علی اکبر صالحی: تا چند روز دیگر بتن‌ریزی نیروگاه دوم بوشهر آغاز می‌شود

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره اقدامات انجام شده برای بازسازی راکتور اراک نیز اظهار کرد: طراحی‌ جنبه‌های مختلف نوسازی راکتور اراک شامل طراحی مفهومی، تفصیلی، جزئی و نقشه‌ها تمام شده و اکنون با مشخص کردن ابعاد تجهیزات، سفارش برای تامین تجهیزات داده شده و در حال آماده شدن هستند.
به گزارش خانه ملت، وی با تاکید بر اینکه بازسازی راکتور اراک با همکاری کشورهای چین و انگلیس خوب پیش می‌رود، افزود: کمیته مشترک بازسازی راکتور اراک متشکل از ایران، چین و انگلیس کار خود را خوب انجام می‌دهند، لذا از پیشبرد کار راضی هستیم چراکه پس از وقفه چند ماهه، بازسازی راکتور اراک سرعت گرفته است.
صالحی با تشریح سهم انرژی هسته‌ای در تامین برق کشور‌ گفت: اکنون این سهم با وجود فعالیت صرف نیروگاه یک بوشهر، متوسط ۲.۷ درصد است، اما در سال‌های آینده که دو نیروگاه اضافه خواهد شد، این سهم نیز افزایش پیدا می‌کند. وی توضیح داد: اواسط تا اواخر مردادماه سال جاری بتن‌ریزی نیروگاه شماره ۲ اتمی بوشهر آغاز خواهد شد و مطابق برنامه ۶ سال آینده نیروگاه دوم آماده بهره‌برداری و ۸ سال آینده نیروگاه ۳ بوشهر آماده خواهد شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به رد ادعاهای ترامپ در آخرین جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیان کرد: این نخستین‌بار است که یک کشور عضو شورای حکام تقاضای جلسه می‌کند اما به دنبال ادعاهای واهی خود منزوی می‌شود. درواقع آمریکا به‌ عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده بودجه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منزوی شده است و رژیم صهیونیستی از ادعاهای مقامات این کشور دفاع می‌کند.
گفتنی است، ایالات متحده آمریکا در واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران، پای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به میان کشیده است. شورای حکام ‌چهارشنبه ۱۹ تیر‌ بنا به درخواست آمریکا جلسه ویژه‌ای درباره ایران تشکیل داد اما درحالی نشست فوق پایان یافت که آمریکا برای چندمین بار نتوانست از اهرم آژانس برای ضربه زدن به ایران و برجام استفاده کند و جلسه مذکور به صحنه استهزاء آمریکا و هم‌پیمانانش به‌ویژه رژیم صهیونیستی تبدیل شد و حتی کار به جایی کشید که رئیس نشست، جمع‌بندی از این جلسه ارائه نکرد. براساس قرارداد برجام، چین و آمریکا مسئولیت بازسازی راکتور اراک را برعهده گرفته بودند که پس از خروج آمریکا از برجام، بازسازی این راکتور با همکاری چین و انگلیس ادامه یافت.
سایر اخبار این روزنامه
کره‌شمالی بار دیگر با دو آزمایش موشکی به همسایه جنوبی خود هشدار داد معمای جنگ و صلح اتمی در شبه جزیره کره محمدعلی وکیلی موانع پیش‏روی تحول‏خواهی جناب آقای رئیسی «ابتکار» از واکنش‌های ائتلاف نظامی اروپایی در خلیج فارس گزارش می‌دهد دعوت به صلح در برابر ائتلاف نظامی پنجمین دوره انتخابات شورایاران شهر تهران برگزار شد گفت‌و‌گوی «ابتکار» با منصور خلج به بهانه اجرای نمایش «چشم به راه میرغضب» تئاتری که از سلبریتی‌ها برای گیشه سود نمی‌برد پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران در سال آینده امیدوارکننده بود روی خوش اقتصاد! چرا سیاست جمع‌آوری برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی جواب نمی‌دهد؟ ناکامی طرح‌های «‌جمع‌آوری» علی اکبر صالحی: تا چند روز دیگر بتن‌ریزی نیروگاه دوم بوشهر آغاز می‌شود فعالیت انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز کلید خورد پورمحمدی: به دنبال ائتلاف جریان ارزشی هستیم پنجمین دوره انتخابات شورایاران شهر تهران برگزار شد معصومه ابتکار: هیچ مسیری جز صندوق رای برای اصلاح جامعه وجود ندارد ضرورت‌ها و ابعاد مشارکت مردمی