وعده تسریع در اجرای پروژه آزادراه تهران - شمال

گروه اقتصادی/ مراسم معارفه رئیس جدید بنیاد مستضعفان در حالی دیروز برگزار شد که سکاندار جدید این سازمان از تسریع در اجرای وعده مسأله اجرای آزادراه تهران - شمال و ساختمان پلاسکو خبر داد و اعلام کرد:«مسأله پنهانی در بنیاد مستضعفان وجود ندارد.» به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: مدیر توانمند و متعهد و مکتبی جایگاه خودش را بنا بر نظر رهبر معظم انقلاب به مدیر توانمند دیگری واگذار می‌کند.
وی بیان کرد: عملکرد چندین ساله سعیدی کیا نشانگر فعالیت‌های مستمر و مفید به نفع مستضعفان و محرومان بوده است. 21 عنوان خدمات ارزشمند بنیاد مستضعفان طی 5 سال اخیر داشته است که به واگذاری 82 هزار سند املاک علوی در 16 استان به 267 میلیون مترمربع به ارزش 649 میلیارد تومان اشاره می‌کنم. وی ادامه داد: حضرت آقا به آینده بسیار امیدوار هستند، اگر کسی آیه یاس بخواند یا ناآگاه است یا خائن. سپاه در توقیف کشتی انگلیسی کاری کرد که سر اینها را به خاک سایید. کشوری که زمانی در ایران وزیر و وکیل تعیین می‌کرد، کارش به جایی رسیده که واسطه می‌فرستند و خواهش می‌کنند کشتی را آزاد کنید. خدا را شاکریم که بعد از امام راحل چنین جانشینی نصیب ایران شد.  رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه در وجود ایشان (رهبر معظم انقلاب) ذره‌ای ترس نیست، تأکید کرد: آینده ایران قطعاً بهتر از امروز خواهد بود.

مسأله پنهانی نداریم


پرویز فتاح، رئیس جدید بنیاد مستضعفان هم در مراسم معارفه خود با تأکید بر اینکه این بنیاد قصد ندارد با دولت رقابت کند و به‌طور حتم با دولت فعلی و بعدی هماهنگ عمل خواهد کرد، گفت: علاوه بر این باید از موازی‌کاری با بخش خصوصی جلوگیری شود و در عین حال فعالیت‌ها را به این بخش واگذار کنیم. وی اظهار کرد: مسأله پنهانی در بنیاد مستضعفان وجود ندارد، نهادهای بازرسی وجود دارند و ما از شفافیت استقبال می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه عملکرد بنیاد مستضعفان طبق اساسنامه است و اگر دفتر رهبر معظم انقلاب نیز نظری دارند باید در متن اساسنامه گنجانده شود، گفت: دوستان ما در هیأت امنا طبق برنامه سه ساله و برنامه‌های قبلی عمل کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان باید از عرصه‌های زیانده خارج شود، خاطرنشان کرد: ممکن است کاری در بنیاد صورت گیرد که در تعارض با روح انقلاب باشد که در این رابطه دفتر رهبر معظم انقلاب نیز نظری را ارائه کند که در این زمان ما محترمانه می‌توانیم کنار بکشیم. رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام اینکه تمامی پروژه‌های نیمه تمام فعلی در بنیاد مستضعفان تکمیل خواهد شد، اظهار کرد: پروژه‌های قبلی ادامه خواهند یافت و در این بین سرعت پروژه‌ها مهم‌ترین مسأله است.  فتاح در مورد وضعیت آزاد راه تهران - شمال اعلام کرد: طی دو روز آینده بازدیدی از آزاد راه تهران - شمال با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد این آزاد راه به سرعت طبق برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده تکمیل شود چرا که بنیاد مستضعفان در کنار دولت و وزارت راه است. فتاح همچنین در مورد وضعیت پلاسکو نیز بیان کرد: ساختمان پشتی پلاسکو در حال بازسازی است و ۲۵۰ نفر نیز در ساختمان جدید مجوز دریافت کردند و فعالیت‌ها در این خصوص در حال انجام است. بزودی با نمایندگان صنف جلسه برگزار می‌کنیم و به آنها اطمینان می‌دهیم تا پروژه به اتمام نرسیده، بنیاد مستضعفان مسئول است.

افتتاح آزادراه تهران- شمال با همکاری دولت
محمد سعیدی کیا، رئیس سابق بنیاد مستضعفان نیز در مراسم تودیع خود ضمن قدردانی از همکاری دولت در پیشبرد پروژه آزادراه تهران- شمال گفت: این پروژه به آرزوی مردم تبدیل شده بود، اما با ورود بنیاد مستضعفان با استفاده از توان مهندسان ایرانی در حال نهایی شدن است و در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد. سعیدی کیا در این مراسم با تشریح عملکرد ۵ ساله خود در بنیاد مستضعفان درباره ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان گفت: در این مدت تعداد هلدینگ را از ۲۲ به ۱۰ هلدینگ کاهش دادیم؛ ۸۰ شرکت را منحل و ۹ شرکت را وارد بورس کردیم و ۱۱ شرکت دیگر، شرایط ورود به بورس را دریافت کرده‌اند.