یک سبد‌پیشنهاد داغ برای طرح «تابستانه کتاب»

گروه ادب و هنر- با همۀ امّا و اگرها برای اجرای طرح تابستانه کتاب 98، بالاخره این طرح  به مرحلۀ اجرا رسید. تابستانه کتاب با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» از 25 تیر ماه در شهرستان‌ها آغاز شده و تا سوم مرداد ماه ادامه دارد. تهرانی‌ها هم از فردا 27 تیر تا 3 مرداد مهمان طرح تابستانه کتاب خواهند بود. فقط پیش از این که برای خرید کتاب راهی کتاب فروشی ها شوید، با مراجعه به سایت
 tarh.ketab.ir کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح را پیدا کنید. تخفیف کتاب‌های تألیفی 25 درصد و کتاب‌های ترجمه‌ 15 درصد و سقف مجاز خرید برای هر نفر هم، حداکثر 120 هزار تومان است. در ادامه، یک بسته پیشنهادی برای خرید کتاب در فرصت طرح تابستانه ارائه می‌کنیم.
داستان و رمان
پیشنهاد‌های جذاب داستانیِ تابستانی ما در دو بخش نویسنده‌های ایرانی و خارجی از این قرارند:


ایرانی‌ها: «سمفونی مردگان» عباس معروفی، «جای خالی سلوچ» محمود دولت آبادی، «راهنمای مردن با گیاهان دارویی» عطیه عطارزاده، «پرنده من» فریبا وفی، «چشم‌هایش» بزرگ علوی و «جشن جنگ» احمد دهقان.
خارجی‌ها: «مجوس» جان فاولر با ترجمه پیمان خاکسار، «مزه‌شناس» لو ونفو با ترجمه مرضیه بهرادفر، «اولیس» جیمز جویس با ترجمه فرید قدمی و «صد سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز با ترجمه بهمن فرزانه.
شعر کلاسیک و معاصر
پیشنهادهای ما به دوستداران شعر فارسی این مجموعه شعرها هستند: «گزیده رباعیات بیدل دهلوی» با انتخاب و شرح محمدکاظم کاظمی از نشر سپیده‌باوران. کاظمی بعد از انتشار گزیده غزلیات بیدل دهلوی به سراغ رباعی‌های این شاعر سبک هندی رفته است. مجموعه شعر «سه گانه خاورمیانه» گروس عبدالملکیان را هم که در نشر چشمه چاپ شده است، از دست ندهید. «بانگ نی» هوشنگ ابتهاج از نشر کارنامه هم پیشنهاد شعری دیگر ما به شماست.
سفرنامه
«چادر کردیم رفتیم تماشا» سفرنامه عالیه خانم شیرازی است که بدون همراهی همسر از کرمان عازم سفر حج و عتبات عالیات شده است. او که از آشنایان دورِه ناصر الدین شاه است، در تهران مهمان شاه می‌شود. این روایت را زهره ترابی ویرایش و نشر اطراف منتشر کرده است. «سه روز به آخر دریا» هم شرح سفر همسر عمادالملک، شاهزادۀ قاجاری به مکّه و عتبات است که نشر اطراف منتشر کرده است. این کتاب حاصل پژوهش نازیلا ناظمی روی نسخه خطی این سفرنامه است. با خواندن این دو اثر با دنیایی از نکات جالب توجه درباره وضعیت زنان اشرافی در دوره قاجار آشنا خواهید شد.