واکنش های گسترده به انتشار تصاویر «جلادهای هشتگ ساز»


گزارش اختصاصی روزنامه خراسان در روز پنج شنبه که تصاویر و اطلاعات جدیدی را از وضعیت فلاکت بار گروهک تروریستی منافقین در آلبانی منتشر کرد و همچنین پخش مستندی حاوی اطلاعات تازه درباره این گروهک در صداوسیما، بهت شدیدی در بین کاربران شبکه های اجتماعی مختلف ایجاد کرده است؛ کاربرانی که تا دیروز تصور می کردند هواداران منافقین در فضای مجازی، جمع کثیری از جوانان هستند که با نظام اسلامی مخالف اند. اما  تصاویر سوله های منافقین که روز پنج شنبه در روزنامه خراسان منتشر شد نشان داد که آن چه منافقین آن را گردان سایبری می داند، محدود به حدود 1000 نفر از پیرمردها و پیرزن های تروریستی است که به سبب امنیت ایران دست شان از جسم مردم ایران کوتاه شده و امروز مجبورند تنها با «هشتگ سازی» علیه ایران فعالیت کنند. در پی انتشار گزارش خراسان و مستند سناریو، کاربران توئیتر و اینستاگرام با صدها پیام خود هشتگ های «جلادهای هشتگ ساز»، «منافقین» و «عکس های منافقین» را داغ کردند و بخش های خبری صداوسیما نیز با استفاده از تیترهایی چون «رونمایی از چهره جدید نفاق با جلادهای هشتگ ساز» به بررسی این واکنش ها پرداختند. در بخش خبری 20:30 اطلاعات تازه ای هم درباره فعالیت منافقین در فضای مجازی منتشر شد. از جمله گفته شد که آن ها 20 اسفند 96 با حمایت ولیعهد سعودی واحد جداگانه ای در عکاظ عربستان ایجاد کرده اند که در آن 150 نفر از به اصطلاح پژوهشگران گروهک نفاق در مرکز المباحثات مشغول فضاسازی علیه ایران هستند و هر نفر روزانه حدود 30 پیام تولید می کند.اما یکی از جالب ترین واکنش ها به اکانت وابسته به رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران مربوط می شد که با انتشار تصاویر سوله های منافقین به آن ها حمله کرد و نوشت که این عکس ها نشان می دهد این افراد «تا چه حد پیر و فرسوده شده اند و مبارزه آن ها چیزی جز یک پروپاگاندا در فضای مجازی نیست».  همزمان ایرنا به نقل از رئیس اداره اطلاعات رباط کریم از دستگیری سه تن از عناصر نفاق به خاطر همکاری با رسانه های معاند در این شهرستان خبر داد.واکنش ها به گزارش منافقین، به کارشناسان و فعالان فضای مجازی در خارج از کشور هم کشیده شد. تریتا پارسی بنیان گذار لابی نایاک در آمریکا با اشاره به موج توئیتری ایجاد شده علیه منافقین نوشت: «این افراد همان کسانی هستند که از ترامپ، سعودی ها و نتانیاهو حمایت می کنند.» «آریانا طباطبایی» استاد دانشگاه جورج تاون آمریکا هم نوشت: «اگر این تصاویر واقعی باشد نشان می دهد که چرا بسیاری از ایرانیان هرگز مجاهدین را به عنوان یک گزینه انتخاب نمی کنند؛ ایدئولوژی آن ها در دهه ها تکامل نیافته و رهبری آن ها فاسد است.» آرش کرمی خبرنگار المانیتور، اسفندیار بتمن قلیچ بنیان گذار فروم اقتصادی ایران و اروپا و بابک تقوی کارشناس نظامی خارج از کشور از دیگر افرادی بودند که تصاویر گزارش خراسان را بازنشر دادند.در داخل نیز حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: «بعد از رونمایی از گردان‌های منافقان سایبری یادمان باشد دیگر جواب هیچ گمنام و بدنام و بدزبانی را ندهیم. هیچ‌گاه پیام‌های آنان را بازنشر نکنیم. دسترسی آنان را به حساب‌های کاربری خود قطع کنیم.»  وحید یامین پور فعال اصولگرا در اینستاگرام خود نوشت: «این ها آرزو دارند بعد از مرگ، جنازه‌شان در جایی که به دنیا آمده‌اند دفن شود و احتمالا با همین انگیزه آخرین رمق و لحظات زندگی‌شان را دارند خرج براندازی می‌کنند. زمانی با تیر ترور می‌کردند حالا با توئیتر.»
 
واکنش های کاربران به انتشار تصاویر سوله های منافقین
* دیدن بعضی عکس ها قوی تر از هزاران جمله، تحلیل و مقاله است. از این به بعد هر وقت در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام حمله های کوچک و بزرگ علیه آرمان ها و ارزش های مان ببینم، کمی به نویسنده آن شک خواهم کرد!
* از این به بعد هر کسی باهاتون کل کل سیاسی کرد و گفت آمریکا گل و بلبل است و نمی شناختین اش، بهش فقط یک جمله بگید: از سوله آلبانی بیرون نرو!
* این ها در اوج جوانی و قدرت شان در مرصاد قلع و قمع شدند. امروز عده ای پیرو ورشکسته مفلوک هستند که احتمالا بیشترین حرکتی هم که می توانند انجام بدهند، همان کلیک کردن است.


* تفنگ رو ازشون گرفتیم بعد جمع شون کردیم تو لیبرتی و یادشون دادیم که جواب گلوله رو با موشک می دیم بعد وادارشون کردیم از سلاح به کیبورد پناه ببرن و ان شاءا... زمان کیبورد بازی شون رو به اتمام هست و به زودی خانه سالمندان تیرانا تعطیل خواهد شد.
* دلم برای اونایی می سوزه که تو دایرکت با این ها لاو می ترکونند و با فراخوان این ها میان تو خیابون که براندازی کنندو بعد این‌ها قراره بشن وکیل و وزیر براندازان...