استعفای «علیرضا» قبل از حکم «دبیر»

آرمان: حکم علیرضا دبیر جهت ریاست فدراسیون کشتی در حالی از سوی وزیر ورزش و جوانان امضا شد که علیرضا رضایی به‌دلیل آنچه که دخالت‌های کاوه عنوان می‌شد از سرمربیگری تیم‌ملی امید کناره‌گیری کرد.
استعفای رضایی
علیرضا رضایی سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد امید ایران پس از آنکه در جلسه محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با سرمربیان تیم‌های ملی شرکت نکرد، در بیانیه‌ای از سمت خود استعفا کرد. علیرضا رضایی استعفای خود از سرمربیگری تیم‌ملی کشتی آزاد امید ایران را تایید کرد.متن استعفای سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد امید به شرح زیر است: اینجانب علیرضا رضایی سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد امید ایران، کناره‌گیری خود را از این مسئولیت اعلام می‌نمایم. پس از تشکیل مجمع و انتخاب دوست عزیزم علیرضا دبیر به ریاست فدراسیون کشتی، ضمن ارسال پیام تبریک، کناره‌گیری‌ام را با ایشان در میان گذاشتم.در توانایی آقای دبیر تردیدی وجود ندارد.خانواده کشتی ایران برای اعتلای ورزش اول کشورمان باید با تمام قوا او را یاری کنند. طی دو هفته اخیر پس از انتصاب مدیر تیم‌های ملی، با دخالت‌های مکرر ایشان روبه‌رو شدم و به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ کشتی ایران، نمی‌خواهم بخشی از حاشیه‌های هدفمندی باشم که شخصا نقشی در ایجاد آن نداشته‌ام. وظیفه دارم از همکارانم در کادر فنی تیم‌ملی، عوامل زحمتکش اداری و اجرایی فدراسیون کشتی، هیات‌های استان‌ها و پرسنل فداکار خانه کشتی صمیمانه سپاسگزاری کنم. با توجه به اینکه فرصت خداحافظی حضوری در اردو میسر نشد، از همین‌جا بار دیگر به ملی‌پوشان امید می‌گویم که به‌عنوان برادرتان، به وجودتان افتخار می‌کنم و چشم انتظار تداوم موفقیت‌هایتان هستم.
واکنش کاوه


مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: من فقط یکبار با علیرضا رضایی جلسه داشتم که در آن جلسه سوءتفاهمات برطرف شد و او خیلی راضی جلسه را ترک کرد؛ اما نمی‌دانم چرا حرف از دخالت من زده است؟ محسن کاوه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره استعفای علیرضا رضایی از سرمربیگری تیم‌ملی امید، اظهارکرد: مگر رضایی استعفا داده است؟ من تازه این موضوع را می‌شنوم و اصلا در جریان آن نیستم. مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران در واکنش به این موضوع که رضایی دخالت‌های او را دلیل اصلی استعفایش دانسته است، گفت: کدام دخالت؟ ایشان قرار بود در جلسه بنده با سرمربیان تیم‌های ملی حاضر شود که نیامد. خودم هم از این حرف مانده‌ام؟ من که اصلا دخالتی در کار او نداشتم. ما یک جلسه قبل از مسابقات انتخابی تیم‌ملی امید و در پی برخی سوءتفاهم‌های پیش آمده با هم داشتیم که جلسه بسیار خوبی هم بود و اتفاقا رضایی خیلی راضی جلسه را ترک کرد. وی افزود: بعد از آن جلسه هم اصلا او را ندیدم که بخواهم در کارش دخالت کنم.ما او را دعوت کردیم که به فدراسیون نیامد.دیگر نمی‌دانم چرا چنین حرفی را زده است. کاوه در پاسخ به این سوال که آیا استعفای رضایی را قبول می‌کند یا خیر، خاطرنشان کرد: چه بگویم؟ وقتی اطلاعی از این موضوع ندارم نمی‌دانم چه بگویم؟ مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در ادامه درباره مطرح شدن برخی مباحث مبنی بر قصد رئیس جدید فدراسیون کشتی برای انتخاب او به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران گفت: غلامرضا محمدی قابلیت‌های فراوان و کارآیی زیادی دارد که می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند.او خیلی قوی در حال انجام کار است و فکر می‌کنم از صحبت‌های علیرضا دبیر سوءبرداشت شده است.
برنامه‌های فدراسیون
سرپرست دبیری فدراسیون کشتی گفت: مراسم معارفه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی طی هفته جاری برگزار می‌شود. محمداسد مسجدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان برگزاری مراسم معارفه علیرضا دبیر؛ رئیس فدراسیون کشتی، اظهارکرد: به‌زودی و در هفته جاری مراسم معارفه علیرضا دبیر برگزار می‌شود تا هر چه سریعتر امور فدراسیون را بر عهده بگیرد. دبیر فدراسیون کشتی افزود: مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش نیز قصد دارد از خانه کشتی بازدید داشته باشد و به احتمال فراوان وی نیز در مراسم معارفه علیرضا دبیر حاضر می‌شود. وی با بیان اینکه در صورت حضور وزیر ورزش در مراسم معارفه، بهروز نعمتی سرپرست سابق فدراسیون نیز قطعا در این مراسم حاضر خواهد بود، گفت: به‌دنبال این هستیم جدا از مراسم تودیع و معارفه مراسم تجلیل از بهروز نعمتی برگزار کنیم تا از زحمات وی طی مدت سرپرستی قدردانی شود. مسجدی در پاسخ به این سوال که آیا به‌عنوان دبیر فدراسیون به کار خود دادامه می‌دهد یا خیر، خاطرنشان کرد: تمامی‌ تغییرات به‌نظر علیرضا دبیر بستگی دارد. اگر او از من بخواهد به کارم ادامه بدهم قطعا این کار را انجام خواهم داد و هر کمکی از دستم بربیاید دریغ نخواهم کرد.
واکنش دبیر
رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه هنوز در جریان دلایل استعفای سرمربی تیم امید نیست، گفت: به‌زودی با او جلسه‌ای را برگزار می‌کنم. علیرضا دبیر، درباره استعفای علیرضا رضایی سرمربی تیم‌ملی کشتی آزد امید اظهارکرد: علیرضا رضایی از مربیان توانمند کشتی ایران و از قهرمانان بزرگ و با اخلاق کشتی ما و از دوستان خوب من است. بنده هنوز در جریان دلایل این استعفا نیستم و باید آن را بررسی کنم.رئیس فدراسیون کشتی افزود: به‌زودی جلسه‌ای را با علیرضا رضایی برگزار می‌کنم تا در جریان دلایل وی برای این استعفا قرار گیرم. باید شخصا با او صحبت کنم.
آخرین اخبار از معارفه
رئیس جدید فدراسیون کشتی در محل وزارت ورزش با مسعود سلطانی‌فر دیدار کرد و حکم ریاست علیرضا دبیر به امضا رسید. معارفه رئیس جدید فدراسیون کشتی ساعت 8:30 صبح دوشنبه انجام خواهد شد و مدیریت فدراسیون به مدت 4 سال به قهرمان المپیک 2000 سیدنی سپرده می‌شود. این درحالی است که حکم ریاست علی مرادی نیز 14 روز بعد از انتخابات از سوی وزیر ورزش برای فدراسیون وزنه‌برداری به امضا رسید.