ادعای پمپئو در گفت‌‌وگو با واشنگتن‌پست اگر تلویزیون ایران دعوتم کند می‌پذیرم!

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن‌پست به سفر محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به نیویورک اشاره کرد و گفت که آمریکا تنها برای عمل به الزاماتش طبق قوانین سازمان ملل به ظریف و هیئت همراهش ویزای سفر به نیویورک را داده است اما تردد آنها در این شهر کاملاً محدود است.
به گزارش ایسنا، پمپئو در ادامه گفت که هیئت ایرانی به سرپرستی محمد‌جواد ظریف تنها می‌تواند بین مقر سازمان ملل و محل اقامت‌شان و همچنین اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل رفت و آمد داشته باشند. وی خاطر‌نشان کرد: دیپلمات‌های آمریکایی در تهران رفت و آمدی ندارند. بنابراین‌ از نظر ما دلیلی وجود ندارد که دیپلمات‌های ایرانی نیز آزادانه در نیویورک تردد کنند. ما به وزیر خارجه ظریف و هیئت همراهش تمامی حقوقی که آنها تحت توافقات سازمان ملل از آن برخوردارند را اعطا کرده‌ایم و چیزی بیشتر از این نخواهد بود.
پمپئو در ادامه این گفت‌وگو در اظهاراتی خصمانه گفت که همتای ایرانی‌اش از آزادی‌های مدنی در آمریکا برای تبلیغات بدخواهانه خود استفاده می‌کند. وزیر امورخارجه آمریکا همچنین گفت که اگر به او پیشنهاد حضور در تلویزیون ایران داده شود، آن را خواهد پذیرفت چراکه ظریف نیز چنین فرصتی داشته است.
وی در ادعایی مضحک گفت: در این صورت به ایرانیان خواهم گفت که به‌طور جدی به آنها فکر می‌کنیم. پمپئو در ادامه این گفت‌وگو از اظهار نظر درباره این سوال که آیا مقامات آمریکایی دیداری با وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل طی هفته جاری یا نشست مجمع عمومی در ماه سپتامبر خواهند داشت، سر باز زد. پمپئو در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد رئیس جمهوری ایران مبنی بر اینکه تهران در‌صورتی با واشنگتن مذاکره خواهد کرد که تحریم‌های ایران لغو شود، گفت که این‌ مشابه همان پیشنهادی است که به جان کری (وزیر امورخارجه پیشین آمریکا) و رئیس جمهوری اوباما ارائه شده بود. این مقام آمریکایی اظهار کرد: رئیس جمهوری ترامپ تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ می‌کند اما این، همان مسیری است که دولت قبلی نیز طی کردند و منجر به برجام شد. توافقی که این دولت، رئیس جمهوری ترامپ و خود من معتقدیم یک فاجعه بود.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» دلایل بروز بحران درازمدت کاغذ را بررسی می‌کند بحران سوءمدیریت؟ جلال خوش‌چهره آخرین بخت در میانجیگری اروپا! آسیب‌های گرم نشدن فضای سیاسی در سال انتخابات مجلس چه‌خواهد بود؟ خطر بازگشت پوپولیسم به صحنه انتخابات سقوط قیمت مسکن در پردیس دلالان فراری شدند! با موافقت نمایندگان، قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اصلاح شد بانک مرکزی توانایی مدیریت نرخ ارز را دارد؟ نبض دلار در دست دولت وزیران خارجه اتحادیه اروپا در چهارمین سالگرد برجام برای یافتن راهکارهای حفظ توافق هسته‌ای و کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا رایزنی کردند رئیس قوه قضائیه: با خودروسازانی که قیمت و زمان تحویل را به میل خود تغییر دهند برخورد شود ادعای پمپئو در گفت‌‌وگو با واشنگتن‌پست اگر تلویزیون ایران دعوتم کند می‌پذیرم! وکیلی: بحران کاغذ پابرجاست صفر تا صد مسئله کاغذ باید بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد باشد معاون اول رئیس‏جمهوری: استارت‏آپ‌های روستایی باید بتوانند از تسهیلات اشتغال‏زای روستایی استفاده کنند رئیس قوه قضائیه: با خودروسازانی که قیمت و زمان تحویل را به میل خود تغییر دهند برخورد شود