بازداشت یک مقام سابق قضایی

روز گذشته یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بازداشت «اکبر طبری» معاون اجرایی حوزه ریاستِ رئیس پیشین قوه قضاییه خبرداد. حسن نوروزی  که این خبر را به «ایرنا پلاس» داد، جزئیات بیشتری اعلام نکرد و تنها گفت که «چند روز پیش آقای طبری بازداشت شده است.» بحث درباره کسی است که در نخستین روز بعد از معارفه آیت‌ا... رئیسی در قوه قضاییه، فرد دیگری به‌جای او منصوب شد.
 براساس گزارش ایرنا اکبر طبری در زمان ریاست آیت‌ا... صادق آملی‌لاریجانی بر دستگاه قضا، معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشت.
 چندی پیش علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس نهم، اتهام های تندی را علیه اکبر طبری مطرح و ادعا کرده بود که طبری «دو رئیس قوه را بیچاره کرده است.» در پاسخ به این اتهام ها دفتر آیت ا... آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش تندی به این ادعاها داشت و در بخشی از آن نوشت: « برخی از اتهامات مطرح درباره معاون اجرایی حوزه ریاست، قبلاً در دادسرا بررسی شده و کذب بودن آن محرز شده بود. رئیس قوه قضاییه پیشین هم خود مستقلاً آن ها را بررسی کرده و خلاف بودن آن ها برای وی محرز شده بود.
 مدعیان اگر مدعی وجود اتهاماتی دیگر هستند چرا در طول 10 سال آن ها را با رئیس قوه قضاییه در میان نگذاشته‌اند؟» درباره این بازداشت اطلاعات رسمی از سوی مراجع قضایی منتشر نشده است اما در فضای مجازی برخی کاربران مدعی شده اند که طبری چند روز قبل  در آمل بازداشت شده و به تهران منتقل شده است. اوایل تیرماه، زمانی که ادعاهای زاکانی درباره طبری منتشر شده بود، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرده بود که «قوه قضاییه پرونده‌ها را بدون ملاحظه بررسی می‌کند.»