مقام آلمانی: در بحران به وجود آمده در خلیج فارس «ترامپ» مقصر است

سخنگوی روابط خارجی فراکسیون دموکرات مسیحی در پارلمان آلمان رئیس جمهوری آمریکا را مسئول تنش‌های به وجود آمده در منطقه خلیج فارس دانست.
یورگن هارت نماینده پارلمان آلمان از حزب حاکم دموکرات مسیحی دولت آمریکا را به خاطر خروج از برجام و اعمال فشارهای اقتصادی و سیاسی علیه ایران مورد انتقاد قرار داد.
وی در گفتگو با شبکه خبری «دویچلند فونک» تاکید کرد، در بحران به وجود آمده بین ایران و غرب، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بیش از همه مقصر است.
به گفته هارت، ترامپ بدون اینکه گزینه جایگزینی معرفی کند از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و این مسئله وضعیت را پیچیده‌تر کرده است.


سخنگوی روابط خارجی فراکسیون دموکرات مسیحی در بوندستاگ با اشاره به مخالفت‌های داخلی با سیاست خارجی ترامپ افزود: حتی در کاخ سفید هم برای بسیاری از مقامات واضح است که باید از بروز هر گونه درگیری در منطقه جلوگیری شود.
وی با انتقاد از اقدام یکجانبه آمریکا در خصوص برجام اظهار کرد که اگر از نظر واشنگتن این توافق ایرادی داشته، باید از طریق مذاکره آن را حل می‌کرد.
به عنوان یک راه حل این مقام آلمانی پیشنهاد داد که آمریکا می‌توانست به جای خروج از برجام، آن را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.
هارت در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که جامعه جهانی باید اهمیت باز بودن مسیرهای دریایی بین‌المللی را به ایران گوشزد کرده و در قبال اقدامات این کشور موضع قاطع بگیرد.
سایر اخبار این روزنامه
با موافقت مجلس شرایط تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی مشخص شد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس): موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد یوکیو آمانو درگذشت گفتگوی اختصاصی روزنامه جمهوری اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر نماینده سابق ولی‌فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی توسعه همکاری ایران و عربستان زمینه را برای برگزاری حج مطلوب فراهم می‌کند مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات تشریح کرد جزئیات دستگیری 17 جاسوس مرتبط با سیا مقام آلمانی: در بحران به وجود آمده در خلیج فارس «ترامپ» مقصر است انتقاد یک شاهزاده سعودی از وضعیت کنونی عربستان: به‌زودی می‌شنویم شراب حلال است! اعتراف روباه پیر استعمار در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ تشکیل شورای توسعه سواحل مکران تصویب شد رئیس کانون سردفتران و دفتریاران: مردم نگران اسناد تنظیمی خود در دفترخانه 39 تهران که طعمه حریق شد نباشند ما هم کوچک شدیم! تایید مرگ رجوی توسط سازمان منافقین رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس): موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس): موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس): موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس): موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی (حماس): موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد