افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز

معاون اول رئیس جمهور در سفری به استان البرز از طرح احداث قطعات 2 و 3 آزادراه شهید همت - کرج همچنین طرح قطار سریع السیر برقی گلشهر -شهرجدید هشتگرد را بازدید و فاز یک و دو طرح توسعه مزرعه ماهی سرای کرج را افتتاح کرد.
دکتر جهانگیری با حضور در محل کارگاه بهاردیمه که پیمانکار قطعات 2و3 طرح آزادراه شهید همت-کرج است، به همراه وزیر راه و شهرسازی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از روند احداث این طرح بازدید کرد.
جهانگیری در جریان این بازدید با توضیحات وزیر راه و شهرسازی و مدیران اجرایی طرح، از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، موانع پیش رو و برنامه زمانبندی تکمیل طرح مطلع شد.
طول طرح احداث آزادراه شهید همت-کرج 14.6 کیلومتر و دارای سه قطعه است که درحال حاضر قطعه یک زیر ترافیک قرار دارد و قطعه دوم با طول 4.5 کیلومتر و قطعه سوم که به ورودی جاده چالوس در شمال کرج منتهی می‌شود از 85 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.


افتتاح فاز یک و دو طرح توسعه مزرعه ماهی سرای کرج
فاز یک و دو طرح توسعه تکثیر و پرورش ماهی سرای کرج وابسته به شرکت ماهی البرز کاسپین با حضور معاون اول رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
جهانگیری در جریان سفر به استان البرز ضمن افتتاح فاز یک و دو طرح توسعه این ماهی سرا از بخش‌های مختلف خط تولید و سالن‌های تفریق، پرورش ماهی و پرواری بازدید کرد و از نزدیک در جریان جزئیات این طرح، ظرفیت تولید و میزان اشتغال زایی آن قرار گرفت.
گفتنی است ظرفیت تولید فاز یک این طرح 15 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا و ظرفیت تولید فاز دوم 28 تن در سال است.
شایان ذکر است با بهره‌برداری از فاز یک و دو طرح توسعه مزرعه ماهی سرای کرج برای 30 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.
معاون اول رئیس جمهور پس از افتتاح طرح توسعه مزرعه ماهی سرای کرج از نمایشگاه محصولات و توانمندی‌های عشایری-کشاورزی استان البرز و نیز سیاه چادرهای عشایر که در حاشیه این نمایشگاه برپا بود بازدید کرد. این نمایشگاه شامل محصولات کشاورزی، محصولات باغی، صنایع تبدیلی و محصولات دامداری و دامپروری عشایری و کشاورزی است.
ملت ایران در برابر زورگویان از عزت وکیان خود دفاع می‌کند
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این که ملت ایران ملتی اهل گفتگو، تعامل و منطق است و به قوانین و مقررات بین‌المللی عمل می‌کند، گفت: آنجا که دیگران بخواهند به ملت ایران زورگویی کنند، ملت ایران در مقابل این زورگویی می‌ایستد و از عزت و کیان خود دفاع می‌کند.
اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از مزرعه ماهی سرای کرج و نمایشگاه دستاوردهای عشایری و کشاورزی استان البرز در گفتگو با خبرنگاران، مردم ایران را مردمی تمدن ساز توصیف کرد و افزود: ملت ایران در تمدن جهانی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و این موضوع قابل تردید نیست چرا که آثار تمدن مردم ایران در کشورهای دیگر نیز مشهود است.
معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از رموز موفقیت مردم ایران این است که همواره از عزت خود حفاظت کرده‌اند و همواره اهل منطق و گفتگو بوده‌اند و در حل بحران‌های جدی بیش از آن که به زور متوسل شوند به گفتگو و منطق متکی بوده‌اند.
دکتر جهانگیری ادامه داد: راهکارهایی که ایران برای اداره دنیا پیشنهاد می‌دهد نیز توسل به گفتگو و منطق است چرا که پیچیده‌ترین گره‌ها و بحران‌های دنیا را می‌توان از طریق گفتگو حل و فصل کرد و این که هر کس زور بیشتری داشته باشد تصور کند منطق قوی‌تری دارد تصوری نادرست است.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این که منطق باید بر سر میز مذاکره رقم بخورد تصریح کرد:‌ این که شش کشور قدرتمند دنیا با ایران مذاکره کنند و به تفاهم برسند به معنی آن است که ایران توانسته منطق و استدلال خود را در میز مذاکره به اثبات برساند. این که بعد از مذاکره کشوری احساس کند کلاه سرش رفته و با استفاده از زور به یک ملت فشار وارد کند کاری غیر عقلانی و غیرمنطقی است.
دکتر جهانگیری ادامه داد: ‌هر کس قرارداد یا توافقی را امضا کند و آن را به هم بزند همه این اقدام را محکوم می‌کنند و ملت ایران سرفراز است که اهل گفتگو، تعامل و منطق است.
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به این که استان البرز به عنوان ایران کوچک لقب گرفته است افزود: استان البرز استان نمونه توسعه صنعتی ایران است و در بخش کشاورزی نیز همه اتفاقات و تحولاتی که در کشور رخ داده، نمونه آن در استان البرز وجود دارد.
بازدید از طرح قطار سریع السیر برقی گلشهر -شهرجدید هشتگرد
معاون اول رئیس جمهور از طرح قطار سریع السیر برقی گلشهر - شهرجدید هشتگرد و روند پیشرفت احداث این طرح بازدید کرد.
جهانگیری در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه به استان البرز، به همراه وزیر راه و شهرسازی از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این طرح قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با حضور در ایستگاه شهر جدید هشتگرد از ساختمان درحال تکمیل این ایستگاه بازدید کرد.
این طرح از سال 70 توسط شرکت عمران شهرجدید هشتگرد آغاز شده و مسیر قطار برقی در حاشیه ضلع شمال آزاد راه کرج قزوین به صورت همسطح پیش‌بینی شده و طول مسیر 4700 متر است.
تاکنون 6 هزار و 455 میلیارد ریال هزینه شده و 2 هزار و 500 میلیارد ریال نیز برای تکمیل آن مورد نیاز است.
بازدید از مجموعه مپنا
معاون اول رئیس جمهور در بازدید از مجموعه صنعتی مپنا با بیان اینکه فعالیت‌ها و خدمات شرکت‌هایی مثل مپنا در داخل و خارج کشور مایه افتخار ایران است، اظهار داشت: در وضعیتی که دشمن سعی می‌کند با پمپاژ اخبار منفی روحیه مردم را تخریب کند، باید با اطلاع‌رسانی از فعالیت شرکت‌هایی نظیر مپنا امید مردم به فردا و عبور از شرایط سخت را ارتقا دهیم.
جهانگیری افزود: در طول دوران مسئولیت در دوران مختلف هر گاه از مپنا بازدید کرده‌ام شاهد تحولات چشمگیر بوده‌ام و از گزارش‌هایی که مسئولین این شرکت ارائه می‌کنند انرژی می‌گیرم.
وی اظهار داشت: دیدن این فعالیت‌ها نمایش بسیار مطلوبی از حرکت بالنده تولید در کشور است و نشان می‌دهد با وجود مشکلات موجود چرخ تولید در کشور حرکت خوبی دارد.
معاون اول رئیس جمهور مجموعه مپنا، مدیرعامل، مدیران و کارکنان این شرکت را سرمایه‌ای برای صنعت کشور توصیف کرد که کارشان را با عشق، علاقه و باور عمیق به توانستن و کمک به خوداتکایی کشور انجام می‌دهند و گفت: آنچه در مجموعه‌هایی مثل مپنا انجام می‌شود نتایجی ماندگار برای کشور دارد.
دکتر جهانگیری در ادامه سخنانش با بیان اینکه این مجموعه الگوی خوبی برای نمایش توانمندی‌های فنی و صنعتی کشورمان در سطح جهانی است گفت: مپنا امروز با شرکت‌های معتبری همچون زیمنس در جهان رقابت می‌کند و از کشورهای صنعتی بزرگ تقاضای همکاری و انتقال تکنولوژی دارد.
معاون اول رئیس جمهور در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برخی موارد از فعالیت‌های شرکت مپنا از جمله کمک به تولید خودروهای الکترونیکی و ساخت دستگاه‌های آب شیرین کن تصریح کرد: در مورد تولید خودروهای الکتریکی اگر امکان تولید اقتصادی آن وجود دارد باید هر چه سریعتر حداقل در تولید خودروهای عمومی از این تکنولوژی استفاده کنیم و در زمینه آب شیرین کن‌ها نیز با توجه به اقلیم خشک مناطق مرکزی و شرقی کشور باید ارتباط مپنا با استان‌های این بخش از کشور را برقرار کنیم تا طرح‌های انتقال آب به مناطق مرکز شرقی از دریای خزر و خلیج فارس تسریع شود.
دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به تفاهم نامه‌ای که در این مراسم بین سازمان برنامه و بودجه کشور و گروه مپنا امضا شد اظهار امیدواری کرد: اجرای این تفاهم نامه کمکی به وصول مطالبات مالی مپنا از پیمانکاران و دستگاه‌های دولتی باشد تا مپنا با دقت و سرعت بیشتری خدمات خود به کشور و مردم ایران را توسعه دهد.
در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و گروه مپنا، در راستای رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، کاهش وابستگی به واردات و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید داخل در سال رونق تولید امضا شد.
سایر اخبار این روزنامه
افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز بلومبرگ: سرنوشت انتقال روزانه 15 میلیون بشکه نفت در دستان ایران اخبار کوتاه اقتصادی عراقچی با پیام رئیس‌جمهور به پاریس رفت حمله پهپادی انصارالله به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان نتایج نظرسنجی نشان داد؛ 50 درصد آمریکایی‌ها در انتخابات آینده به ترامپ رای نخواهند داد شوخی رئیس‌جمهور ونزوئلا با ظریف با چاشنی کنایه به آمریکا شمخانی در دیدار نایب رئیس دفتر سیاسی حماس: طرح‌های مغایر با اراده مردم فلسطین به نتیجه نخواهد رسید رئیس جمهور در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز: تلاش مضاعف در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای بهبود شرایط تولید ضروری است با توافق وزرای راه و ارتباطات؛ آغاز مجدد پرواز‌های مسافری فرودگاه پیام بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس شد پس از قتل جمال قاشقچی انگلیس طی 6 ماه 650 میلیون پوند سلاح به عربستان فروخته است پیام تبریک ظریف به بوریس جانسون و یادآوری چند نکته به نخست‌وزیر جدید انگلیس معاون سازمان اداری و استخدامی: دولت حداقل سه درصد کوچک شد معاون گردشگری: چینی‌ها مجاز شدند 21 روز «بدون ویزا» در ایران سفر کنند جوابیه «وزارت اطلاعات» پیرو مصاحبه یکی از نمایندگان در جلسه فراکسیون ولایی مجلس از پاپ انتظار بیشتری بود افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز