دبیرِ کشتی




محمد محمدی سدهی


خبرنگار
دیروز جمعی از اساتید دانشگاهی و اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در نامه‌ای به مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان خواستار ارائه توضیح درباره دلایل رد صلاحیت امیررضا خادم برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی شدند. در هر حال علیرضا دبیر بر صندلی ریاست فدراسیون کشتی تکیه زد تا رئیس جدید «گوش شکسته ها» لقب بگیرد. خبرنگار «ایران» با 6 چهره شناخته شده جامعه کشتی گفت و گو کرد و آنها نظرات خود را بیان کردند.

انتظارات مردم در المپیک برآورده شود

حمید سوریان
نابغه کشتی فرنگی جهان
به واسطه تجارب مدیریتی علیرضا دبیر، فدراسیون کشتی می‌تواند عملکرد مطلوبی در 4 سال آینده که مربوط به دوران مدیریت دبیر می‌شود، داشته باشد. دبیر در مجامع بین‌المللی کاملاً شناخته شده است و این به واسطه قهرمانی‌های او در جهان و المپیک است. او یکی از سرمایه‌های کشتی محسوب می‌شد که خوشبختانه با رأی اعضای مجمع از این سرمایه استفاده خواهد شد. دبیر شناخت خوبی از مشکلات قهرمانان  دارد و می‌تواند دغدغه‌های قهرمانان کشتی‌مان را برطرف کند. این امیدواری وجود دارد که او با داشتن این فاکتورها بتواند به کشتی کمک کند و فدراسیون کشتی به واسطه نزدیکی المپیک و مسابقات مهمی همچون مسابقات جهانی، عملکرد خوبی داشته باشد. کشتی جلودار ورزش کشورمان است و مردم از این رشته انتظارات بحقی دارند و باید انتظارات مردم در المپیک 2020 توسط مدیریت جدید برآورده شود.

احیای کشتی با انتخاب فرزند کشتی

اصغر ثمربخش
رئیس هیأت کشتی استان مازندران
بعد از این همه بی اخلاقی‌ها و بی حرمتی‌هایی که در چند روز گذشته شاهد بودیم، انتخابات کشتی سرانجام بسیار خوبی داشت. پیش از برگزاری مجمع برخی اعضای کشتی و برخی‌های دیگر که به هیچ عنوان جزو جامعه کشتی به حساب نمی‌آیند بداخلاقی‌هایی علیه قهرمانان ملی ما (عباس جدیدی و امیر رضا خادم) به وجود آوردند. دبیر در این مسیر پرفراز و نشیب نیاز به همدلی دارد. او اعلام کرد که بدون هیچ دار و دسته‌ای به ریاست فدراسیون رسید و آرزو می‌کنیم کشتی به روزهای خوب خود برسد. رؤسای هیأت‌ها بخصوص در دور دوم کاملاً یکدل بودند و نشان دادند که تنها فرزند کشتی است که می‌تواند کشتی را احیا کند. با انتخاب علیرضا دبیر شأن و منزلت کشتی حفظ شد.

دبیر درد ما را خوب می‌فهمد

پرویز‌ هادی
عضو تیم ملی کشتی آزاد (125 کیلو)
دبیر از جنس کشتی است و از قهرمانان این رشته به حساب می‌آید. پیش از برگزاری انتخابات اعتقاد ما بر این بود کسی بیاید که بتواند در این اوضاع بد مالی به کشتی کمک کند و امیدوارم با انتخاب دبیر، کشتی ما در این مقطع حساس (مسابقات جهانی و انتخابی المپیک) موفق باشد. کشتی در این زمان اندک نیازمند اتحاد و همدلی است چرا که رمز موفقیت کشتی در المپیک همدلی است. مسلماً خواسته تمامی کشتی‌گیران مربوط به مسائل مالی می‌شود و کشتی‌گیران از نظر مالی در مضیقه هستند. امیدوارم برنامه‌ریزی‌ای شود تا قهرمانان بتوانند بدون دغدغه و با خیال راحت‌تر به کار خود ادامه دهند. دبیر قهرمان این رشته است و درد ما را خوب می‌فهمد.

خوشبختانه انتخابات پایان خوبی داشت

غلامرضا محمدی
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد
خدا را شکر می‌کنم  که نتیجه انتخابات بخوبی تمام شد و مهم‌تر از آن سرنوشت فدراسیون کشتی بالاخره پس از ماه‌ها انتظار مشخص شد. یک نفر از جنس کشتی ریاست فدراسیون را برعهده گرفت که این موضوع بسیار مهمی است. مهم‌ترین خواسته من از رئیس جدید حمایت است و امیدوارم مدیریت جدید زمان کافی در اختیار کادر فنی قرار بدهد. عدم حضور قهرمانان جهان و المپیک ما در این مجمع، جای تأسف داشت و ای کاش که آنها هم در مجمع حضور داشتند. خادم و جدیدی سرمایه ورزش کشور هستند و ما باید آنها را جذب کنیم. شاید هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد که رقابت نهایی بین دبیر و نصیرزاده باشد و همه احساس می‌کردند رقابت بین دبیر و بنی‌تمیم باشد اما انتخابات پایان خوبی داشت. قطعاً دبیر درد کشتی را خوب می‌فهمد و ما حرف همدیگر را خوب می‌فهمیم.


دبیر، محور اتحاد و همدلی شود

حسن رنگرز
پیشکسوت
به علیرضا دبیر و اعضای مجمع تبریک می‌گویم. به زعم من اعضای مجمع در دور اول به اعتقادات‌شان رأی دادند به همین دلیل آرا متفاوت بود و کار به دور دوم کشیده شد. اما در دور دوم به یک قهرمان ملی و یکی از سرمایه‌های مدیریتی کشور اعتماد کردند. دبیر باید محور اتحاد، همدلی و همگرایی شود. این خواسته اهالی کشتی است. در گذشته اختلافات در این رشته بسیار بود و بازگشت به گذشته و تکرار این اختلافات کار مدیریت در کشتی را بسیار سخت می‌کند. دبیر و تیم مدیریتی‌اش باید نگاه رو به جلو داشته باشند. تجربه مدیریتی و سطح فنی و پختگی دبیر می‌تواند به او کمک کند تا با یک راهبرد و استراتژی مشخص خیلی از مشکلات کشتی کشور حل شود. بودجه و اعتبار دولت محدود است و دبیر می‌تواند آورده شخصی داشته باشد.

خدا را شکر که قهرمان المپیک رئیس شد

محمدعلی گرایی
عضو تیم ملی کشتی فرنگی (77 کیلو)
خدا را شکر می‌کنم دبیر به عنوان یکی از بزرگان کشتی ایران که قهرمان المپیک هم هست، به عنوان رئیس جدید و سکاندار کشتی ایران انتخاب شد. او برنامه‌های خوبی دارد و ان شاءالله که بتواند آنها را پیاده کند. در این انتخابات 6 کاندیدای دیگر هم حضور داشتند ولی با احترام به آنها، اعضای مجمع تصمیم گرفتند که دبیر رئیس فدراسیون شود. انتظار می‌رود که او بتواند کشتی‌گیرانش را حفظ کند و درآمدزایی خوبی داشته باشد. چون اکثر کشتی‌گیران متأهل هستند و اگر بتواند لیگ پویا و خوبی را راه‌اندازی کند، به نفع کشتی خواهد بود.