ادامه واکنشها به تخریب وجهه دولت در صداوسیما دولت به رئیس صداوسیما درباره مجموعه تلویزیونی گاندو تذکر داد

واکنشها به رفتارهای صداسیما علیه دولت بویژه تخریب دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی و سیاست خارجی در مجموعه تلویزیونی گاندو همچنان ادامه دارد.آخرین واکنش‌ها تذکر رسمی دولت به رئیس سازمان صداوسیما در جلسه دیروز هیات وزیران مربوط می‌شود.
مسئول دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به نوع رفتارهای صداوسیما با دولت گفت: در جلسه چهارشنبه هیات وزیران به رئیس سازمان صداوسیما تذکر داده شد.
محمود واعظی در پاسخ به پرسشی در خصوص مسائل مطرح شده در مجموعه تلویزیونی گاندو با بیان اینکه من این سریال را تا کنون ندیده‌ام اظهارداشت: طی هفته‌های گذشته تماس‌های بسیاری با دفتر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری انجام شد و طی آنها مردم گلایه‌های بسیاری از اینکه در صدا و سیما سناریوسازی‌هایی درحال انجام است مطرح شد.
وی با بیان اینکه دولت در شش سال گذشته به رفتارهای صدا و سیما که در برنامه‌های مختلف سعی می‌کنند به دولت انتقاد کنند و برخوردی با حالت جناحی و حزبی با دولت داشته است عادت کرده، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد این مسائل حل شود و اوضاع آرامتر شود. همچنین فکر می‌کردیم وقتی شرایط کشور این‌گونه است و دشمن خارجی وجود دارد و فشارهایی به کشور وارد می‌شود و گرانی‌هایی وجود دارد، صدا و سیما با دولت همراهی و به او که خط مقدم جبهه است کمک می‌کند.


رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در اینکه سریالی ساخته شود مشکلی وجود ندارد افزود: اینکه در یک سریال مطالبی را مطرح می‌کنند که به گفته نویسنده آن 80 درصد آن حاصل تخیل است، این سوال ایجاد می‌شود که چرا در ابتدا به مردم می‌گویند که سریال براساس یک موضوع واقعی است و سپس طوری صحنه سازی می‌کنند که ذهن مردم را نسبت به موضوعات مختلف مشغول کنند.
واعظی با بیان اینکه متاسفانه درسریال گاندو براساس گزارشی که به ما رسیده جایگاه قوه قضائیه، دبیرخانه و شورایعالی امنیت ملی در صحنه‌هایی تنزل داده شده است گفت:با وزارت خارجه‌ای که امروز در خط مقدم جبهه مقابله با دشمنان است در این سریال برخورد بدی شده است و همچنین این اتفاق درباره وزارت اطلاعات نیز افتاده است.درنهایت تلاش شده در30 قسمتی که این سریال به نمایش درآمده،عده‌ای را مسئولان انقلابی و ارزشی و عده‌ای را افراد نفوذپذیر و نفوذپرور و غرب گرا و وابسته به خارج معرفی کنند.
وی ادامه داد: این دو قطبی کردن مسئولان و جامعه کار بسیار خطایی است و مقام معظم رهبری همواره تذکر داده‌اند که در رفتارهایتان تلاش نکنید که جامعه یا مسئولین را دو قطبی کنید. در این سریال مطالب دروغ و تهمت بسیار زیاد است و دولت و مسئولان و بخش‌های مختلف این حق را دارند که شکایت، برخورد و روشنگری کنند.
واعظی با اشاره به دعوت از عوامل مختلف سریال گاندو در شبکه‌های تلویزیونی گفت: رفتار صدا و سیما با سریال گاندو در مقایسه با همه سریال‌های دیگر فرق دارد؛ طی روزهای اخیر در بخش‌های مختلف خبری اعم از سیاسی یکی از موضوعات مطرح شده این سریال است یا اینکه در شبکه‌های مختلف تلویزیونی عوامل و بازیگران این سریال را دعوت کرده‌اند تا با مردم ارتباط برقرار کنند. به نظر می‌رسد صدا و سیما درحال انجام کار غیر معمولی است و من فکر می‌کنم که این مجموعه باید حتماً در رفتارهای خود تجدید نظر کند.
واعظی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به رئیس صدا و سیما که در جلسات هیات دولت نیز حضور دارد تذکری در خصوص رفتارهای رسانه ملی داده نشده گفت: در جلسه چهرشنبه به رئیس صدا و سیما تذکر داده شد.
*سخنگوی وزرات خارجه: گاندو با واقعیت انطباق ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه هم گفت: سریال گاندو با واقعیت انطباق ندارد.
سیدعباس موسوی در پاسخ به پرسشی در مورد «گاندو» گفت: «آنچه که درباره وزارت امور خارجه و شخص وزیر در این سریال گفته می‌شود انطباق با واقعیت ندارد. اسناد مکاتبات و مذاکرات وزارت امور خارجه موجود است. اگر اعلام می‌کردند این اسناد را به آنها می‌دادیم تا داستان شان کمی واقعی‌تر می‌بود. کاش کمی تقوا را رعایت می‌کردند.»
*علی مطهری: سریال «گاندو» بیشتر تخیلی بود تا واقعی
نماینده تهران در مجلس هم با بیان اینکه سریال گاندو براساس پروژه نفوذ ساخته شده بود، درحالی که احتمال نفوذ در دولت پنهان به دلیل قدرت برتر آن بیشتر است.
علی مطهری افزود: آمریکا، انگلیس و اسرائیل که معمولاً مبدا ارسال نفوذی یا جاسوس هستند می‌دانند که معمولاً دولت‌ها در ایران قدرت تعیین‌کننده نیستند و قدرت تاثیرگذار در جای دیگری است. لذا احتمال نفوذ در نهادهای حکومتی و نیروهای مسلح بیشتر از احتمال نفوذ و جاسوسی در دولت است.سریال «گاندو» در واقع رهبری را هم زیر سوال برده است چون این گونه تصمیمات و آزادی این گونه افراد بدون اطلاع ایشان انجام نمی‌شود. اگر آزاد شدن جیسون رضائیان آن گونه که سریال بر آن تاکید دارد صرفاً برای دریافت پول‌های بلوکه شده بوده است، پس تکلیف مجازات جاسوس چه می‌شود؟ و اگر از اول برای معامله بازداشت شده بوده قبح بیشتری دارد و با اصول اخلاقی اسلام سازگار نیست.
نماینده تهران تصریح کرد: این سریال غیر از اینکه عملکرد نظام را زیر سوال برد، با توجه به اینکه اختلاف میان بخش‌های نظام ایجاد کرده پخش آن در شرایط امروز صلاح نبود، چرا که امروز باید صدای واحد از کشور شنیده شود. من این اقدامات را افراطی و دنباله اقدامات کسانی می‌دانم که مصمم بودند برجام اجرا نشود و آنقدر کارشکنی کردند تا به هدف‌شان رسیدند و زمینه خروج ترامپ از برجام فراهم شد. اگر آن بخش از نظام مصمم به اجرای برجام بود، امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود. امروز هم این افراد به جای آنکه رفتارشان را تغییر دهند همان راه را ادامه می‌دهند و توجهی به منافع ملی و آرمان‌های انقلاب ندارند.
*عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: شورای نظارت بر صدا و سیما توهین‌های سریال گاندو را رسیدگی کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه سریال گاندو دیپلماسی را به سخره گرفت، گفت: نمایندگان مجلس عضو شورای نظارت بر صدا و سیما گزارشی از بررسی‌ها و اقدامات نظارتی خود درباره این سریال به مجلس ارائه کنند.
علی نجفی خوشرودی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه ساخت و پخش سریال گاندو در تلویزیون از چند جهت قابل بررسی است، اظهار داشت: در شرایطی که صدا و سیما مشکلات بودجه‌ای را برای ساخت فیلم و سریال مطرح می‌کند، چگونه این سریال با هزینه قابل توجه ساخته می‌شود تا منافع جناحی بر منافع ملی ترجیح داده شود؟ اگر هم این فیلم در جای دیگری تولید شده و تلویزیون فقط پخش‌کننده آن بوده نیز بر ابهامات موجود نسبت به اهداف آن افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه در این سریال دیپلماسی به سخره گرفته شد، افزود: در این سریال کارگزاران سیاست خارجی و در راس آن وزیر امور خارجه افرادی ضعیف، ترسو و ناکارآمد جلوه داده شدند. درحالی که آنها وطن پرستانی هستند که جانانه از منافع ملی دفاع می‌کنند و مقام معظم رهبری نیز آنها را امین و غیور خواند که غیرت ملی هم دارند لذا شایسته نیست فرزندان این مرز و بوم که با تهدید تحریم مواجه‌اند با ابزار توهین و تحریم داخلی نیز نواخته شوند.
این عضو فراکسیون امید ادامه داد: به صراحت تاکید می‌کنم اختلاف افکنی و شبهه پراکنی به ویژه در شرایط کنونی مغایر اصول و آرمان‌های نظام و خلاف اصل وحدت و همبستگی است و اساساً روش مناسبی برای مقابله با آنچه که در این فیلم، پروژه نفوذ خوانده شد، نیست.
به گفته نجفی خوشرودی کارشکنی در مقابل تصمیم ملی در رابطه با برجام بعد از توافق و پروژه مقصریابی داخلی در شرائط کنونی یعنی خروج آمریکا از برجام و متقابلاً کاهش سطح تعهدات ازسوی ایران، قطعاً به نفع کشور نبوده و نخواهد بود. همچنان که نباید تصویری به مردم سرافراز ایران و جهانیان القا شود که همه بخش‌های کشور، دچار اختلاف و ناکارآمدی هستند.
وی با تاکید بر اینکه سیاست خارجی زمین بازی برای رقابت‌های جناحی نیست، گفت: منافع ملی و عزت و غیرت ملی را به مسلخ این رقابت‌ها نبریم. امروز سربازان جبهه دیپلماسی در مواجهه با یک جانبه گرایی و تروریزم اقتصادی آمریکا، بیش از هر زمان دیگر به پشتیبانی و دلگرمی نیاز دارند. نباید آنها را سَرخورده و پشیمان کرد و فضای بی‌مسئولیتی، بی‌انگیزگی و عافیت طلبی در کشور را ترویج داد.
نجفی خوشرودی تاکید کرد: لازم است در این رابطه نمایندگان مجلس عضو شورای نظارت بر صدا و سیما به وظایف نظارتی خود عمل کرده و گزارش اقدامات را به نمایندگان مردم ارائه نمایند.
اینها درحالیست که مخالفان دولت به صورت منسجم و سازماندهی‌شده در رسانه‌های منسوب به خود و همچنین فضای مجازی از سریال گاندو دفاع کردند.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر برای 200 هزار واحد مسکونی زنگنه: ‌اطلاعات صادرات نفت، اطلاعات جنگی است گزارشگر سازمان ملل: سکوت آمریکا درباره قاشقچی و مدارا با بن‌سلمان شرم آور است خبرگزاری فرانسه: آمریکا فعلا برنامه‌ای برای قرار دادن نام ظریف در فهرست تحریم‌ها ندارد جک استراو: ترامپ یک قلدر خودشیفته‌ است که باید در برابرش ایستاد دیدار امیر قطر با ترامپ و امضای توافق‌های چند میلیارد دلاری با کسب 7 مدال طلا، یک نقره و یک برنز؛ فرنگی کاران جوان ایران مقتدرانه بَر بام آسیا ایستادند بهره‌ای از کلام شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی بمناسبت روز حجاب و عفاف حجاب، عفاف و حدود آزادی در جامعه اسلامی نماینده روسیه در وین: ذخیره نامحدود اورانیوم با غلظت پایین حق ایران است یادداشت رئیس سازمان انرژی اتمی در روزنامه لوفیگارو صالحی: شرط خروج تهران و واشنگتن از بحران، لغو تحریم‌های ضدایرانی است پاسخ برلین به جوسازی رسانه‌های آلمانی: ایران در وضع کنونی برجام مقصر نیست با قرائت بیانیه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمریکا برای مذاکرات بدون پیش شرط با تهران اعلام آمادگی کرد ادامه واکنشها به تخریب وجهه دولت در صداوسیما دولت به رئیس صداوسیما درباره مجموعه تلویزیونی گاندو تذکر داد تحلیل سیاسی هفته درمانگاه‌های هلال احمر در مدینه برای ارائه خدمات به زائران ایرانی بازگشایی شد در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ گزارش بررسی جایگاه ایران در مقایسه با سایر کشور‌های جهان و منطقه ارائه شد پدر انتخابات بسوزد رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد دکتر روحانی پس از دریافت پیام کتبی رئیس‌جمهور فرانسه: ایران کاملاً راه دیپلماسی را باز نگهداشته است دکتر روحانی پس از دریافت پیام کتبی رئیس‌جمهور فرانسه: ایران کاملاً راه دیپلماسی را باز نگهداشته است دکتر روحانی پس از دریافت پیام کتبی رئیس‌جمهور فرانسه: ایران کاملاً راه دیپلماسی را باز نگهداشته است دکتر روحانی پس از دریافت پیام کتبی رئیس‌جمهور فرانسه: ایران کاملاً راه دیپلماسی را باز نگهداشته است دکتر روحانی پس از دریافت پیام کتبی رئیس‌جمهور فرانسه: ایران کاملاً راه دیپلماسی را باز نگهداشته است دکتر روحانی پس از دریافت پیام کتبی رئیس‌جمهور فرانسه: ایران کاملاً راه دیپلماسی را باز نگهداشته است دکتر روحانی پس از دریافت پیام کتبی رئیس‌جمهور فرانسه: ایران کاملاً راه دیپلماسی را باز نگهداشته است دکتر روحانی پس از دریافت پیام کتبی رئیس‌جمهور فرانسه: ایران کاملاً راه دیپلماسی را باز نگهداشته است