البرادعی: آمریکا گاومیشی است که دنیا را به سراشیبی می‌برد

مدیرکل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ار خروج یکجانبه آمریکا از برجام انتقاد کرد و ایالات متحده را گاومیشی خواند که دنیا را در سراشیبی بی‌انتها قرار داده است.
محمد البرادعی در گفت وگو با روزنامه گاردین گفت که تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی در چارچوب این توافق و نجات آن است.وی که به تعبیر خود از سیاست‌های آمریکا علیه ایران وحشت کرده است، گفت:کاخ سفید هم زمان با اعمال فشار، ادعای مذاکره با ایران را مطرح می‌کند.
مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد که احمق‌ها در آمریکا افسار گسیخته شده و به دنبال تقابل نظامی با ایران هستند.وی افزود: این یک فرصت برای انگلیس است که اعلام کند از ارزش‌ها و موازین بین‌المللی حمایت کرده و مانند آمریکا عمل نکند.
مدیر کل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که اقدام ایران در غنی سازی اورانیوم در سطح 4.5 درصد و فراتر از میزان 3.67 درصد در توافق هسته‌ای، هنوز تا غنی سازی 90 درصد مورد نیاز برای ساخت بمب فاصله طولانی دارد.


وی همچنین درمصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی افزود: این اقدام فریاد برای دریافت کمک است. آنها فاصله بسیار زیادی با یک سلاح هسته‌ای دارند و یک تهدید فوری نیستند.این واکنشی نمادین از کشوری است که به دلیل تحریم‌های اعمالی ازسوی آمریکا حتی نمی‌تواند دارو وارد کند.
عبور ایران از سقف‌های مجاز اورانیوم 3.67 درصد نزدیک به دو ماه بعد از ضرب‌الاجلی انجام می‌شود که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای برای عمل به تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی صادر کرد. (جزئیات بیشتر)
وی تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای درحالی که فعال بود را فاقد منطق، مبنای قانونی و هرگونه عقل سلیم توصیف کرد.
البرادعی گفت: «آ آمریکا درحال اعمال روش غرق مصنوعی علیه ایران است. آنها درحال غرق کردن ایران بوده و سپس به آنها نگاه می‌کنند و می‌پرسند بیاید بدون پیش شرط با یکدیگر مذاکره کنیم.»
وی که برنده جایزه صلح نوبل بوده در ادامه گفت: «هیچ کشوری تحت شرایط تحقیر آمیز حاضر به همکاری نیست.»
روش غرق مصنوعی یکی از انواع شکنجه‌هایی بود که آمریکا پس از اشغال عراق و افغانستان علیه مردم این کشورها استفاده می‌کرد.در این روش، شکنجه‌گران آمریکایی مظنون را به میز خاصی می‌بستند و اقدام به ریختن آب بر بروی سر مطنون می‌کرد. سرِ مظنون در این شکنجه به گونه‌ای قرار می‌گیرد که فرد نمیتواند آب را تحمل کند و آب مستقیماً وارد مری شخص می‌شود. شکنجه گران آمریکایی آب را با دقت زیاد و به‌طور مداوم روی بینی ریخته می‌ریزند؛ در آب غرق می‌شوید اما قادر نیستید نفس خود را نگه دارید؛ احساس می‌کنید آب داخل دهان می‌شود و سپس متوجه می‌شوید آب کاملاً ریه‌های شما را فراگرفته است.
البرادعی همچنین گفت: اروپایی‌ها اگر بتوانند سر و سامانی به کارشان بدهند باید به آمریکا بگویند که "دیگر کافی است. این سیاست خلاف منافع، منطق و قانون ما است و شما باید تغییر عقیده بدهید." من نمی‌دانم چرا اروپایی‌ها همیشه به ساز آمریکا می‌رقصند حتی اگر خلاف منافع خودشان باشد و این درست نیست.
مدیرکل پیشین آژانس ادامه داد: تنها راه، نشستن دور میز مذاکره است و فهمیدن اینکه مشکلات چیست و فهم ناامنی‌های طرف دیگر. ایران ناامنی‌های زیادی دارد، وقتی آنها را محور شرارت می‌خوانید معلوم است که آن کشور احساس راحتی نمی‌کند. آیا وقتی حداکثر فشار را اعمال می‌کنید، آن کشور تسلیم می‌شود و می‌گوید خیلی ممنون؟
وی اظهار داشت: اینکه ایران چگونه حکومتی است یا اینکه اقدامات و برنامه موشکی‌اش سبب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود یا نه، ربطی به توافق هسته‌ای ندارد. مسئله این است که چه می‌خواهید. اگر می‌خواهید ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد توافق هسته‌ای برای این کار بی‌نقص است و حداقل 10 سال تضمین می‌کند که ایران دست به فعالیت هسته‌ای نمی‌زند اما سیاست فعلی شبیه گاوی است در چینی‌فروشی که همه چیز را کاملاً نابود می‌کند و بعد نمی‌شود گفت بیایید بنشینیم گفت‌وگو کنیم. این جواب نمی‌دهد. این بن‌بست است.
سایر اخبار این روزنامه
کاهش قیمت طلا و سکه در پی افت نرخ دلار زنگنه: برخی در حرام خواری جسور شده‌اند هر وقت اسم بابک زنجانی را می‌آورم عده‌ای حمله می‌کنند افشای درخواست عاجزانه ولیعهد سعودی از انصارالله یمن برای پایان دادن جنگ البرادعی: آمریکا گاومیشی است که دنیا را به سراشیبی می‌برد با امضاء موافقت نامه‌ای میان هیات علمی - فناوری ایران و روسیه تولید مشترک ربات جراح سینا در روسیه آغاز شد یک نماینده عراقی: سفارت آمریکا در بغداد، جولانگاه موساد و عناصر داعش شده است همه کارکنان نفتکش توقیف شده ایران در جبل الطارق آزاد شدند سومین سکوی تولیدی فاز 14 پارس جنوبی نصب شد اولین جلسه دادگاه محمد علی نجفی برگزار شد؛ رئیس دادگاه: پرونده نجفی یک پرونده قتل خانوادگی است جلیقه‌سیاه‌ها هم در پاریس به خیابان آمدند امضای تفاهم‌نامه ایجاد ظرفیت تولید 10 میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس فروپاشی ائتلاف جنگ‌افروزان در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست دکتر روحانی؛ کلیات اصلاح ساختار بودجه در 4 محور اصلی تصویب شد تجلیل از 40 واقف حوزه کتاب در تهران ازسوی کتابخانه آستان قدس رضوی رئیس سازمان امور دانشجویان: وام ضروری دانشجویان 2 میلیون تومان شد همه کارکنان نفتکش توقیف شده ایران در جبل الطارق آزاد شدند با حکم وزیر بهداشت: شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو شد زنگنه: برخی در حرام خواری جسور شده‌اند هر وقت اسم بابک زنجانی را می‌آورم عده‌ای حمله می‌کنند زنگنه: برخی در حرام خواری جسور شده‌اند هر وقت اسم بابک زنجانی را می‌آورم عده‌ای حمله می‌کنند زنگنه: برخی در حرام خواری جسور شده‌اند هر وقت اسم بابک زنجانی را می‌آورم عده‌ای حمله می‌کنند زنگنه: برخی در حرام خواری جسور شده‌اند هر وقت اسم بابک زنجانی را می‌آورم عده‌ای حمله می‌کنند زنگنه: برخی در حرام خواری جسور شده‌اند هر وقت اسم بابک زنجانی را می‌آورم عده‌ای حمله می‌کنند