۲ انتصاب برای توانمندسازی محرومان

رهبر انقلاب در احکام جداگانه ای روسای جدید کمیته امداد و بنیاد مستضعفان را منصوب کردند.رهبر انقلاب در حکمی سیّدمرتضی بختیاری را به ریاست کمیته‌ امداد منصوب کردند.در متن حکم ایشان آمده است: اکنون که جناب آقای مهندس فتاح به مسئولیت دیگری منصوب شده‌اند، به پیشنهاد هیئت امنای محترم و با آگاهی از صلاحیت‌های دینی و اخلاقی و مدیریتی جناب عالی، شما را به ریاست کمیته‌ امداد امام خمینی منصوب می‌کنم. توجّه به محورهای مذکور در حکم مدیریت آقای فتاح، توصیه حتمی این جانب است. تأکید می‌شود که دو محور: توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های تهیدست و رعایت کرامت و حرمت کمک‌شوندگان را در صدر اقدامات خویش قرار دهید. بهره‌گرفتن از همکاری نیروهای جوان و مؤمن و انقلابی توصیه‌ مؤکد دیگر این جانب است.توفیقات جناب عالی را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.گزارش خراسان حاکی است، رهبر انقلاب در حکم انتصاب فروردین ماه فتاح به ریاست کمیته امداد، بر تحقق هدف نورانی این تشکیلات الهی که همانا توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان و تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی آنان با ارائه‌  خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی است، تاکید کرده بودند.فتاح در دوره چهار ساله مسئولیت خود در کمیته امداد، به گواه بسیاری، فعال تر از ادوار پیشین این مجموعه عمل کرد و برخی خدمات او در شمار فعالیت های ماندگار کمیته امداد خواند ماند.
ترسیم 3 رویکرد جدید بنیاد مستضعفان
رهبر انقلاب ضمن ترسیم سه رویکرد جدید بنیاد مستضعفان، مهندس پرویز فتاح را به ریاست این بنیاد منصوب کردند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، متن حکم آیت ا... خامنه ای برای پرویز فتاح به این شرح است:
بسم ا... الرحمن الرحیم؛ جناب آقای مهندس پرویز فتاح دام توفیقه؛ با پایان گرفتن دوره‌ مسئولیت جناب آقای مهندس سعیدی‌کیا در بنیاد مستضعفان و با تقدیر و تشکر فراوان از مدیریت پرتلاش و مبتکرانه‌ ایشان، جناب عالی را برای مدت پنج سال به ریاست آن بنیاد و آقای سعیدی‌کیا را به ریاست هیئت امنای آن منصوب می‌کنم.اهمّ توصیه‎‌های این جانب اولاً اهتمام به توانمندسازی تهیدستان و مصروف کردن این امانت ملّی در جهت آبادانی و پیشرفت جامعِ مناطق محروم و ثانیاً رعایت دقیق بند‌های اقتصاد مقاومتی و ثالثاً به‌کارگیری نیرو‌های جوان و متخصص و انقلابی و جریان‌سازی فعالیت جهادی در همه‌ بخش‌های این بنیاد است. توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای؛ ۳۱ تیر ۱۳۹۸