افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 10هزار و 500میلیارد تومان طرح و پروژه در خراسان شمالی

 اسعدی- رئیس جمهور با بیان این که آمارها نشان می‌دهد شرایط امروز بهتر از دوماه قبل است، افزود: به ملت شریف می‌گویم ما کاهلی و تنبلی نکردیم و همه مسئولان نیروهای مسلح، مجلس، قوه قضاییه و دولت در خصوص رفع مشکلات مردم بی‌تفاوت نبودند و بی‌توجهی نکردند. به گزارش خبرنگار خراسان از بجنورد و  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی  در سفر به خراسان شمالی در  جلسه شورای اداری این  استان اضافه کرد: همه پای کار بودند و تلاش کردند، گاهی 80 درصد، گاهی 70 درصد و گاهی کمتر  یا بیشتر موفق بودند. در این راه در بعضی امور تجدیدی داشتیم اما ردی نداشتیم. رئیس جمهور تاکید کرد: به عنوان خادم ملت ایران، مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش خود احساس می‌کنیم.همچنین به گزارش برنا، رئیس جمهور تاکید کرد: در پیشگاه خدا باید پاسخ گوی ۸۲ میلیون ایرانی باشیم. روحانی استقبال و حمایت معنادار مردم از دولت را موجب اقتدار بیشتر ایران دانست و گفت: هنگامی که از خیابان‌ها رد می شوم لبخندها و دست تکان دادن مردم بار مسئولیت مرا سنگین تر می‌کند. روستایی هستم و از آبادانی روز افزون روستاها لذت می برم.
روحانی  همچنین در تشریح برخی از مسائل سیاست خارجی گفت: صبر ما بی نهایت نیست و کاسه صبر ملت لبریز شده است. صبر راهبردی را به علت تعلل اروپایی‌ها به اقدام متقابل تغییر دادیم.تعهدات را کاهش دهند، کاهش می‌دهیم و اگر نقض کنند ما هم همین کار را می‌کنیم. مذاکرات زیادی این روزها خواهیم داشت اما راهبرد ما دقیق و صحیح است. مردم هم به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل زورگو نباید کوتاه آمد. هر وقت دست از ظلم و تحریم بردارند و با برگشت از اقداماتشان پای میز مذاکره بیایند، ماهم می‌آییم.
 افتتاح  و آغاز عملیات اجرایی10 هزار و 500 میلیارد تومان طرح و پروژه
رئیس جمهور همچنین  در سفر به استان خراسان شمالی، دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح ها و پروژه هایی به ارزش 10 هزار و 500 میلیارد تومان را صادر کرد. پروژه نیروگاه گازی شیروان و بخش فاز بخار آن و همچنین طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی در جاجرم در زمینه تولید شمش آلومینیم نمونه ای از بزرگ ترین پروژه های افتتاح شده توسط دکتر روحانی بود. ظرفیت هر واحد بخار نیروگاه گازی شیروان  ۱۶۰ مگاوات است که با 130 میلیون یورو سرمایه گذاری،  دیروز به بهره برداری رسید.   دکتر روحانی همچنین عصر یک شنبه در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی به صورت ویدئو کنفرانس 29 طرح و پروژه را افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی 11 پروژه را در استان خراسان شمالی صادر کرد. برای افتتاح و آغاز عملیاتی این پروژه‌ها دو هزار و 633 میلیارد تومان و 594 میلیون یورو اعتبار ارزی اختصاص یافته است و پیش‌بینی شده که از طریق این طرح‌ها و پروژه‌ها برای بیش از 13 هزار و 220 نفر اشتغال ایجاد شود.
افتتاح سد و شبکه آبیاری و زهکشی چندیر، افتتاح طرح تکمیل و ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اسفراین،  افتتاح طرح تولید شمش آلومینیم جاجرم، افتتاح فاز یک مجتمع ذوب و نورد فولاد آلیاژی کیمیای صبا، افتتاح دو پروژه مهم در بخش راه‌آهن و بزرگراه استان، افتتاح 70 کیلومتر از بزرگراه بجنورد جنگل گلستان از جمله طرح‌ها و پروژه‌هایی بودند که  افتتاح شدند.