دلار در آستانه ورود به کانال 10 هزار تومان سکه به زیر 4 میلیون تومان رسید

قیمت دلار با کاهش حدود 700 تومانی در روز چهارشنبه نسبت به روز قبل آن در آستانه ورود به کانال 10 هزار تومانی قرار گرفته است.
نرخ دلار در روز چهارشنبه 700 تومان نسبت به روز قبل آن کاهش یافت و به قیمت 11 هزار و 200 تومان فروخته شد، قیمت یورو نیز به 13 هزار و 100 تومان کاهش یافت.بهای خرید هر یورو نیز 13 هزار تومان و فروش آن 13 هزار و 100 تومان شد.
میانگین بهای هر یورو در آخرین روز کاری گذشته در سامانه سنا 13 هزار و 976 تومان و هر دلار 12 هزار و 13 تومان بود.همچنین نرخ فروش هر حواله یورو در سامانه نیما به 13 هزار و 102 تومان رسید، حواله هر دلار نیز 11 هزار و 676 تومان فروخته شد.
خنثی شدن تاثیر اخبار منفی مربوط به تحولات سیاست خارجی و امیدواری به توان بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز از مهمترین دلایل افت بهای دلار و سایر ارزهای عمده است.همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش حدود 175 هزار تومانی به نرخ سه میلیون و 900 هزار تومان فروخته شد.


کاهش قیمت طلا و سکه با توجه به افت نرخ دلار، شتاب زیادی یافته است بطوری که سکه‌های طرح قدیم و جدید به کانال سه میلیون تومانی عقب نشینی کردند.
همزمان با افت بهای دلار، قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی نیز کاهش یافت تا روند نزولی نرخ طلا و سکه را بیشتر کند.هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت 14 دیروز به نرخ سه میلیون و 900 هزار تومان فروخته شد.
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم که عصر سه شنبه چهار میلیون تومان بود، روز چهارشنبه به رقم سه میلیون و 800 هزار تومان کاهش یافت.
نیم سکه نیز دو میلیون و 20 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 220 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 920 هزار تومان معامله شد.همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام 18 عیار 377 هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و 634 هزار تومان داد و ستد شد.اونس جهانی طلا امروز به رقم یک هزار و 402 دلار رسید.
بازار طلا و سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار با کاهش نرخ روبروست و خریداران نیز در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: ایجاد 988 هزار فرصت شغلی برای امسال افزایش مخالفت با سیاست‌های ترامپ درخواست نمایندگان آمریکا برای بازگشت به برجام «مهاجر 6» به ناوگان پهپادی ارتش پیوست دلار در آستانه ورود به کانال 10 هزار تومان سکه به زیر 4 میلیون تومان رسید وزیر خارجه روسیه: تاکنون چندین میلیون دلار از طریق اینستکس مبادله انجام شده است وزیر امور خارجه در گفتگو با "بی‌بی‌سی": ما بالاخره نفت مان را خواهیم فروخت اما شرافتمان را هرگز نمی فروشیم آغاز برداشت برنج از شالیزارهای مازندران با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس آمادگی انصارالله برای برقراری صلح در یمن انتقاد تند گروههای اسلامی مردم نهاد مالزی از حکومت سعودی تحلیل سیاسی هفته در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ آیین نامه اجرایی قانون تاسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی تصویب شد رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: 10 هزار کلاس تا ماه مهر تحویل آموزش و پرورش می‌شود آغاز اجرای طرح «تابستانه کتاب » با 25 درصد تخفیف واکنش ترکیه به کشته شدن معاون سرکنسول آنکارا در اربیل یادداشت رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تحولات اخیر بازار ارز رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد