برگزاری مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید بنیاد مستضعفان


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: مدیر توانمند و متعهد و مکتبی جایگاه خودش را بنا بر نظر مقام معظم رهبری به مدیر توانمند دیگری واگذار می‌کند.
 رئیس‌دفتر رهبر معظم انقلاب با یادآوری اینکه در حکم رهبر معظم انقلاب به رئیس جدید بنیاد مستضعفان ایشان بر استفاده از جوانان انقلابی تأکید کرده‌اند،‌ ادامه داد: این تدبیر «حضرت آقا» برای سال‌های آینده است یعنی جوان‌گرایی. انرژی هسته‌ای را چه کسی درست کرد؛ یک سری جوانی که اهل دعای کمیل بودند و مسجد. دشمن به دنبال فاسد کردن نسل جوان ماست. این فضای مجازی چیست که به پستوی خانه‌های مردم نفوذ کرده است. این‌ها اقلیتی هستند چیزی نیستند ولی خطر جدی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی با تأکید بر این‌که فناوری در خدمت غارتگری است، بیان کرد: حضرت آقا به جوان‌گرایی اعتقاد کامل دارد چون نسل جوان می‌توان کشور را به جایی برسانند. حضرت آقا تأکید دارند که باید به جوانان پاسخگو بود.
وی ادامه داد: حضرت آقا به آینده بسیار امیدوار هستند، اگر کسی آیه یاس بخواند یا ناآگاه است یا خائن. سپاه در توقیف کشتی انگلیسی کاری کرد که سر اینها را به خاک سایید. کشوری که زمانی در ایران وزیر و وکیل تعیین می‌کرد، کارش به جایی رسیده که واسطه می‌فرستند و خواهش می‌کنند کشتی را آزاد کنید. خدا رو شاکریم که بعد از امام راحل چنین جانشینی نصیب ایران شد.


رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با تأکید بر این‌که در وجود ایشان (رهبر معظم انقلاب) ذره‌ای‌ترس نیست، تأکید کرد: آینده ایران قطعاً بهتر از امروز خواهد بود.
فتاح: بنیاد مستضعفان یک درصد دولت هم نیست
پرویز فتاح در این مراسم با قدردانی از رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: سرباز نظام هستیم،‌ عادت کرده‌ایم در هر سنگری سربازی کنیم. سنگرها عوض می‌شود اما مرام سربازی تغییر نخواهد کرد.
رئیس بنیاد مستضعفان با‌ اشاره به این‌که سیاست‌های دفتر رهبر معظم انقلاب باید مو به مو اجرا شود، افزود: در بنیاد نباید همه چیز را اقتصادی دید،‌ برخی موارد را باید در بُعد اجتماعی در نظر گرفته شود.
فتاح بیان کرد: با دولت هماهنگ عمل خواهیم کرد هم دولت فعلی و هم دولت بعدی. با بخش خصوصی هم موازی کاری نمی‌کنیم و باید مردم‌داری کنیم.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این‌که هیچ جیز پنهانی در بنیاد نداریم و مالیات هم پرداخت کرده‌ایم، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی‌فقط بنیاد اقتصادی نیست.
وی با بیان این‌که باید از ظرفیت کمیته امداد در بنیاد مستضعفان استفاده کنیم، اظهار کرد: ما جای دولت را نمی‌گیریم، در این‌باره غلو شده است. همه بنیاد را روی‌ترازو بگذاریم نسبت به دولت یک درصد هم
نیست.
سعیدی کیا: مجموع فروش شرکت‌ها در سال ۹۷
به ۳۶ هزار میلیارد تومان رسید
محمد سعیدی‌کیا رئیس سابق بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی‌در این مراسم گفت: برای محرومیت‌زدایی واقعی، بنیاد علوی را به‌عنوان بازوی توانمند بنیاد مستضعفان، محور محرومیت‌زدایی قرار دادیم.
رئیس سابق بنیاد مستضعفان تصریح کرد: از دیگر اقدامات محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان، تأمین مسکن برای خانوار‌های چند معلول با همکاری بنیاد مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان بهزیستی و انجمن خیرین مسکن‌ساز است. همچنین برای خانوار‌های دارای سه نوزاد و بیشتر، مسکن تهیه کردیم. سفر زیارتی ارزان به مشهد و تأمین سیمان رایگان بازسازی واحد‌های مسکونی حادثه‌دیده در سوانح طبیعی و تأمین سبد کالای مادران باردار مستضعف، از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت‌زدایی بود.
رئیس هیئت امنای بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: مجموع فروش شرکت‌های بنیاد ۲۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۳ به ۳۶ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ افزایش یافته و رشد ۱۵ درصدی داشته است. مالیات بنیاد مستضعفان نیز تا پایان سال ۹۶ به‌طور کامل پرداخت شده است.
سایر اخبار این روزنامه