آغاز برخورد قانونی با مافیای دارو

رنجبر- پس از افشاگری وزیر بهداشت درباره وجود مافیای دارو، وی دیروز نیز در سخنانی از واردات کابل برق به جای استنت قلب به شدت انتقاد کرد. در همین حال سخنگوی دستگاه قضا نیز روز گذشته از تحت تعقیب قرار گرفتن سه نفر از حوزه مربوط به غذا و دارو به اتهام گرفتن رشوه خبر داد.
به گزارش وبدا، وزیر بهداشت دیروز در مراسم رونمایی از فعالیت های موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: چگونه می شود به پدران شهدا گفت که برخی رفته اند که استنت قلب با دو میلیون یورو به کشور وارد کنند اما به جای آن کابل برق به گمرک آورده اند و در لحظه به گونه ای هماهنگ  شده و تا ما متوجه شویم او از مرز، رفته است. این ها چه کسانی هستند و از کجا آمده اند؟ آیا شهدا رفتند برای این که این افراد جیب شان پر شود.
سعید نمکی افزود: دیروز و پریروز هفت پالت داروی تاریخ گذشته در گمرک کشف کرده ایم که قرار بود به عنوان داروی بدن سازی به جوانان کشور، تزریق شود. این ها را از کجا می آورند؟ با چه کسی هماهنگ هستند؟ چرا نباید امروز به یکدیگر برای اضمحلال این شبکه مافیایی کمک کنیم که خوره نظام شده است؟ امروز در کنار زنده کردن یاد شهدا و دفاع مقدس، باید با این خوره ها برخورد کنیم و قطعا موفق خواهیم شد گرچه جریان های پیچیده ای است، اما معتقدم این ها خانه پوشالی و سست عنکبوت است ، این کار را شروع کرده ایم و با قوت و فضل الهی دنبال می کنیم. همچنین   میزان گزارش داد، اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا دیروز در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها درباره بازداشت کارمندان سازمان غذا و دارو و اتهامات شان گفت: درباره دارو پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده است. یکی از شرکت‌هایی که هم در تولید دارو و هم در واردات دارو فعالیت می‌کرده است ارز‌های قابل توجهی بابت دارو از سیستم بانکی دریافت کرده و تعهدات ارزی خود را انجام نداده ، همچنین شرکت‌های زنجیره‌ای که سود نامشروعی را تحصیل می‌کردند تحت تعقیب قرار گرفتند.
اسماعیلی افزود: در این زمینه سه نفر از حوزه مربوط به غذا و دارو به اتهام گرفتن رشوه تحت تعقیب قرار گرفتند که متهمان با صدور تامین آزاد هستند. شرکتی که در آن یک یا دو نفر از بخش خصوصی تابعیت مضاعف دارند و متولد ایران نیستند.