انتقاد بی سابقه پلیس از خودروسازان

فرمانده پلیس راه کشور در اظهاراتی شدیداللحن از فاجعه خودروهای بی کیفیت و نقش پررنگشان در ایجاد تصادفات وحوادث جاده ای انتقاد کرد. سردار حمیدی گفت: تاثیر این خودروها در حوادث جاده‌ای غیرقابل انکار است. در بیشتر موارد خودرو به دلیل این که بدنه ضعیفی دارد و از آلیاژ مقاومی تولید نشده است، بدنه آن به طور کامل جمع شده و حتی نمی‌توان اجساد را از داخل خودرو خارج کرد.
پای فساد در تولید خودروی بی کیفیت
سردار حمیدی درباره لزوم استفاده صنایع خودروسازی از ظرفیت‌های دانشگاهی برای تولید خودروهای باکیفیت به ایلنا گفت: به غیر از فساد، وابستگی و مسائل این چنینی موضوع دیگری درخصوص استفاده نکردن از ظرفیت‌های دانشگاهی وجود ندارد. متاسفانه تولید چنین خودروهایی توجیه اقتصادی، فنی و ایمنی ندارد، اما باز هم تولید می‌شود و کشور را با آن به چالش می‌کشند و معتقدم جز فساد چیز دیگری در میان نیست.
حرف های پوپولیستی دست اندرکاران


وی با بیان این که بی‌کیفیت‌ترین خودروها با گران‌ترین قیمت به مردم فروخته می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه کنترل و نظارتی بر خودروسازی وجود ندارد و واردات محدود است، افرادی که مسئول استاندارد، صنعت و اقتصاد هستند، در این وادی نیستند. متاسفانه شعار و حرف‌های پوپولیستی زیاد گفته می‌شود، اما در عمل مردم و پلیس در ادوار گذشته چیزی ندیدند.
 مرض واردات لاستیک بی کیفیت
سردار حمیدی با اشاره به واردات ،گفت: به طور مثال، ما لاستیک تولید می‌کنیم و تولیدات داخلی به مراتب بهتر از لاستیک‌های وارداتی است، اما باز هم این مرض واردات دست‌بردار نیست و این فساد در واردات وجود دارد،در نتیجه به طور مداوم با ترکیدگی لاستیک‌ها در جاده ها مواجه هستیم.
 چرا پلاک گذاری می کنیم؟
وی با بیان این که پلیس طبق قانون بیش از این کاری نمی‌تواند انجام دهد، تصریح کرد: برخی‌ از کارشناسان مطرح کرده‌اند که اگر پلیس به تولید خودروی داخلی ایراد می‌گیرد، پس چرا آن را شماره‌گذاری می‌کند؟ من در پاسخ به این افراد می‌گویم، پلیس طبق قانون عمل می‌کند. قانون می‌گوید وقتی دولت، صنعت و استاندارد خودرویی را تایید کرد، پلیس مکلف به شماره‌گذاری است.
صف برای خودروی بی کیفیت
سردار حمیدی تصریح کرد: وقتی تولیدکننده می‌بیند، مردم برای جنس بی‌کیفیت آن در صف‌های طویل ایستاده و هزینه خودرویی را که قرار است، سال آینده دریافت کنند امسال می‌پردازند، بنابراین به دنبال ارتقای آن نیست، چراکه مردم با این کار نشان می‌دهند که همین محصول را می‌خواهند.