انتقاد آیت‌الله استادی‌ از صداوسیما

‌آیت‌الله استادی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: هربرنامه‌ای که مادر خصوص حجاب داشته باشیم، توسط صداوسیما خنثی می‌شود.
‌به گزارش ‌ایسنا‌، آیت‌الله رضا استادی شامگاه سوم مردادماه در چهارمین همایش سیدالعابدین(ع) با عنوان فرزندان و امامزادگان منسوب به امام سجاد(ع) که دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) و با حضور روحانیون و فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان برگزار شد، به انتقاد شدید از صداوسیما پرداخت و گفت: هر برنامه‌ای که ما در خصوص حجاب داشته باشیم توسط صداوسیما خنثی می‌شود.
وی افزود: اساس مشکل ما در بحث حجاب، عملکرد نادرست صداوسیما است؛ صداوسیمایی که وقتی می‌خواهد تبلیغ گوجه فرنگی کند یا با کسی مصاحبه کند خانمی می‌آورد با پوششی نادرست و یا همه ورزش‌های دختران را در صدا و سیما نشان می‌دهد، اثر کار دیگران را خنثی می‌کند و آن وقت انتظار داریم که دختران محجبه شوند.
‌استادی یادآور شد: ما وظیفه داریم آنقدر بگوئیم تا شاید موثر واقع شود؛ مثلا مدام تشویق به خواندن کتاب که خوب نیست، "کتاب خوب" خواندن فضیلت است نه هر کتابی و الا می‌شود التقاط! الان صداوسیما معروف است که بودجه‌اش کم شده و باید بودجه‌اش را از راه‌های همین تبلیغات تامین کند، این صداوسیمای جمهوری اسلامی است که باید بودجه‌اش را با تبلیغ رب گوجه فرنگی آن‌هم چندین نوبت در شبانه روز تامین کند؟


وی همچنین با اشاره به اینکه مشکلات صداوسیما ناشی از عدم درک و جهل است و نه سوء قصد، گفت: بحث امروز ما نماز و مدارس است؛ صدا و سیما یک هفته در بحث انتخابات دائما می‌کوبد و می‌گوید که مردم بیایند و رای دهند که البته لازم است اما چرا در کارهای دینی مثلا برای مسجد و نماز این کار انجام نمی‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص امام سجاد(ع) و اولاد ایشان اظهار کرد: امام سجاد(ع) 11 پسر و 4 دختر داشتند؛ 7مورد از پسرهای ایشان در منابع مطرح‌اند و 4 مورد مطرح نیست که شرایط زمانه در این امر تاثیر داشته، زیرا زمان‌هایی بوده که شخص نمی‌توانسته بگوید من سید هستم.
استادی تصریح کرد: تمام سادات حسینی کلا به امام سجاد برمی‌گردند، ایضا سادات مرعشی، شبیری و سجادی نیز همه به امام سجاد(ع) بر می‌گردند، امام حسن(ع) اولاد داشته‌اند و سادات حسنی و طباطبایی منتسب به ایشان‌اند اما نسل امام حسین(ع) از طریق امام سجاد(ع) ادامه یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در توصیه به جوانان، عنوان کرد: نسبت به شما شاید 30 نهاد وظیفه فعالیت دارند ولی شما فرض کنید که هیچ کدام به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، بدانید خودتان وظیفه دارید، خود جوان می‌تواند زندگیش را عوض کند و جوری زندگی کند که امام زمان(عج) از او راضی باشد و نباید کوتاهی کنید، بهترین مبلغ برای جوانانی که قدری منحرف شده‌اند، خود جوانان و دوستان متدین آن‌ها هستند و معنای آتش به اختیاربودن نیز همین است.این استاد حوزه ‌گفت: هم ولایت اهل‌بیت(ع) مهم است و هم عمل صالح؛ نمی‌شود با خدا مخالفت کرد و با امام هم مخالفت کرد و ادعای دوستی و محبت اهل‌بیت‌(ع) را هم داشت؛ محبت اگر راست باشد نتیجه‌اش اطاعت است، ائمه این همه مصائب کشیده‌اند برای ما که ما زندگی درست داشته باشیم و زینت آن‌ها باشیم نه باعث ننگ آن‌ها.