افزایش ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی از نیمه شهریور


سیدجواد حسینی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از نیمه شهریور امسال خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به دریافتی معلمان افزوده خواهد شد.
حسینی با ‌اشاره به اینکه این طرح شامل همه معلمان خواهد شد، گفت: با اعتبار دو هزار میلیارد تومانی که برای اجرای طرح رتبه بندی در نظر گرفته شده است، افزایش حقوق معلمان در احکام حقوقی آنان از شهریور اعمال می‌شود.
وی از اجرای دو طرح بزرگ برای فرهنگیان خبر داد و ادامه داد: نخستین طرح این است که وزارت آموزش و پرورش در اطراف حرم رضوی ۲۹ مدرسه دارد که در مناطق تجاری و اقامتی قرار گرفته است و دیگر برای دانش‌آموزان مناسب نیست، از این رو به دنبال این هستیم که برای ۳۱ استان کشور به روش «سهامدار - پروژه»، ۳۱ مرکز هتل اقامتی برای معلمان ایجاد کنیم که زمین آن رایگان به معلمان واگذار شود و متناسب با سهمی که دریافت می‌کنند با بانک‌ها همکاری کنند و بتوانند «سهام- پروژه» خریداری کنند که این کار بزرگی است.
همچنین سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با افتتاح طرح‌های در حال اتمام صندوق ذخیره فرهنگیان سود سهام این صندوق از ۶۲۰ میلیارد تومان فعلی به پنج هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ خواهد رسید، تأکید کرد: ارزش افزوده اموال صندوق ذخیره فرهنگیان برای ۷۰۰ هزار معلم عضو این صندوق محاسبه و پرداخت خواهد شد.


حسینی با ‌اشاره به افزایش مطالبات معلمان در سال‌های اخیر افزود: رقم این مطالبات امسال به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و هر سال نیز در حال افزایش است و دولت برای یک بار هم که شده باید این مطالبات را صفر کند تا به سال‌های آینده منتقل نشود.
وی گفت: پرداخت نشدن به موقع مطالبات فرهنگیان باعث شده آموزش و پرورش هر سال در هزینه بودجه خود دچار مشکل شود و بخشی از بودجه هر ساله صرف پرداخت مطالبات سال گذشته شود و ما را با کسری بودجه هر ساله مواجه کند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: دولت بودجه آموزش و پرورش را از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ رسانده است و این جای تشکر دارد، اما پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز باید در اولویت برنامه دولت قرار گیرد.
سایر اخبار این روزنامه