پیام تبریک ظریف به بوریس جانسون و یادآوری چند نکته به نخست‌وزیر جدید انگلیس

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری چند نکته مهم از جمله اهمیت ایران برای حفاظت از خلیج فارس و تامین امنیت منطقه، به بوریس جانسون برای رسیدن به مقام نخست‌وزیری انگلیس تبریک گفت.
دکتر محمدجواد ظریف در پیامی توییتری نوشت: «توقیف نفت ایران ازسوی دولت ترزا می‌به دستور آمریکا، دزدی دریایی بوده و این مسلم است. به بوریس جانسون، همتای پیشین خود برای رسیدن به مقام نخست‌وزیری تبریک می‌گویم.ایران به دنبال درگیری نیست اما ما 1500 مایل خط ساحلی در خلیج فارس داریم. این‌ آب‌ها متعلق به ما بوده و ما از آن حفاظت خواهیم کرد».
*ظریف: ایران به دنبال تقابل با انگلیس نیست
وزیر امورخارجه کشورمان همچنین گفت:آنچه که بریتانیایی‌ها و مقامات جبل‌الطارق انجام دادند نقض قوانین بین‌المللی و "دزدی دریایی" بود.


وزیر خارجه کشورمان اظهارداشت:خیلی مهم است که بوریس جانسون در آستانه احراز پست نخست‌وزیری انگلیس بداند که ایران به دنبال تنش نیست و خواهان روابط عادی با لندن براساس "احترام متقابل" است. همه می‌دانند که شروع درگیری آسان اما پایان دادن به آن غیرممکن است.
وی تاکید کرد:از همان ابتدا مشخص بود که انگلیس به درخواست دولت ترامپ اقدام به توقیف کشتی حامل نفت ایران در جبل‌الطارق کرد. آنچه که بریتانیایی‌ها و مقامات جبل‌الطارق انجام دادند نقض قوانین بین‌المللی و "دزدی دریایی" بود.اتهام نقض تحریم‌های اروپا علیه سوریه توسط ایران "بی‌اساس" است و انگلیس در قضیه توقیف نفتکش گریس- 1 "کاتولیک‌تر از پاپ" (اتحادیه اروپا) عمل کرد.
سایر اخبار این روزنامه
افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز بلومبرگ: سرنوشت انتقال روزانه 15 میلیون بشکه نفت در دستان ایران اخبار کوتاه اقتصادی عراقچی با پیام رئیس‌جمهور به پاریس رفت حمله پهپادی انصارالله به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان نتایج نظرسنجی نشان داد؛ 50 درصد آمریکایی‌ها در انتخابات آینده به ترامپ رای نخواهند داد شوخی رئیس‌جمهور ونزوئلا با ظریف با چاشنی کنایه به آمریکا شمخانی در دیدار نایب رئیس دفتر سیاسی حماس: طرح‌های مغایر با اراده مردم فلسطین به نتیجه نخواهد رسید رئیس جمهور در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز: تلاش مضاعف در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای بهبود شرایط تولید ضروری است با توافق وزرای راه و ارتباطات؛ آغاز مجدد پرواز‌های مسافری فرودگاه پیام بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس شد پس از قتل جمال قاشقچی انگلیس طی 6 ماه 650 میلیون پوند سلاح به عربستان فروخته است پیام تبریک ظریف به بوریس جانسون و یادآوری چند نکته به نخست‌وزیر جدید انگلیس معاون سازمان اداری و استخدامی: دولت حداقل سه درصد کوچک شد معاون گردشگری: چینی‌ها مجاز شدند 21 روز «بدون ویزا» در ایران سفر کنند جوابیه «وزارت اطلاعات» پیرو مصاحبه یکی از نمایندگان در جلسه فراکسیون ولایی مجلس از پاپ انتظار بیشتری بود افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز