستان نیز طی یک طرح ضربتی ظرف یک تا دو ماه به پایان برسد. جشن دوم، جشن استاندارد شدن وسایل حرارتی آموزش و پرورش و کلاس‌های درس است. برای مدارسی که به شبکه متصل هستند، وسایل حرارتی هوشمند در نظر گرفته شده است و برای مدارسی که به شبکه متصل نیستند نیز وسایل حرارتی غیرهوشمند، تا دیگر شاهد آسیب دیدن دانش‌آموزان نباشیم. جشن برچیده شدن مدارس کانکسی نیز مهرماه برگزار خواهد شد.