انتقاد تند گروههای اسلامی مردم نهاد مالزی از حکومت سعودی

ائتلافی از سازمان‌های مردم نهاد مسلمان در مالزی با صدور بیانیه‌ای سیاست‌ها و اقدامات پادشاهی حکومت سعودی در همکاری با رژیم صهیونیستی و آمریکا و نقض حقوق بشر در عربستان را به شدت محکوم کردند.
سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی (ماپیم) که متشکل از چندین گروه مردم نهاد مسلمان مالزیایی است با صدور بیانیه‌ای ارائه مجوز برای برگزاری کنسرت یک خواننده آمریکایی در جده در جریان فستیوال جهانی جده را یکی از مستندات غرب گرایی عربستان ارزیابی کرده و با آن مخالفت کردند.
محمد عظیم عبدالحمید رئیس ماپیم در این زمینه گفت: اگرچه این کنسرت برگزار نشد، اما حقیقت این است که مقامات عربستان برای برگزاری چنین کنسرت‌هایی مجوز می‌دهند که این موضوع برای مسلمانان جهان کاملاً تکان دهنده و ناخوشایند است.
وی افزود: ما از این اقدامات دولت عربستان سعودی خشمگین شده‌ایم که قصد دارد این کشور اسلامی را به یک مرکز سرگرمی با هدف کسب میلیاردها دلار درآمد، تبدیل کند.


اعضای این ائتلاف همچنین اعلام کردند که با سیاست‌های عربستان که بر ثبات منطقه تاثیر منفی گذاشته و همچنین انتقال نادرست آموزه‌های اسلامی توسط عربستان کاملاً مخالف هستند.
سازمان ماپیم "حمله به یمن، عادی سازی برقراری روابط با اسرائیل و خرید میلیاردها دلار تسلیحات از آمریکا که منجر به تقویت اقتصاد آن شده را از جمله اقدامات غیرقابل قبول عربستان اعلام کرد. "
ماپیم در این بیانیه خود که روز گذشته منتشر شد، تاکید نمود: تمام این سیاست‌ها و اقدامات ریاض، تنش‌ها در منطقه را افزایش داده و وضعیت درگیری فراگیر را ایجاد کرده است.
در این بیانیه که به امضای عظمی عبدالحمید رئیس این شورا رسیده آمده است: آنچه سعودی‌ها انجام داده‌اند این است که شکاف میان مسلمانان را نه تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان گسترش داده‌اند.ماپیم از دولت عربستان خواسته است تا به "سیاست‌ها و اقدامات ضد اسلامی در این کشور از جمله نقض حقوق بشر و غربی سازی عربستان و همچنین حمله به یمن خاتمه دهد. "
طبق اظهارات عظمی عبدالحمید قرار است، این بیانیه پس از آنکه به امضای دیگر گروههایمردم نهاد مالزیایی رسید، در سه نسخه به دفتر نخست وزیری این کشور، سفارت عربستان در کوالالامپور پایتخت مالزی و نمایندگی سازمان همکاری اسلامی تحویل داده شود.
این شورای متشکل از گروههای اسلام گرای با نفوذ در مالزی تاکید کرد که تمام مساجد مالزی را برای آگاهی بخشی به مسلمانان این کشور در مورد اقدامات و سیاست‌های ضد اسلامی عربستان بسیج خواهند کرد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: ایجاد 988 هزار فرصت شغلی برای امسال افزایش مخالفت با سیاست‌های ترامپ درخواست نمایندگان آمریکا برای بازگشت به برجام «مهاجر 6» به ناوگان پهپادی ارتش پیوست دلار در آستانه ورود به کانال 10 هزار تومان سکه به زیر 4 میلیون تومان رسید وزیر خارجه روسیه: تاکنون چندین میلیون دلار از طریق اینستکس مبادله انجام شده است وزیر امور خارجه در گفتگو با "بی‌بی‌سی": ما بالاخره نفت مان را خواهیم فروخت اما شرافتمان را هرگز نمی فروشیم آغاز برداشت برنج از شالیزارهای مازندران با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس آمادگی انصارالله برای برقراری صلح در یمن انتقاد تند گروههای اسلامی مردم نهاد مالزی از حکومت سعودی تحلیل سیاسی هفته در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ آیین نامه اجرایی قانون تاسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی تصویب شد رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: 10 هزار کلاس تا ماه مهر تحویل آموزش و پرورش می‌شود آغاز اجرای طرح «تابستانه کتاب » با 25 درصد تخفیف واکنش ترکیه به کشته شدن معاون سرکنسول آنکارا در اربیل یادداشت رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تحولات اخیر بازار ارز رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد