ازسرگیری تظاهرات ضد صهیونیستی یهودیان آفریقایی تبار در تل‌آویو

مهاجران اتیوپی مجددا در تل‌آویو و شهرهای دیگر اراضی اشغالی علیه نژادپرستی صهیونیست‌ها تظاهرات کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عبری‌زبان "واللا"، مهاجران یهودی اتیوپی موسوم به "فالاشه"ساکن در اراضی اشغالی با گذشت یک هفته از کشته شدن سلمون تکا، جوان اتیوپیایی که به دست نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی کشته شد، در تعدادی از مناطق اراضی اشغالی راهپیمایی کردند که بارزترین آن راهپیمایی زنان در میدان "رابین" واقع در تل‌آویو بود.
در این تظاهرات پلیس شش تظاهرکننده را در نتالیا و دو تن دیگر را بتاح تکفا به ادعای شروع به اقدامات خشونت‌آمیز بازداشت کرد.
در پی کشته شدن سلمون تکا، جوان 18 ساله اتیوپیایی که دارای تابعیت اسرائیلی بود و به ضرب گلوله یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی کشته شد، تمامی مناطق مختلف اراضی اشغالی شاهد اعتراضات گسترده است.


یکی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی تل‌آویو تاکید کرد: اتیوپی‌ها هرگز به کسی اجازه نخواهند داد که فرزندان‌شان را آزار و اذیت کنند.
تنظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود که آنها نمی‌خواهند قربانیان بعدی نژادپرستی و خشونت پلیس رژیم صهیونیستی باشند.
در پایان تظاهرات "یونی ساکیبا" از برگزار کنندگان این تظاهرات در سخنانی گفت: اتیوپیایی‌ها به خاطر حق و حقوقشان تظاهرات می‌کنند.
وی تاکید کرد: مهاجران اتیوپیایی از حق آموزش برخوردار نیستند، با آنها با عدالت رفتار نمی‌شود، مورد پذیرش جامعهاسرائیل قرار نگرفته‌اند و کرامتشان حفظ نمی‌شود. در پایان تظاهرات شرکت کنندگان به احترام روح تیکا یک دقیقه سکوت کردند.
یهودیان فالاشه به قومی یهودی هستند که سابقاً در کشور اتیوپی زندگی می‌کردند ولی اکنون به اراضی اشغالی مهاجرت کرده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رئیس جمهور؛ جلسه هماهنگی سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان شمالی برگزار شد امارات پرچم شکست در یمن را بالا برد هشدار فعالان حقوق بشری نسبت به دو برابر شدن اعدام‌ها در عربستان اعتراض هیات علمای سعودی به «فساد اخلاقی» در عربستان ترامپ چشمداشت خود به پول قطر را علنی کرد واشنگتن پست: ترامپ در قبال اقدامات برجامی ایران سرگردان مانده است مشاور مکرون امروز با دبیرشورای عالی امنیت ملی دیدار می‌کند با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد؛ افتتاح چندین طرح نیروگاهی و صنعتی در استان فارس نانسی پلوسی: ترامپ می‌خواهد آمریکا را دوباره کشور سفیدپوستان کند ازسرگیری تظاهرات ضد صهیونیستی یهودیان آفریقایی تبار در تل‌آویو همزمان با دهه کرامت ودرآستانه میلاد گهر بار ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) بهره‌برداری و عملیات اجرایی 222 طرح عمران شهری در شهر قم آغاز شد پیکرهای مطهر 44 شهید دوران دفاع مقدس امروز از مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند یکی بر سر شاخ، بُن می‌برید! منابع مصری: مشکل نفتکش حامل نفت ایران از سوی مصر در کانال سوئز در حال حل و فصل است دکتر جهانگیری در جلسه شورای عالی اداری: همه دستگاه‌های دولتی و سایر قوا باید برای اجرای هر چه بهتر برنامه جامع اصلاح نظام اداری تلاش کنند فعالیت محرومیت زدایی بنیاد برکت در 3 هزار روستای کشور