انگلیس که روزی در ایران دولت عوض می‌کرد امروز به ذلت افتاده است

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه دزدی دریایی انگلیسی‌ها یادآور انبوه جنایت‌های این روباه پیر و استعمارگر است، به موارد 37 بندی جنایات و کیفرخواست دولت استعمارگر انگلیس‌اشاره کرد و گفت: انگلیسی‌ها بشنوند که چرا مردم ایران یکپارچه از این روباه مکار استعمارگر نفرت دارند؟ در تکه پاره کردن ایران و تجزیه ایران و غارت کشور دولت سیاه انگلیس در خط مقدم است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در قحطی بزرگ جنگ جهانی اول نیز ۴۰ درصد مردم ایران از گرسنگی مردند و ۸ تا ۱۰ میلیون نفر کشته شدند که انگلیس جنایتکار خط مقدم این جنایت بود.
به گزارش فارس، وی ایجاد و حمایت فرقه ضاله بهائیت و ترویج مواد مخدر در ایران از دوره صفویه، توطئه مدام علیه انقلاب اسلامی و کمک به صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی، همکاری با آمریکا در تحریم‌های مکرر ایران و تلاش در جهت همراه کردن دیگر کشورها با سیاست‌های ضدایرانی آمریکا و همچنین حمایت بی‌پرده و مستمر از ‌اشخاص و گروه‌های علیه جمهوری اسلامی و حمایت از فتنه‌های سال ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ را از جمله دیگر دخالت‌های وحشیانه و سرکوبگرانه انگلیس خواند و گفت: این است رمز تنفر مردم از روباه مکار یعنی دولت انگلیس.
آیت‌الله خاتمی به اظهارات و اقدامات انقلابی در کشور طی چند هفته گذشته‌اشاره کرد و ابراز داشت: باید این اظهارات و اقدامات را تشویق کنیم تا همگان بدانند که ما قدردان اقدامات انقلابی هستیم.


امام جمعه موقت تهران افزود: هیچ گاه شیرینی برخوردی که مقام معظم رهبری در دیدار نخست‌وزیر ژاپن در تحقیر ترامپ و دولت آمریکا داشتند، از کاممان نرفته و نخواهد رفت.
وی اظهار داشت: خوشبختانه این یکی دو هفته پیام‌های عزت و ذلت‌ناپذیری از ایران مخابره شد؛ این پیام که ما حاضر نیستیم زیر بار زور برویم و در برابر قلدری تسلیم نمی‌شویم و به اسم مذاکره کنار میز تسلیم نمی‌نشینیم، پیام انقلاب اسلامی است که این پیام‌ها جنس دیگر هیهات منا الذله است.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اقدام علیه تجاوز پهپاد متجاوز آمریکایی نماد اقتدار انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، ‌گفت: توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز که متخلف بود و قوانین دریایی را زیر پا گذاشت و قدرتمندانه نیروهای ما آن را توقیف کردند، نشان از اقتدار ما بود. روزی روزگاری انگلیس در کشور ما دولت سرکار می‌آورد و عوض می‌کرد اما امروز به فضل خدا به ذلت اینچنینی افتادند. عزیزان دیپلمات ما حواسشان به گروه‌ها و کشورهایی که می‌خواهند میانجیگری کنند باشد. باید با موضع عزتمندانه و شجاعانه پیش بروند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: دستگیری ۱۷ جاسوس آمریکایی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) عمل انقلابی بود و آفرین بر این سربازان گمنام انقلابی که هم به وقت عمل و اقدام کردند و آنها را به دستگاه قضا سپردند.
وی با اشاره به اقدام انقلابی نیروی انتظامی با بی‌حجابی، گفت: بی‌حجابی در نظام جمهوری اسلامی جرمِ مشهود است و وظیفه نیروی انتظامی است که در برابر جرم مشهود بایستد.
آیت‌الله خاتمی یادآور شد: این روزها خیلی صحبت می‌شود که کار فرهنگی کنید؛ بنده به عنوان یک کارشناس دینی می‌گویم باید کار فرهنگی و اجرایی با هم باشد، از کسانی که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، تقاضا می‌کنم لااقل به این خدمتگزاران خسته نباشید بگویند و با اظهارات نسنجیده خود قانون‌شکنان را جری نکنند.
امام جمعه موقت تهران افزود: امروز دل متدینین از بدحجابی‌ها، شل حجابی‌ها و بی‌حجابی‌های گسترده خون است؛ این متدینین نظام و انقلاب را حفاظت و پایداری کردند و همچنان پاسداری می‌کنند.
وی در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد: سخن از تقابل نیست، برخی می‌گویند اینها را در تقابل نیندازید؛ اینگونه نیست سخن از امنیت اخلاقی و روانی این جامعه است، امنیت در سایه رعایت حجاب است.
آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: درباره مسئله دردناک نیجریه خبرگزاری‌ها خبر دادند که عالم مجاهد شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه با وضعیت جسمانی بسیار وخیمی روبرو است و زندانی ارتش است، فرزندان او را کشتند و فرزندان باقی مانده و همسرش در محاصره پلیس هستند؛ ما اینجا به دولت نیجریه پیغام می‌دهیم همه می‌دانند که این بلایی که سر زکزاکی می‌آید بلایی است که رژیم عربستان سر او می‌آورد؛ دولت نیجریه با طناب پوسیده رژیم صهیونیستی به چاه نرود چرا که او هم به قعر چاه خواهد رفت. امام جمعه موقت تهران خطاب به دولت نیجریه گفت: حالا که ایران اسلامی آغوش خود را باز کرده و می‌گوید ما آماده هستیم بیمارتان را بپذیریم تا درمانش کنیم، به این دعوت خیرخواهانه لبیک بگویید و بدانید اگر هر بلایی سر این رهبر مجاهد مسلمان (شیخ زکزاکی) بیاید، شما در خط مقدم این جنایت هستید.
هوانیروز ایران
قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا
امیر سرتیپ یوسفعلی قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به اینکه هوانیروز ایران قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه است، درخصوص خدمات رسانی در سیل امسال، گفت: در سیل امسال پیش از مدیریت بحران وارد گلستان شدیم و کار عظیمی را انجام دادیم. در آن زمان در 24 استان آماده‌باش بودیم. وی ادامه داد: 50 فروند هلی‌کوپتر در 24 استان در جریان سیل قرار دادیم و کاملا آماده‌باش بودیم تا بتوانیم به مردم مناطق سیل زده خدمت کنیم.
به گزارش فارس، فرمانده هوانیروز ارتش بیان داشت: زمانی که به پلدختر رسیدیم، راه‌ها بسته بود و تنها با هلی کوپتر توانستیم به مردم آن منطقه خدمات رسانی داشته باشیم. فرماندهان ما در آن مناطق حضور داشتند و تا زانو به گل رفته بودند، اینها همان فرماندهانی هستند که مطیع امر ولایت‌اند. ما توانستیم در یک پروسه زمانی نصف روز، 700 خانواده را با هلی کوپتر جابه‌جا کنیم.
امیر سرتیپ قربانی گفت: در اورژانس کشور در این دو سال با قریب به 2200 ساعت پرواز در خدمت اورژانس و مردم بوده‌ایم، که در این راستا 17 استان را پوشش دادیم و توانستیم به نقاط مختلف که دچار تصادف، آتش‌سوزی و بسیاری مشکلات بحرانی دیگر شوند، خدمت رسانی را در قالب پوشش هوایی داشته باشیم.