مشاور مکرون امروز با دبیرشورای عالی امنیت ملی دیدار می‌کند

«امانوئل بن» مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه امروز با «دریابان علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
در این دیدار آخرین وضعیت پیگیری اجرای تعهدات کشورهای اروپایی در برجام و مکانیزم‌های مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مورد بحث و بررسی قرار خواهد.
15 تیر یک روز مانده به پایان مهلت 60 روزه ایران برای برداشتن گام دوم کاهش تعهدات هسته‌ای رئیس جمهوری فرانسه با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی درباره راهکارهای حفظ برجام گفت‌و‌گو کرد
براساس بیانیه‌ای که کاخ الیزه درباره این گفت‌و‌گو منتشر کرد، امانوئل ماکرون با حسن روحانی به توافق رسید تا شرایط از سرگیری گفتگو بین همه طرف‌ها را تا 9 روز دیگر (15 ژوئیه/24 تیر) بررسی کند.


طبق این بیانیه رئیس جمهوری فرانسه قرار شد رایزنی‌های خود را با مقامات ایران و طرف‌های بین‌المللی ادامه دهد.
مقامات ایرانی طی هفته جاری تصریح کرده‌اند که ایران تنها زمانی اجرای تعهدات پیشین خود در برجام را از سر خواهد گرفت که سایر طرف‌های این توافق بین‌المللی نیز تعهدات خود را به انجام برسانند.
16 تیر هم زمان با آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی براساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی، اقداماتی که برای اجرا در گام سوم نیز در نظر گرفته شده اعلام گردید.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رئیس جمهور؛ جلسه هماهنگی سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان شمالی برگزار شد امارات پرچم شکست در یمن را بالا برد هشدار فعالان حقوق بشری نسبت به دو برابر شدن اعدام‌ها در عربستان اعتراض هیات علمای سعودی به «فساد اخلاقی» در عربستان ترامپ چشمداشت خود به پول قطر را علنی کرد واشنگتن پست: ترامپ در قبال اقدامات برجامی ایران سرگردان مانده است مشاور مکرون امروز با دبیرشورای عالی امنیت ملی دیدار می‌کند با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد؛ افتتاح چندین طرح نیروگاهی و صنعتی در استان فارس نانسی پلوسی: ترامپ می‌خواهد آمریکا را دوباره کشور سفیدپوستان کند ازسرگیری تظاهرات ضد صهیونیستی یهودیان آفریقایی تبار در تل‌آویو همزمان با دهه کرامت ودرآستانه میلاد گهر بار ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) بهره‌برداری و عملیات اجرایی 222 طرح عمران شهری در شهر قم آغاز شد پیکرهای مطهر 44 شهید دوران دفاع مقدس امروز از مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند یکی بر سر شاخ، بُن می‌برید! منابع مصری: مشکل نفتکش حامل نفت ایران از سوی مصر در کانال سوئز در حال حل و فصل است دکتر جهانگیری در جلسه شورای عالی اداری: همه دستگاه‌های دولتی و سایر قوا باید برای اجرای هر چه بهتر برنامه جامع اصلاح نظام اداری تلاش کنند فعالیت محرومیت زدایی بنیاد برکت در 3 هزار روستای کشور