روز تلخ جاده ها

جاده های کشور دیروز روز تلخی را سپری کردند و در دو حادثه جداگانه 20 نفر از هموطنان قربانی تصادف  شدند . سقوط مینی بوس در محور بویین و میاندشت -  خوانسار ۱۳ کشته به جا گذاشت و برخورد یک خودروی حامل سوخت قاچاق با اتوبوس مسافربری در سیستان و بلوچستان نیز هفت نفر را به کام مرگ برد.جالب آن که در هر دو حادثه به نوعی پای فرار از قانون در میان است .
پرده اول :مینی بوس قاچاقی !
  فرماندار خوانسار گفت: حادثه سقوط یک دستگاه مینی بوس در مسیر بویین میاندشت به خوانسار ، ۱۳ کشته و ۹ نفر مجروح به جا گذاشت.منصور کمالی روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: در این حادثه که ساعت ۹ صبح روزسه شنبه  رخ داد یک دستگاه مینی بوس بنز مدل ۷۰ از داران به سمت سرچشمه خوانسار در حرکت بوده که به علت نداشتن صورت وضعیت به جای عبور از مسیر دامنه از مسیری ناهموار و صعب العبور در بویین میاندشت عبور می‌کند که در یک سراشیبی به علت بریده شدن ترمز به داخل دره سقوط می‌کند.
وی اظهار کرد: در این حادثه ۱۰ نفر بزرگ سال و سه کودک فوت و ۹ نفر مجروح شدند.


فرماندار خوانسار از اعزام هلی کوپترهای اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه برای انتقال مجروحان به اصفهان اشاره کرد.برخی گزارش ها از ۱۴ کشته حکایت دارد که شامل ۱۰ زن ، ۳ کودک و راننده ۸۵ ساله بوده است. به گفته وی جان باختگان این حادثه از اعضای دارالقرآن شهر داران بودند.مسیر بویین - خوانسار یکی از جاده های ترانزیتی و بین استانی و همچنین یکی از نقاط پرحادثه استان محسوب می شود.
شهرستان خوانسار در ۱۶۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
پرده دوم :مشک مرگ جان ۷ نفر را گرفت
همچنین  دراتفاق تلخ دیگری  قاچاق سوخت بار دیگر در سیستان وبلوچستان حادثه ساز شد و  بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با خودروی سواری پژو پارس حامل سوخت قاچاق در مسیر ایرانشهر - بزمان هفت نفر در آتش سوختند. این خودرو های قاچاق که برای حمل بیشتر و راحت تر سوخت از پلاستیک های نسبتا محکم که به مشک های مرگ معروف هستند استفاده می کنند تا کنون به دلیل سرعت زیاد و تصادف فجایع بسیاری به بار آورده اند.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمودرضا ناصح، مدیر اورژانس پیش بیمارستانی توضیح داد: این حادثه حدود ساعت ۹ صبح روز سه شنبه  در کیلومتر ۳۰ مسیر ایرانشهر - بزمان رخ داده است.
وی اظهار کرد: پس از اطلاع مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر سه دستگاه آمبولانس و اورژانس هوایی این دانشگاه به محل حادثه اعزام شدند که متأسفانه به علت شدت برخورد و آتش گرفتن هر دو خودرو دو نفر از سرنشینان پژو پارس و چهار نفر از سرنشینان اتوبوس در دم جان خودشان را از دست دادند. درعین حال مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تعداد جان باختگان را هفت نفر اعلام کرد. در همین حال دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان نیز از شناسایی حدود ۱۲ هزار کارت سوخت مهاجر جدید در استان با هدف مبارزه با قاچاق سوخت خبر داد.
پرده سوم :مرگ  تلخ 2پدرو2 فرزند !
در همین حال به گزارش حقدادی خبرنگار خراسان فرمانده انتظامی تربت جام هم خبرداد :براثر برخورد شدید دودستگاه موتورسیکلت در محور جاده روستای جنگاه تربت جام دو پدر و دو فرزند دردم جان خود را از دست دادند.سرهنگ کیانی افزود:دراین حادثه راکب و ترک نشین هردو موتورسیکلت پدر و فرزند بودند که به شدت باهم تصادف و در دم فوت کردند.