رئیس قوه قضائیه: مردم باید روند تغییر را احساس کنند

رئیس قوه قضائیه گفت: تحول در برنامه‌های قوه قضائیه باید به شکلی باشد که مردم این روند تغییر را احساس کنند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان مرکزی ضمن قدردانی از مدیران دستگاه قضائی و قضات استان به جهت خدمت به مردم و رسیدگی به پرونده‌ها و گره‌گشایی‌ گفت: با وجود پست‌های سازمانی، اداری، قضائی و نیروهای موجود در مجموعه قضائی استان باید به وضعیت موجود، پست‌های مصوب و شرایط مطلوب نیم نگاهی داشت. گاهی برای رفع گره‌های موجود تغییراتی انجام می‌گیرد که وضعیت را به شرایط مطلوب نزدیک می‌کند.
وی با بیان اینکه آمار و عملکرد مهم است، اما ملاک تنها آمار و عدد نیست، افزود: از آمار و عدد به عنوان شاخص کار و تلاش نمی‌توان گذشت، اما باید بهره‌وری را نیز مدنظر قرار گیرد.
رئیسی تصریح کرد: باورمان این باشد که از نیروهای بخش‌های ستادی در کار قضاوت استفاده شود، باید همه در میدان کار کنیم و تمام عواملی که در بخش‌های مختلف به قضات کمک می‌کنند‌ نیز مورد توجه قرار گیرند چراکه کار همه عوامل در امور اثرگذار است.


هرکسی در هر جایگاهی باید عدالت را اجرا کند
وی با تاکید بر اینکه هر کس در هر جایگاهی باید عدالت را اجرا کند که قطعاً ماجور عندالله خواهد بود، سخت‌ترین کارها را کار قضائی دانست و گفت: مسلماً به نسبت این سختی اجر و پاداش الهی افزایش می‌یابد.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه افراد نه تنها از بیرون بلکه از درون نباید نفوذپذیر باشند، گفت: دادگستری و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه علاوه بر انجام وظایف باید به خروجی کار نیز نگاه داشته باشند. نگاه مردم به عملکردهاست. اعتماد مردم سرمایه‌ای بسیار ارزشمندی برای قوه قضائیه است و باید توجه شود‌ آنچه که انجام شده به ارتقا اعتماد و جایگاه قوه قضائیه از سوی مردم ختم شده است یا خیر و اگر آسیبی وارد شده است باید به سرعت آسیب‌زدایی شود.
وی بر افزایش آستانه تحمل نسبت به نقد از سوی دستگاه قضائی تاکید کرد و با اشاره به اصل امر به معروف و نهی از منکر و افزود: در جهت اصلاح امور اداری و سازمانی باید وظیفه امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی را توجه داشت. سلامت قضائی اداری و سازمانی امر مهمی است و باید نسبت به این امر همواره مراقب بود.
وی افزود: با همه کاستی‌ها وظیفه ما اجرای حق و عدالت و افزایش اعتماد مردم به عملکرد و کارآمدی دستگاه قضائی و به تبع آن نظام است. هیچ گونه ناامنی را نباید قبول کنیم و مردم باید در سایه اقدامات قوه قضائیه احساس امنیت واقعی داشته باشند. مجموعه دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و دادستان‌ها مطالبه‌گری کنند، تصمیم گیرهای قاطعی توام با پیش‌بینی، پیشگیری و برخورد مناسب داشته باشند و باید روز به روز امنیت در پرتو اقدامات قوه قضائیه افزایش یابد.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تعامل قوا شرط موفقیت در کشور است و مقام معظم رهبری نیز بر تعامل متذکر شدند، گفت: مشکلات ایجاد شده در برخی از شرکت‌ها به همه دستگاه‌ها مرتبط است و باید کار چند ساعته صورت گیرد، استانی به مانند استان مرکزی که قطب صنعت و کشاورزی است و شرکت‌های بزرگ و صنایع سنگین را در خود جای داده است نباید دچار رکود و کند شدن چرخه تولید شود.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از سختگیری بی‌سابقه درخصوص یک تئاتر گزارش می‌دهد خاموشی «عاشقانه‌های خیابان» در ابهام علیرضا صدقی در مدار مخالفت با منافع ملی «ابتکار» در هفته مالیات، نقش این ابزار در اقتصاد کشور را بررسی می‌کند مالیات راهی برای توسعه پایدار اقتصادی بزرگ‌ترین افتخار تاریخ والیبال ایران رقم می‌خورد؟ دوباره هیجان توپ و تور «‌ابتکار» از سفر مشاور ارشد رئیس‌جمهوری فرانسه به تهران پیش از نشست 24 تیرماه گزارش می‌دهد مقابله صدا و سیما با دولت ادامه دارد مهر 98 آیا مدارس نوساز را به خود خواهد دید؟ بازگشت مدارس دهه شصتی به تهران در جلسه هیئت دولت روحانی: توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس بسیار سخیف و غلط بود ظریف در جمع خبرنگاران: جلسه شورای حکام موضوعیتی در حوزه برجام ندارد رئیس قوه قضائیه: مردم باید روند تغییر را احساس کنند در جلسه هجدهم دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه مطرح شد پرداخت ۱۰ میلیارد تومان رشوه به رئیس دفتر رئیس ادوار مجلس