نگذارید این خواب آشفته تعبیر شود

بسم‌الله الرحمن الرحیم
روشنگری‌های مسئولانه و درد‌دلهای مظلومانه‌ای که این روزها مهندس زنگنه وزیر نفت درباره برخی مسائل پشت پرده عنوان می‌کند، رمز و راز بسیاری از مسائل پرابهام پیرامون پرونده‌های همچنان مفتوح برای فروش نفت خام به برخی عناصر خاص ازجمله بابک زنجانی و دیگران را بازگو می‌کند. این یکی از موارد عمده از سوءاستفاده عناصر خاص از شرایط تحریمی در آن دوره 8 ساله در کشور است که پس از سال‌ها هنوز هم میلیاردها دلار سرمایه بیت‌المال در اختیار این افراد است و مسئولان مربوطه هنوز هم نتوانسته‌اند احقاق حق کنند و سرمایه‌های به تاراج رفته را به خزانه بازگردانند.
نکته حیاتی در این مقوله آنست که مجموعه وزارت نفت و تمامی زیرمجموعه‌هایش بزرگترین گردش مالی در مقیاس دهها میلیارد دلاری را در اختیار دارد که با هیچ‌یک از مجموعه‌های دیگر از نظر حجم، تنوع و پراکندگی گردش مالی ریالی – ارزی قابل مقایسه نیست. همین ویژگی منحصر به فرد باعث گردیده که عناصر فرصت‌طلب و رانت‌خوار تلاش کنند به هرقیمت ممکن و با هر توجیه عوام‌فریبانه‌ای که رانت‌خواری و ویژه‌خواری آنها را توجیه کند، برای تصاحب و تاراج ثروت‌های ملی در قلمرو نفت به تکاپو افتند.
خوشبختانه آقای زنگنه وزیر نفت انسانی سلیم‌النفس، کاردان، ثابت قدم و کارآمد است که کارنامه درخشانی در قلمرو صیانت از سرمایه‌های ملی و ثروت کشور در زمینه نفت دارد و با تمامی توان و ظرفیت خود تلاش می‌کند با رانت‌خواری و ویژه‌خواری افراد و جریان‌ها مقابله کند و در این راه به توفیقاتی نیز دست یافته است.


ناگفته پیداست که افراد و جریان‌های خاص هم به‌سادگی از فکر تاراج ثروت‌های نفتی منصرف نمی‌شوند. طبعاً تلاش برای بی‌اعتبار جلوه‌دادن وزیر نفت و مجموعه‌های مرتبط، کمترین اقدامی است که بازخورد کینه‌توزانه و غیراخلاقی آن را این روزها در برخی رسانه‌ها به‌وضوح می‌بینیم که حتی ریشه‌ها و منابع مالی آن هم قابل رصد کردن است. غارتگران که میلیاردها دلار از ثروت‌های نفتی کشور را در طول آن دوره تاریک 8ساله به خارج برده‌اند و در پوشش فریبکارانه تلاش برای دور زدن تحریم‌ها، عملکرد ضدمردمی خود را هم توجیه کرده و می‌کنند، از هزینه کردن برای تغذیه مالی رسانه‌ها و جریان‌های مرتبط هم کوتاهی نمی‌کنند. اینها همان کاسبان تحریمند که به‌خاطر منافع نامشروع خود حاضرند دست به هرکاری بزنند.
بدین‌ترتیب ما شاهد قلمفرسائی در رسانه‌هایی هستیم که به برکت ریخت‌وپاش همین غارتگران بیت‌المال، به عوام‌فریبی سرگرم‌اند و تلاش می‌کنند از عناصر خاص و ازجمله بابک زنجانی چهره یک قهرمان بسازند که گویا در اوج دوران تحریم‌های نفتی، در خدمت نظام بوده‌اند و گویا لازم است از آنها تقدیر هم بشود! کسانی که روند تحولات پیرامونی درباره پرونده بابک زنجانی را رصد کرده‌اند، قطعاً به‌خاطر دارند که وی اخیراً تهدید کرده بود که به‌زودی جایش با زنگنه عوض خواهد شد و زنگنه باید در زندان به فکر دفاع از خود و عملکردش باشد.
باید پرسید که انصافاً پشتوانه چنین عناصر فاسد و غارتگری چیست که حتی درون زندان هم به قانون و مسئولین پاکدست نظام به‌طرز تمسخرآمیزی می‌خندند و علیرغم صدور حکم اعدام برای آنها، در انتظار تکیه زدن به کرسی قدرت و سرپوش گذاشتن بر غارتگری‌های گذشته خود هستند؟ چرا باید با طرح موضوع پیگرد قضائی پرونده افراد فاسد برای بازگرداندن ثروت‌های ملی به خزانه، صدها تیر اتهام به سمت و سوی وزیر نفت و دستیارانش پرتاب شود؟ چرا نظام قضائی که اخیراً وعده برخورد قاطع با مفسدین ریز و درشت را به‌عنوان استراتژی و اولویت نخست مطرح می‌کند، به حساب چنین مفسدین و غارتگران به نام که مراتب فساد و غارتگری آنها در محاکم صالحه کشور به قطعیت رسیده و به صدور حکم اعدام نیز منجر شده، نمی‌رسد؟
آیا این پدیده عادی به‌نظر می‌رسد که تدریجاً حتی در رسانه‌ها نیز جای مجرم و عامل پیگیری جرم که خواستار احقاق حقوق ملت است، عوض شده و مجرم حتی تریبونی برای تهدید و ارعاب مسئولین پاکدست نظام در اختیار می‌گیرد؟ آیا وارد کردن اتهامات دروغ و فریبکارانه درباره پیدا شدن دستگاه «پوز» در دفتر وزیر نفت و شایعات ناجوانمردانه دیگری از این دست، مسئولیتی برای شناسائی و مقابله با عاملین شایعه‌سازی ایجاد نمی‌کند؟ سوال اینست که چرا سایر قوا شاهد ساکت این صحنه‌ها هستند؟! آیا عناصر خدوم و زحمتکش وزارت نفت که در خط‌مقدم این مبارزه نفس‌گیر در جنگ اقتصادی آمریکا و مزدورانش قرار دارند، نباید از پشت جبهه مطمئن باشند تا عنصر مزدوری از پشت به آنها خنجر نزند؟ آیا مسئولین نظام اجرائی در این وانفسای جنگ اقتصادی – نفتی نباید در برابر این حملات ناجوانمردانه و کینه‌توزانه صیانت شوند تا با خاطری آسوده به ایفای مسئولیت‌های سنگین خود بپردازند؟
زنگنه این‌بار هم به‌وضوح به این عناصر مسئله‌دار پرداخت و تصریح کرد که آنها هنوز هم برای غارتگری بیت‌المال وسوسه می‌شوند و تلاش می‌کنند که با فضاسازی و سیاه‌نمائی برای ایجاد شرایط مناسب و مطلوب خود زمینه‌سازی نمایند.
کسانی که قرار بود نفت و منافع آن را بر سر سفره‌های مردم و طبقات محروم جامعه بیاورند، بوی نفت آنها را بی‌قرار کرده و در فکر احیای دوران طلائی غارتگری‌های نفتی خود هستند. در چنین وضعیتی کلیت نظام باید یکصدا علیه این حرکت بایستد و نگذارد این خواب‌های آشفته تعبیر شود.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: نرخ ارز آزاد به نیمایی نزدیک شد اذعان رسانه‌های آمریکایی و غربی به شکست سیاست‌های ترامپ بر ضد ایران نگرانی فرانسه، انگلیس و آلمان در باره خطر فروپاشی برجام سخنگوی دولت: هدف اصلاح ساختار بودجه بهبود معیشت مردم است وزارت اطلاعات: دو باند کلان مواد مخدر در ایرانشهر منهدم شدند مسکو: به‌زودی اس- 400 در کشورهای دیگر منطقه هم رویت می‌شود دو واحد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد یادداشت لو رفته سفیر انگلیس در آمریکا ترامپ از لج اوباما از برجام خارج شد یک تحلیلگر انگلیسی: تنش با ایران، دامن رژیم‌های مستبد منطقه را می‌گیرد نگذارید این خواب آشفته تعبیر شود در جلسه هیات دولت تصویب شد؛ اختصاص 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده از سیل شاخص بورس همچنان بر مدار صعود گفتگوی تلفنی ظریف با وزیر امورخارجه نروژ ماه گرفتگی جزئی در اولین ساعات روز چهارشنبه در ایران