عقده‌های ترامپ عامل فروپاشی آمریکاست

روزنامه "رای الیوم" در گزارشی نوشت نژاد پرستی و عقده شخصی "دونالد ترامپ" از "باراک اوباما" رئیس جمهوری سابق این کشور باعث شده، وی سیاست‌ها بی‌نتیجه و شکست خورده‌ای را در پیش بگیرد که به هیمنه آمریکا در جهان خاتمه می‌دهد.
در گزارش این روزنامه آمده است: باید داده‌های فاش شده از یادداشت‌های دیپلماتیک "کیم داراک" سفیر پیشین بریتانیا در آمریکا که روزنامه "میل‌ان‌ساندی" منتشر شده مبنی بر اینکه ترامپ «از لج اوباما» تصمیم به خروج یکجانبه کشورش از توافق هسته با ایران گرفته را تایید کرد، چرا که توافق هسته‌ای مورد حمایت رئیس جمهوری سابق آمریکا بود.
رای الیوم اضافه کرد: بیشتر سیاست‌هایی که دولت ترامپ درباره خاورمیانه در پیش گرفته در تناقض با سیاست‌های اوباما و "جان کری" وزیر خارجه سابق آمریکا است. رویکرد ترامپ نسبت به اوباما، نژادپرستانه است حتی به این دلیل که پدر وی مسلمان کنیایی است و در کارزار انتخاباتی خود مدعی بود که وی در خاک آمریکا متولد نشده و چندین بار خواستار ارائه مداراک تولد از وی شده بود. از این جهت می‌توان دشمنی ترامپ را با اسلام و مسلمانان و تهدید جنگ با ایران و روابط قوی آن با دولت اشغالگر اسرائیل و سرسپردگی کامل آن به دیکته‌های لابی صهیونیستی را دریافت.
به نوشته این روزنامه، بنابر این چیز عجیبی نیست که ترامپ به محض ورود به کاخ سفید شهروندان هفت کشور اسلامی را از ورود به خاک آمریکا منع و دستور تفتیش خفت بار مسافران دیگر کشورهای اسلامی در فرودگاه‌های آمریکا را صادر کرد.


رای الیوم اضافه کرد: عقده از اوباما تنها در ترامپ نیست، بلکه "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برخی مقامات کشورهای عربی در منطقه بخصوص مقام‌های رژیم سعودی نیز این عقده را دارند، به همین دلیل به محض ورود ترامپ به ریاض، مقام‌ها و نمایندگان 56 کشور عربی - اسلامی را گرد آوردند و از او با قراردادهایی به ارزش 450 میلیارد دلار تکریم کردند.
ترامپ با رویکرد نژاد پرستانه که به همراه عقده شخصی از اوباما است، از توافق هسته‌ای خارج شده و با ساقط شدن پهپاد فوق پیشرفته "گلوبال هوک" آمریکایی توسط ایران و ناتوانی از پاسخگویی به این حمله، کشورش را یک کشور ناتوان نشان داده و بر شکاف اختلاف‌ها با متحدان اروپایی افزوده و وارد جنگ تجاری بی‌نتیجه با چین شده و بیشتر جهان را در جبهه واحدی برای از بین بردن هیمنه واشنگتن بر نظام مالی جهان از طریق دلار قرار داده است.
این روزنامه افزود: البته باید گفت که اوباما نیز سرسپرده دولت اشغالگر اسرائیل بود و وی 36 میلیارد دلار در طول ده سال به غیر از کمک‌های سالانه واشنگتن به تل‌آویو به این رژیم تقدیم کرد، اما همین کافی است که این عقده ترامپ و همفکران آمریکایی و اروپایی وی به "نفرینی" برای فروپاشی هیمنه آمریکا در جهان تبدیل شود.
سایر اخبار این روزنامه
بلومبرگ: سیاست‌های بانک مرکزی ایران برای تقویت ارزش ریال تاثیر مثبت داشت ظریف: برجام را همچنان یک توافق کلیدی می دانم عقده‌های ترامپ عامل فروپاشی آمریکاست افشای امتیاز نفتی کردهای شمال سوریه به یک تاجر صهیونیست افتتاح خط تولید آزمایشی پژو 301 بدون حضور فرانسوی ها ازسوی رهبر انقلاب صورت گرفت؛ انتصاب سه عضو فقهای شورای نگهبان برای یک دوره جدید مجلس تصویب کرد اختصاص تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای توسعه صنایع پایین دستی نفت خام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد: قرارداد 1500 میلیارد تومانی صنایع دفاعی و خودروسازها برای تامین قطعات خودرو یادداشت مدیرمسئول بی‌تعارف درباره ائمه جمعه قدردانی دفتر رئیس‌جمهور از استقبال پرشور مردم استان خراسان شمالی از کاروان دولت تدبیر و امید ایستگاه‌های مترو بسیج و محمدیه تهران آماده افتتاح است بخشنامه رئیس قوه قضائیه در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف تسهیل رقابت و منع انحصار