پنتاگون به دنبال تشکیل ائتلافی برای اسکورت کشتی‌های تجاری در خلیج فارس

پنتاگون روز پنج‌شنبه اعلام کرد که درحال رایزنی برای تشکیل ائتلافی است تا برای تمامی کشتی‌هایی که از خلیج فارس عبور می‌کنند، حمایت نظامی تامین کند.
به گزارش ایسنا، ژنرال مارک مایلی که نامزد ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکاست، پیش‌بینی کرد که ظرف چند هفته آینده این ائتلاف شکل بگیرد.
این ژنرال آمریکایی که در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا سخن می‌گفت، تاکید کرد که این حمایت نظامی شامل کشتی‌های تجاری خواهد شد.
او مدعی شد، آمریکا "نقش تعیین‌کننده‌ای" در تضمین آزادی دریانوردی در خلیج فارس دارد.


به نقل از بی‌بی‌سی، خبر رایزنی آمریکا برای تشکیل این ائتلاف نظامی یک روز پس از آن منتشر می‌شود که بریتانیا، ایران را متهم کرده که در تلاش بوده یک نفتکش متعلق به این کشور را متوقف کند درحالی که ایران این خبر را تکذیب کرد.
در عین حال در روز پنج‌شنبه اعلام شد که بریتانیا قصد ندارد تمامی کشتی‌هایش را با شناورهای نظامی همراه کند.
یک منبع آگاه در لندن به خبرگزاری رویترز گفت که بریتانیا در این مقطع به دنبال افزایش تنش در منطقه نیست.
ناوگان پنجم آمریکا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد، از نزدیک با نیروهای سلطنتی دریایی و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از آزادی دریانوردی همکاری می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد اعلام کرد ذخیره‌ 4.2 میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور بازتاب انزوای آمریکا در نشست شورای حکام از رسانه‌های جهان چین: ایران از توافق هسته‌ای تخطی نکرده است نیویورک تایمز: امارات به این نتیجه رسیده که پیروزی در یمن ممکن نیست وزیر خارجه انگلیس: قصد افزایش تنش‌ها با ایران را نداریم پنتاگون به دنبال تشکیل ائتلافی برای اسکورت کشتی‌های تجاری در خلیج فارس بازگشت پیکرهای مطهر 44 شهید دوران دفاع مقدس به کشور هشدار شدید چین به آمریکا: با آتش بازی نکنید ترور فرماندهان حشد الشعبی؛ طرح مشترک جدید بعثی ـ آمریکایی واشنگتن پست: ترامپ مسبب تنش‌ها در خاورمیانه است به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اجتماع عظیم دختران انقلاب برگزار شد یادداشت مدیرمسئول شیپورچی آمریکا نباشید رئیس جمهور در تماس تلفنی نخست‌وزیر ارمنستان: گسترش روابط صمیمی با همسایگان از جمله ارمنستان، سیاست اصولی ایران است همکاریهای قضایی و حقوقی ایران و قزاقستان افزایش می‌یابد نماینده ولی فقیه در امور حج: حاجیان با تفکر صحیح و مورد رضایت خدا در حج شرکت کنند وزیر دفاع: متجاوزان با پاسخ دندان شکن روبه رو می‌شوند