افزایش مخالفت با سیاست‌های ترامپ درخواست نمایندگان آمریکا برای بازگشت به برجام

بیش از بیست نماینده کنگره با صدور قطعنامه‌ای بر لزوم بازگشت دولت ترامپ به برجام و کاهش تنش‌ها تاکید کردند.
پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد: تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در قطعنامه‌ای خواهان بازگشت دولت آمریکا به برجام شدند.
باربارا لی, دیوید پرایس, یان شاکوفسکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در قطعنامه‌ای از دولت ترامپ خواستند که به طرح جامع اقدام مشترک یا همان توافق اتمی ایران بازگردد.
در این قطعنامه علاوه بر درخواست برای بازگشت دولت ترامپ به برجام از ترامپ خواسته شده است که تدابیر لازم را برای کاهش تنش‌ها با استفاده از دیپلماسی به عنوان ابزاری برای پاسخگویی به دیگر چالش‌ها با ایران به کار گیرد.


در جلسه پیشنهاد این قطعنامه باربارا لی گفت:سیاست‌های دولت ترامپ در رابطه با ایران عامل افزایش این بحران خودساخته است.من به عنوان فردی که از برجام حمایت کرده‌ام از اینکه می‌بینم در آستانه یک درگیری با ایران به خاطر سیاست‌های وحشتناک دولت ترامپ هستیم تاسف می‌خورم.
وی خاطر نشان کرد که آمریکا نیازمند تعامل دیپلماتیک جدی و ماندگار برای جلوگیری از وقوع جنگ است.
همچنین دیوید پرایس تصریح کرد: اگر به وضعیت کنونی نگاه کنیم می‌بینیم که تصمیم عجولانه رئیس‌جمهور ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ما را به آوردن ایران پای میز مذاکره نزدیک‌تر نکرده است، بلکه موجب تقویت تندروها در ایران و بازگشت این کشور به فعالیت‌های هسته‌ای‌اش شده و اعتبار و رهبری ما را نیز تهدید کرده است.
این قانونگذار دموکرات افزود: قطعنامه ما این پیام قوی را به دولت می‌فرستد که "ما باید به برجام و تعامل دیپلماتیک موثر، صلح و امنیت بازگردیم، چراکه اعتبار آمریکا در خطر است. "
جن شاکووسکی نیز با تاکید بر اینکه برجام به اهداف خود دست یافته بود، گفت: این تنها دیدگاه من نیست، بلکه جامعه اطلاعاتی آمریکا، وزارت امورخارجه و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید می‌کنند که ایران به توافق پایبند بوده است اما تصمیم بی‌ملاحظه رئیس‌جمهور ترامپ برای خروج از برجام به تنش‌ها در سراسر دنیا دامن زده و به اعتبار و ابزار فشار آمریکا آسیب زده است.
وی ادامه داد: ما در میان متحدان‌مان منزوی شده‌ایم و باعث شدیم ایران به توافق عمل نکند و دیگران نیز از مذاکره با آمریکا برای حصول توافق منصرف شوند. اکنون زمان بازگشت به برجام و همکاری با متحدان و شرکا در این زمینه است.
این قطعنامه همچنین مورد حمایت جمعی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، از جمله جان یارموث، پیتر ولچف ارل بلومنائر، لیود داگت، گری کونولی، اندی لوین، مارک پوکان و دونالد پای ن، دب هالند و غیره قرار گرفته است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: ایجاد 988 هزار فرصت شغلی برای امسال افزایش مخالفت با سیاست‌های ترامپ درخواست نمایندگان آمریکا برای بازگشت به برجام «مهاجر 6» به ناوگان پهپادی ارتش پیوست دلار در آستانه ورود به کانال 10 هزار تومان سکه به زیر 4 میلیون تومان رسید وزیر خارجه روسیه: تاکنون چندین میلیون دلار از طریق اینستکس مبادله انجام شده است وزیر امور خارجه در گفتگو با "بی‌بی‌سی": ما بالاخره نفت مان را خواهیم فروخت اما شرافتمان را هرگز نمی فروشیم آغاز برداشت برنج از شالیزارهای مازندران با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس آمادگی انصارالله برای برقراری صلح در یمن انتقاد تند گروههای اسلامی مردم نهاد مالزی از حکومت سعودی تحلیل سیاسی هفته در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ آیین نامه اجرایی قانون تاسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی تصویب شد رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: 10 هزار کلاس تا ماه مهر تحویل آموزش و پرورش می‌شود آغاز اجرای طرح «تابستانه کتاب » با 25 درصد تخفیف واکنش ترکیه به کشته شدن معاون سرکنسول آنکارا در اربیل یادداشت رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تحولات اخیر بازار ارز رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد