هادی مظفری: تعداد آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر همان 3259 اثر است

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد درباره شبهه‌ای که درباره تعداد آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر وجود دارد، گفت: تمامی آثاری که در موزه وجود دارد یا سند اهدا دارند یا سند خریداری. یعنی کسی نمی‌تواند این‌ها را کم و زیاد کند و اگر کسی چنین شبهه‌ای ایجاد کرده، شبهه‌ای غلط است.
روز شنبه هادی مطفری، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، در جریان نشست خبری مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران از تکمیل بانک اطلاعاتی گنجینه آثار این موزه خبر داد و تعداد آثار موجود در این گنجینه را 3259 اثر عنوان کرد. این در حالی است که علی‏محمد زارع، سرپرست وقت موزه هنرهای معاصر تهران در تاریخ 22 تیر سال 97 در گفت‌وگویی که با مهر داشت، در بخشی از سخنانش گفت: «زمانی که موزه بنا شد، گنجینه دارای حدود هزار اثر بوده است که بر اساس آن ریل‌گذاری نیز انجام شده بود ولی بعد از انقلاب تعداد ریل‌ها افزایش یافت، اما با این حال گنجینه نیاز به افزایش ظرفیت دارد، چراکه بیش از ۳۵۰۰ اثر در این محل نگهداری می‌شود و از این تعداد حدود ۲ هزار اثر قابلیت نصب روی ریل‌ها را دارند».
از مظفری علت این اختلاف را جویا شدیم. او به «ابتکار» گفت: اختلافی وجود ندارد. آنچه که من عنوان کردم بر اساس تعداد آثاری است که از قدیم در موزه وجود داشته است. همه این آثار سند و مدرک دارند، چه آثاری که به موزه هدیه شده‌اند و چه آثاری که موزه آن‌ها را خریداری کرده است. شاید بهتر باشد از آقای زارع در این رابطه سوال کنید. شاید او درباره ظرفیت عددی حدودی گفته‌اند اما تعدادی که من هم ابتدایی که وارد حوزه شدم اعلام کردم و چه عددی که بعد از تکمیل بانک اطلاعاتی اعلام کرده‌ام، 3259 اثر بوده است. بانک اطلاعاتی بر مبنای اسنادی که در موزه وجود داشته تکمیل شده است.
او افزود: تمامی آثاری که در موزه وجود دارد یا سند اهدا دارند یا سند خریداری. یعنی کسی نمی‌تواند این‌ها را کم و زیاد کند و اگر کسی چنین شبهه‌ای ایجاد کرده، شبهه‌ای غلط است. برای این اختلاف دلایل بسیار زیادی وجود دارد اما آنچه که شماره پلاک بر آنها قید نشده، جزو آمار رسمی محاسبه نمی‌کنیم و ممکن است آثار بسیاری هم سه‌لتی یا چهار‌لتی باشد که زمانی 4 عدد شمارش شده باشد. اما به طور کلی من سال گذشته هم تعداد آثار گنجینه را 3259 اثر عنوان کردم و حالا هم که بانک اطلاعاتی شکل گرفته عدد همان است و قابل دفاع.
با تمام توضیحاتی که مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد داد، به نظر می‌رسد بهتر باشد با بررسی‌های بیشتر علت این اختلاف به صورت دقیق برای تنویر افکار عمومی مشخص شود.
سایر اخبار این روزنامه
کاهش ۱.۳۴ درصدی پسماند پایتخت در سه ماه ابتدایی سال پر فراز و نشیب اقتصادی 98 تورم بیشتر، زباله کمتر ژوبین صفاری محبوبیت زدایی از سرمایه های اجتماعی بازار مسکن به کدام سمت حرکت می‌کند؟ متغیرهای متضاد و قیمت‌های مبهم «ابتکار» برخی از گالری‌های هنری هفته آینده را مرور کرد گردش‌های هنری هادی مظفری: تعداد آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر همان 3259 اثر است فعالان سیاسی در گفت‌وگو با «ابتکار» از ضرورت آسیب‌شناسی جریان اصلاحات می‌گویند اصلاح‌طلبان و نسخه جدید عبور از بحران «ابتکار» در گفت‌و‌گو با یک پژوهشگر ارشد مسائل خاورمیانه، سفر نخست وزیر عراق به تهران را بررسی می‌کند عراقچی در پاریس پاسخ فرانسه به پیام روحانی چه بود؟  معاون اول قوه قضائیه: با کسانی که امنیت کشور را به مخاطره ‌بیندازند، برخورد می‌کنیم واعظی با استقبال از انتشار لیست دوتابعیتی‌ها: نمی‌دانیم خود کسانی ‌که لیست دوتابعیتی‌ها را منتشر کرده‌اند از کجا آمده‌اند روحانی در جلسه هیئت وزیران مطرح کرد حاضر نیستیم به اسم مذاکره کنار میز تسلیم بنشینیم