ما هم کوچک شدیم!

روزنامه جمهوری اسلامی، از امروز در قطع کوچک منتشر می‌شود. این، یک تصمیم اجباری است که به‌خاطر گرانی کاغذ و با هدف صرفه‌جوئی در هزینه‌ها گرفته شده و شرایط نامناسب اقتصادی کشور ما را به این تصمیم رسانده است.
مایل نیستیم شرایط نامناسب اقتصادی کشور را فقط به تحریم‌ها نسبت بدهیم، زیرا قاطعانه معتقدیم اگر سازوکار نظارتی دقیقی در کشور وجود داشته باشد، حتی در شرایط تحریم هم می‌توان کشور را بدون چنین مشکلاتی اداره کرد. مشکل کاغذ، فیلم، زینک، مرکب و سایر هزینه‌های انتشار روزنامه، از عوارض فسادی است که در لایه‌های مختلف مدیریتی کشور جا خوش کرده و دست واسطه‌ها را برای سوءاستفاده‌های کلان باز گذاشته است. این فساد، در تمام بخش‌ها قابل مشاهده است و مافیای واردات کاغذ و سایر اقلام چاپ یکی از آنهاست. متاسفانه تولید داخلی کاغذ نیز در پیچ و خم بی‌عملی‌ها تعطیل شده است.
به نظر می‌رسد عقب‌نشینی اجباری ما مطبوعاتی‌ها در برابر این «مافیا» منحصر به یک مرحله نیست. در این مرحله ما ناچار شده‌ایم قطع روزنامه را کوچک کنیم، کاری که ما را وادار کرد احساس کنیم وضعیت نامناسب اقتصادی، ما را هم کوچک کرده است. خدا کند شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که مجبور نشویم تن به تحمیل‌های مراحل بعدی نیز بدهیم که انتهای آن تعطیلی روزنامه است. روزنامه جمهوری اسلامی به‌دلیل اینکه غیردولتی است و به درآمد آگهی‌هایی که چاپ می‌کند متکی است، در مقطع کنونی که هجوم افزایش قیمت‌های اقلام چاپ و سایر هزینه‌ها مجالی برای نفس کشیدن باقی نگذاشته، سخت نیازمند همراهی و همدلی خوانندگان وفادار خود می‌باشد. تا آنجا که در توان داریم با راهکارهایی از قبیل صرفه‌جوئی‌های ویژه اقتصاد مقاومتی،‌ برای ادامه انتشار این روزنامه تلاش می‌کنیم. خدا کند مدیریت کشور بتواند با نظارت قاطعانه بر امور و توجه لازم به بخش فرهنگ، ما مطبوعاتی‌ها و اصحاب فرهنگ را از خطر‌های در کمین نشسته، برهاند.
مدیرمسئول
سایر اخبار این روزنامه
با موافقت مجلس شرایط تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی مشخص شد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس): موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد یوکیو آمانو درگذشت گفتگوی اختصاصی روزنامه جمهوری اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر نماینده سابق ولی‌فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی توسعه همکاری ایران و عربستان زمینه را برای برگزاری حج مطلوب فراهم می‌کند مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات تشریح کرد جزئیات دستگیری 17 جاسوس مرتبط با سیا مقام آلمانی: در بحران به وجود آمده در خلیج فارس «ترامپ» مقصر است انتقاد یک شاهزاده سعودی از وضعیت کنونی عربستان: به‌زودی می‌شنویم شراب حلال است! اعتراف روباه پیر استعمار در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ تشکیل شورای توسعه سواحل مکران تصویب شد رئیس کانون سردفتران و دفتریاران: مردم نگران اسناد تنظیمی خود در دفترخانه 39 تهران که طعمه حریق شد نباشند ما هم کوچک شدیم! تایید مرگ رجوی توسط سازمان منافقین رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس): موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس): موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس): موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس): موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس): موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد