زیباکلام در دادگاه چاله‌های بودجه ادامه دارد

جلسه اول دادگاه صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، روز سه‌شنبه اول مرداد در مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار شد.
زیباکلام درباره دلیل احضار خود به دادگاه با بیان اینکه بعد از چند روز به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدم، عنوان کرد: گفته شد که حسب گزارش پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، دادستان محترم دادسرای ویژه روحانیت علیه بنده به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» اعلام جرم کرده‌اند.
استاد سابق علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره این اتهام به رسانه‌ها گفت: سال گذشته جناب عبدالفتاح نواب از مسئولین حوزه علمیه قم اظهار داشتند که «تا سال ۱۴۱۴ ما نیاز به سیصد هزار روحانی برای تصدی مشاغلی همچون مدیریت، مربی‌گری، مشاوره مدارس تا نمایندگی‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نهادهای نظامی و انتظامی داریم.» این خبر را جراید و رسانه‌های مختلف منعکس کردند. بنده در صفحه اینستاگرام خود یک پست منتشر و محاسبه کردم اگر برای هر یک از این سیصد هزار روحانی برای تصدی آن مشاغل در ماه حداقل دو و نیم میلیون تومان حقوق در نظر بگیریم، می‌شود 9هزار میلیارد تومان در سال و این رقم را با بودجه استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، محیط زیست کشور و یا دانشگاه تهران مقایسه کرده بودم که حول و حوش چهارصد تا هشتصد میلیارد تومان در سال هستند.
او افزود: در آن مطلب اضافه کرده بودم که آیا مردم موافق چنین سیاست‌هایی هستند؟ به علاوه، آیا اساساً هیچ بررسی صورت گرفته که میزان کارآمدی و اثربخشی نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی علیرغم صرف این همه بودجه چه میزان بوده است؟
این خبر می‌افزاید، بعد از طی مراحل بازپرسی، پرونده به مجتمع قضایی کارکنان دولت ارجاع و روز اول مرداد، جلسه دادگاه زیباکلام برگزار شد.