نگرانی فرانسه، انگلیس و آلمان در باره خطر فروپاشی برجام

تروئیکای اروپایی با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن هشدار به احتمال فروپاشی برجام اعلام کردند وقت آن رسیده است که مسئولانه رفتار کرد و در جستجوی راه‌های توقف افزایش تنش و از سرگیری گفتگو بر آمد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز؛ فرانسه، انگلیس و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند. این سه کشور اروپایی در این بیانیه از خطرات فروپاشی این توافق ابراز نگرانی کرده‌اند.
کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه روز یکشنبه از ایران خواستند از تصمیمات اخیر خود درباره برجام چشم پوشی کند.
تروئیکای اروپایی اعلام کردند بعد از تجدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تصمیم ایران به اینکه بیش از این به وظایفش عمل نکند، این معامله که چهار سال پیش در مثل امروزی امضا شد ممکن است از هم بپاشد.


در این بیانیه مشترک که دفتر ریاست جمهوری فرانسه آن را منتشر کرد آمده است: «این مخاطرات چنان است که ضرورت دارد همه ذی نفعان توقف کنند و عواقب احتمالی اقدامات خود را در نظر بگیرند.»
سه کشور اروپایی امضاکننده برجام درحالی از ایران درخصوص اقداماتش براساس بندهای 26 و 36 برجام انتقاد می‌کنند که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران، تنها به دادن وعده اکتفا کرده و با معرفی سازوکار ویژه مالی اروپا (اینستکس), گام عملی در راستای تامین منافع مشروع ایران طبق برجام برنداشته‌اند.
تروئیکای اروپایی همچنین اعلام کردند وقت آن رسیده است که مسئولانه رفتار کرد و در جستجوی راه‌های توقف افزایش تنش و از سرگیری گفتگو برآمد.
در ادامه این بیانیه آمده است این سه کشور درمورد حملاتی که در خلیج فارس و فراتر از آن مشاهده شده و نیز وخامت امنیت در منطقه عمیقا نگران هستند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: نرخ ارز آزاد به نیمایی نزدیک شد اذعان رسانه‌های آمریکایی و غربی به شکست سیاست‌های ترامپ بر ضد ایران نگرانی فرانسه، انگلیس و آلمان در باره خطر فروپاشی برجام سخنگوی دولت: هدف اصلاح ساختار بودجه بهبود معیشت مردم است وزارت اطلاعات: دو باند کلان مواد مخدر در ایرانشهر منهدم شدند مسکو: به‌زودی اس- 400 در کشورهای دیگر منطقه هم رویت می‌شود دو واحد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد یادداشت لو رفته سفیر انگلیس در آمریکا ترامپ از لج اوباما از برجام خارج شد یک تحلیلگر انگلیسی: تنش با ایران، دامن رژیم‌های مستبد منطقه را می‌گیرد نگذارید این خواب آشفته تعبیر شود در جلسه هیات دولت تصویب شد؛ اختصاص 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده از سیل شاخص بورس همچنان بر مدار صعود گفتگوی تلفنی ظریف با وزیر امورخارجه نروژ ماه گرفتگی جزئی در اولین ساعات روز چهارشنبه در ایران