بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس شد

"بوریس جانسون" سرانجام روز گذشته با آرای اکثریت اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب شد.
به گزارش ایسنا، در پی اعلام استعفای ترزا می‌از سمت نخست وزیری انگلیس که به دلیل ناکامی‌اش در اجرای بریگزیت و مدیریت آن رخ داد، حزب محافظه‌کار انگلیس که پیروز انتخابات پیشین در مجلس بود دیروز از میان بوریس جانسون و جرمی هانت رای گیری کرد و در نتیجه جانسون همانطور که پیش‌بینی می‌شد به عنوان رهبر حزب و نخست‌وزیر انتخاب شد.
در این رای گیری از اعضای حزب محافظه‌کار، 92153 عضو به جانسون و 46656 نفر هم به جرمی هانت رای دادند.
به گزارش دیلی میل، بوریس جانسون و جرمی هانت ماه گذشته زمانشان را صرف کسب رای حدود 160 هزار عضو حزب محافظه‌کار (توری) کردند که این رای‌گیری عصر دوشنبه به پایان رسید و نتایج روز گذشته اعلام شد. جانسون عصر چهارشنبه (امروز) به عنوان نخست‌وزیر منصوب ‌شده و رسما جایگزین ترزا می‌می‌شود.


جانسون وارث بحران سیاسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد شد که باید تا 9 آبان ماه اجرایی شود. جانسون باید اتحادیه اروپا را برای احیای مذاکرات درباره یک توافق خروج ترغیب کند؛ توافقی که این نهاد تاکید دارد قابلیت مذاکره دوباره ندارد. در غیر اینصورت انگلیس وارد تبعات اقتصادی یک خروج بدون مدیریت می‌شود.
تنها توافق موجود، سه بار ازسوی مجلس انگلیس رد شده است و بسیاری از قانونگذاران از جمله شورشی‌های حامی اروپا در حزب محافظه‌کار، متعهد شده‌اند تا جلوی تلاش جانسون برای خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا، آن هم بدون توافق، بایستند.
این شهردار سابق لندن گفته‌ است، تدارکات برای یک خروج بدون توافق را فراهم می‌کند تا مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا مجبور شوند نظرشان را درباره توافق تغییر دهند. جانسون ماه گذشته به تاک‌ردیو گفت: قطعا طرح خودمان را به سوی اقدام عملی می‌کشانیم و آماده‌ایم که 31 اکتبر (9 آبان) خارج شویم، هر چه می‌خواهد بشود بشود... یا انجام بده یا بمیر، هر چه پیش‌ آید خوش آید.
با انتخاب جانسون تعدادی از وزرای کابینه ترزا می‌اعلام کرده‌اند استعفا می‌کنند و انتظار می‌رود پیروزی جانسون با دودستگی عمیق در حزب محافظه‌کار همراه باشد.
بوریس جانسون که به ترامپ انگلیس معروف است از آن‌جایی که متولد نیویورک در ایالات متحده آمریکا بود، دارای شهروندی مضاعف ایالات متحده و بریتانیا بود. او که بارها از قوانین مالیاتی آمریکا شکایت کرده بود، نهایتاً در سال 1395، رسماً از تابعیت آمریکایی خود صرف‌نظر کرد.
سایر اخبار این روزنامه
افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز بلومبرگ: سرنوشت انتقال روزانه 15 میلیون بشکه نفت در دستان ایران اخبار کوتاه اقتصادی عراقچی با پیام رئیس‌جمهور به پاریس رفت حمله پهپادی انصارالله به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان نتایج نظرسنجی نشان داد؛ 50 درصد آمریکایی‌ها در انتخابات آینده به ترامپ رای نخواهند داد شوخی رئیس‌جمهور ونزوئلا با ظریف با چاشنی کنایه به آمریکا شمخانی در دیدار نایب رئیس دفتر سیاسی حماس: طرح‌های مغایر با اراده مردم فلسطین به نتیجه نخواهد رسید رئیس جمهور در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز: تلاش مضاعف در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای بهبود شرایط تولید ضروری است با توافق وزرای راه و ارتباطات؛ آغاز مجدد پرواز‌های مسافری فرودگاه پیام بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس شد پس از قتل جمال قاشقچی انگلیس طی 6 ماه 650 میلیون پوند سلاح به عربستان فروخته است پیام تبریک ظریف به بوریس جانسون و یادآوری چند نکته به نخست‌وزیر جدید انگلیس معاون سازمان اداری و استخدامی: دولت حداقل سه درصد کوچک شد معاون گردشگری: چینی‌ها مجاز شدند 21 روز «بدون ویزا» در ایران سفر کنند جوابیه «وزارت اطلاعات» پیرو مصاحبه یکی از نمایندگان در جلسه فراکسیون ولایی مجلس از پاپ انتظار بیشتری بود افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز