وکیلی: بحران کاغذ پابرجاست صفر تا صد مسئله کاغذ باید بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد باشد

عضو ناظر مجلس در کمیته حل بحران کاغذ معتقد است با توجه به اینکه پاسخگویی به موضوع کاغذ بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است، صفر تا صد مسئله کاغذ باید بر عهده این وزارتخانه باشد.
محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از اینکه بعد از جلسه با جهانگیری در مورد تامین ارز دولتی کاغذ و اختصاص برای روزنامه‌ها فرجی حاصل نشد، گفت: این مصوبه و اصلاح مصوبه دولت روی کاغذ مانده زیرا هنوز بانک مرکزی بر اساس تعهد خود ارز لازم را تامین نکرده است؛ در حالی که باید تا پایان سال 80 میلیون دلار پرداخت کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش معاونت مطبوعاتی، در مجموع 240 هزار دلار در طی این سه ماهه به کاغذ اختصاص داده شده و این به آن معناست که بحران همچنان پابرجاست.
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره خبر توزیع حدود 400 تن کاغذ میان مطبوعات توضیح داد: با توجه به اینکه واردکنندگان کاغذ محدود شده‌اند، روزنامه ابتکار از طریق معاونت مطبوعاتی به یکی از واردکننده‌ها معرفی شده و سه تُن کاغذ با ارز دولتی به آن داده شد.


وکیلی با تاکید بر لزوم تغییر در روند این وضع، ادامه داد: باید این ارز را یکجا در اختیار معاونت مطبوعاتی و معاونت فرهنگی قرار دهند زیرا اینها موسسه وابسته دارند؛ مثلا در مطبوعات موسسه نشرآوران وجود دارد که اصلا از ابتدا برای تنظیم بازار پیش‌بینی شده است تا در صورت مواجهه با مشکل کمبود کاغذ، این موسسه وظیفه داشته باشد کاغذ را وارد کرده و زیر نظر معاونت مطبوعاتی توزیع و در نهایت نظارت کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صفر تا صد مسئله کاغذ بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است و بانک مرکزی را در این موضوع به رسمیت نمی‌شناسیم لذا اگر بنای هماهنگی با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد در بحث گمرکات، وزارت صمت در بحث ثبت سفارش وجود دارد، مسئولیت آن بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است.
وکیلی با بیان اینکه پاسخگویی به موضوع کاغذ کار وزارت فرهنگ و ارشاد است، گفت: بهتر است وزارت فرهنگ این ارز را بگیرد، کاغذ وارد کند و توزیع و نظارت داشته باشد اما اکنون این مسئولیت تقسیم شده و در حال حاضر حکم صدور تخصیص بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است، تامین ارز با بانک مرکزی، عملیاتی کردن آن از طریق گمرکات با وزارت اقتصاد و ثبت سفارش با وزارت صمت.
عضو ناظر مجلس در کمیته حل بحران کاغذ افزود: باید تمام این پروسه را وزارت فرهنگ و ارشاد بر عهده گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» دلایل بروز بحران درازمدت کاغذ را بررسی می‌کند بحران سوءمدیریت؟ جلال خوش‌چهره آخرین بخت در میانجیگری اروپا! آسیب‌های گرم نشدن فضای سیاسی در سال انتخابات مجلس چه‌خواهد بود؟ خطر بازگشت پوپولیسم به صحنه انتخابات سقوط قیمت مسکن در پردیس دلالان فراری شدند! با موافقت نمایندگان، قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اصلاح شد بانک مرکزی توانایی مدیریت نرخ ارز را دارد؟ نبض دلار در دست دولت وزیران خارجه اتحادیه اروپا در چهارمین سالگرد برجام برای یافتن راهکارهای حفظ توافق هسته‌ای و کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا رایزنی کردند رئیس قوه قضائیه: با خودروسازانی که قیمت و زمان تحویل را به میل خود تغییر دهند برخورد شود ادعای پمپئو در گفت‌‌وگو با واشنگتن‌پست اگر تلویزیون ایران دعوتم کند می‌پذیرم! وکیلی: بحران کاغذ پابرجاست صفر تا صد مسئله کاغذ باید بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد باشد معاون اول رئیس‏جمهوری: استارت‏آپ‌های روستایی باید بتوانند از تسهیلات اشتغال‏زای روستایی استفاده کنند رئیس قوه قضائیه: با خودروسازانی که قیمت و زمان تحویل را به میل خود تغییر دهند برخورد شود