فدرر در گام آخر دهمین قهرمانی ویمبلدون

راجر فدرر، تنیسور سوییسی و مرد زمین‌های چمن تنیس توانست در یک بازی بسیار مهیج رافائل نادال رقیب دیرینه خود را شکست دهد و به فینال مسابقات ویمبلدون راه یابد. فدرر و نادال 40بار با یکدیگر بازی کرده‌اند و در 25 بازی فدرر به پیروزی رسیده است. فدرر باید روز یکشنبه 23تیر در مقابل نواک جوکوویچ از صربستان بازی کند تا بلکه بتواند نهمین قهرمانی خود را در مسابقات تنیس ویمبلدون جشن بگیرد.
رقابت‌های «گرند اسلم» (پیروزی بزرگ) در دنیای تنیس شامل چهار مسابقه هستند که در استرالیا، فرانسه، آمریکا و بریتانیا برگزار می‌شوند. در میان این چهار رقابت، مسابقات ویمبلدون در لندن، قدیمی‌ترین رقابت «گرند اسلم» است. راجر فدرر همچنین با 8بار قهرمانی در رقابت‌های ویمبلدون، پرافتخارترین مرد این رقابت‌ها نیز محسوب می‌شود.
او همچنین موفق شده در ۲۰ رقابت گرند اسلم عنوان قهرمانی به دست بیاورد که او را به پرافتخارترین مرد تنیس‌باز جهان نیز تبدیل می‌کند. رافائل نادال با ۱۸ گرند اسلم از این نظر در رده دوم است. با توجه به سن‌و‌سال این دو بازیکن، برخی کارشناسان ورزشی این گمانه را مطرح کردند که این بازی آخرین رویارویی این دو ورزشکار باشد. نادال به عنوان سلطان زمین‌های خاک رس معروف است؛ این درحالی است که فدرر تخصص ویژه‌ای در بازی روی زمین‌های چمن دارد.
 نواک جوکوویچ نیز در دیدار نیمه‌نهایی توانست با نتیجه 3 بر یک از سد روبرتو بائوتیستا عبور کند و راهی فینال شود.