شهرک‌نشین اسرائیلی کودک 7 ساله فلسطینی را با خودرو لِه کرد!


صهیونیست‌ها به کودک‌کشی معروفند. از سال 1967 تاکنون بیش از 8 هزار کودک فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند. همچنین طی تجاوزات این رژیم به نوار غزه در 10 سال گذشته بیش از 900 کودک به شهادت رسیده‌اند. در ادامه این روش وحشیانه یک کودک 7 ساله دیگر قربانی این توحش صهیونیست‌ها شده است. به گزارش تسنیم،‌ یک شهرک‌نشین صهیونیست در ادامه جنایات شهرک‌نشینان مهاجر علیه مردم فلسطین، با خودروی خود یک کودک فلسطینی را زیر گرفت. بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، یک شهرک‌نشین صهیونیست، کودک 7 ساله فلسطینی به نام «طارقه ذبانیه» ساکن روستای ترقومیا در غرب الخلیل با خودرو زیر گرفت و به شهادت رساند. این کودک که در حال دوچرخه‌سواری بود، به شدت زخمی شد و پس از چند ساعت به شهادت رسید. مرکز حقوق بشر «المیزان» چندی پیش اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی در نیمه اول سال میلادی جاری ۱۶ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و ۱۲۲۳ تن دیگر از آنان را زخمی کرده است.
آلودگی 97 درصد آب‌های زیرزمینی غزه
از سوی دیگر، سازمان بین‌المللی حمایت از حقوق ملت فلسطین «حشد» با ‌اشاره به آلودگی ۹۷ درصد از آب‌های زیرزمینی در نوار غزه به‌خاطر ادامه محاصره تحمیلی رژیم‌اشغالگر صهیونیستی، خواستار مداخله فوری برای حل این بحران شد. به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این سازمان در پیامی به دبیرکل سازمان ملل، رئیس‌مجمع عمومی این سازمان، کشورهای عضو، رئیس‌پارلمان اروپا و پارلمان بین‌المللی خواستار مداخله فوری آنها برای تامین آب شُرب مناسب برای ساکنان غزه و حل بحران آب‌های آلوده در این منطقه شد. سازمان مذکور لازمه این امر را تلاش و تحرک گسترده و سازنده جامعه جهانی به منظور تضمین این حق مسلم برای شهروندان فلسطینی در غزه دانست.
بر اساس آمارهای مراکز حقوقی فلسطینی و بین‌المللی، محاصره ۱۳ ساله غزه توسط رژیم صهیونیستی و تعطیل ماندن پروژه‌های زیرساختی موجب آلوده شدن ۹۷ درصد آب‌های زیرزمینی در این باریکه شده است. تنها ۱۱ درصد از مردم غزه به آب قابل شرب دسترسی دارند. غزه به دلیل مخلوط شدن آب‌های زیرزمینی با فاضلاب‌ها و آب دریا، به شدت با کمبود آب شرب مواجه است و بر اساس گزارش کنفرانس سازمان تجارت و توسعه سازمان ملل «اونکتاد» در سال گذشته، غزه در آغاز سال ۲۰۲۰ غیرقابل سکونت خواهد شد که این مسئله ناشی از بحران‌های آب و برق است. در این گزارش همچنین آمده: جمعیت بیش از دو میلیون نفری غزه با کمک برکه‌های آب‌های ساحلی به عنوان آب شرب گوارا زندگی خود را ادامه می‌دهند اما ۹۵ درصد از این آب‌ها غیرقابل شرب است.