نتایج نظرسنجی نشان داد؛ 50 درصد آمریکایی‌ها در انتخابات آینده به ترامپ رای نخواهند داد

براساس یک نظرسنجی جدید، بیش از 50 درصد از رای دهندگان آمریکایی می‌گویند در انتخابات ریاست جمهوری 1399 "قطعا به ترامپ رای نمی‌دهند" اما در همین نظرسنجی بیش از نیمی از آمریکایی‌ها عملکرد ترامپ در حوزه اقتصاد را تایید کرده‌اند و همچنین 46 درصد از آنها نیز معقتدند که دموکراتها هم کشور را در مسیری غلط به جلو می‌برند.
به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه هیل، یک نظرسنجی نشان داد اکثریت رای‌دهندگان مستقل آمریکایی می‌گویند در انتخابات ریاست جمهوری 1399 به دونالد ترامپ رای نخواهند داد اما در عین حال تصمیم نگرفته‌اند که به کدام یک از کاندیداهای ریاست جمهوری حزب دموکرات رای‌ دهند.
این نظرسنجی ازسوی موسسات "ان‌پی‌آر - نیوزآوِر-ماریست" انجام شده و مشخص کرد که 33 درصد از مستقل‌ها می‌گویند در انتخابات ریاست جمهوری 1399 قطعا به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رای خواهند داد اما در عین حال 54 درصد گفتند که قطعا به او رای نخواهند داد. 13 درصد از این مستقل‌ها نیز گفتند هنوز از بابت رای‌دادن یا ندادن به ترامپ در این انتخابات مطمئن نیستند. از طرفی 84 درصد از این مستقل‌ها گفتند هنوز تصمیم قطعی برای آنکه به کدام نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات رای‌ دهند، نگرفته‌اند. تنها 15 درصد از آن‌ها گفتند که می‌دانند از چه کسی در این انتخابات حمایت خواهند کرد.
این نظرسنجی در عین حال دریافت که 44 درصد از آمریکایی‌ها عملکرد دونالد ترامپ را تایید می‌کنند و این بالاترین میزان محبوبیت ثبت شده برای ترامپ در این نظرسنجی خاص از زمانی که محبوبیت ترامپ را سنجیده، محسوب می‌شود. در این نظرسنجی جدید 52 درصد عملکرد ترامپ را تایید نکردند. این نظرسنجی یک روز بعد از آن انجام شده که ترامپ در توییت‌های مناقشه‌برانگیزی چهار نماینده زن اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا را مورد حمله قرار داد و از آن‌ها خواست به کشورهای جرم‌خیز و درب و داغون خود برگردند.


عده‌ای از جمهوری‌خواهان از بعد از این اتفاق نسبت به تاثیر این توییت‌های ترامپ و پافشاری‌اش بر دفاع از این توییت‌ها بر آرای مستقل‌ها اظهار نگرانی کردند. با این حال این نظرسنجی لزوما نتیجه خوبی نیز برای دموکرات‌ها نشان نداد و آن‌ها هنوز به تلاش‌هایشان برای جلب نظر رای‌دهندگان درحالی که چند ماه تا رقابت انتخابات مقدماتی حزب دموکرات باقی مانده، ادامه می‌دهند.
در این نظرسنجی مستقل‌ها به میزان 42 درصد عملکرد ترامپ را تایید کردند درحالی که در ماه ژوئن این میزان 35 درصد بود. براساس این نظرسنجی آمریکایی‌ها با میزان 39 تا 53 درصد گفتند که قطعا به ترامپ در انتخابات 1399 رای نمی‌دهند و این به لحاظ آماری نسبت به یک ماه پیش تغییری نداشته است و در سال 1395 نیز 54 درصد آمریکایی‌ها به ترامپ رای ندادند.
در این نظرسنجی 52 درصد رای دهندگان آمریکایی عملکرد او در اقتصاد را تایید کردند و دو سوم آمریکایی‌ها معادل 65 درصد گفتند فکر می‌کنند که اقتصاد کشورشان کارکرد خوبی دارد. 62 درصد مستقل‌ها نیز چنین فکری را داشتند.
در مجموع 46 درصد آمریکایی‌ها معتقد بودند که دموکرات‌ها کشور را در مسیر غلطی به جلو می‌برند درحالی که 43 درصد معتقد بودند دموکرات‌ها کشور را در مسیر درستی به جلو می‌برند. در میان مستقل‌ها نیز 48 درصد معتقد بودند که دموکرات‌ها کشور را در مسیر اشتباه به جلو می‌برند درحالی که 40 درصد از آن‌ها معتقد بودند که دموکرات‌ها کشور را در مسیر درست حرکت می‌دهد.
سایر اخبار این روزنامه
افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز بلومبرگ: سرنوشت انتقال روزانه 15 میلیون بشکه نفت در دستان ایران اخبار کوتاه اقتصادی عراقچی با پیام رئیس‌جمهور به پاریس رفت حمله پهپادی انصارالله به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان نتایج نظرسنجی نشان داد؛ 50 درصد آمریکایی‌ها در انتخابات آینده به ترامپ رای نخواهند داد شوخی رئیس‌جمهور ونزوئلا با ظریف با چاشنی کنایه به آمریکا شمخانی در دیدار نایب رئیس دفتر سیاسی حماس: طرح‌های مغایر با اراده مردم فلسطین به نتیجه نخواهد رسید رئیس جمهور در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز: تلاش مضاعف در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای بهبود شرایط تولید ضروری است با توافق وزرای راه و ارتباطات؛ آغاز مجدد پرواز‌های مسافری فرودگاه پیام بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس شد پس از قتل جمال قاشقچی انگلیس طی 6 ماه 650 میلیون پوند سلاح به عربستان فروخته است پیام تبریک ظریف به بوریس جانسون و یادآوری چند نکته به نخست‌وزیر جدید انگلیس معاون سازمان اداری و استخدامی: دولت حداقل سه درصد کوچک شد معاون گردشگری: چینی‌ها مجاز شدند 21 روز «بدون ویزا» در ایران سفر کنند جوابیه «وزارت اطلاعات» پیرو مصاحبه یکی از نمایندگان در جلسه فراکسیون ولایی مجلس از پاپ انتظار بیشتری بود افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز افتتاح و بازدید معاون اول رئیس جمهور از چندین طرح عمرانی در استان البرز