اعتراض هیات علمای سعودی به «فساد اخلاقی» در عربستان

سه عضو هیات علمای ارشد سعودی در اعتراض به «فساد اخلاقی هدفمند» در عربستان از شرکت در جلسات این هیات امتناع کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با برپایی برنامه‌های و جشنواره‌های متعدد در جامعه عربستان، سه عضو هیات علمای ارشد این کشور به عنوان عالی‌ترین نهاد دینی اینگونه برنامه‌ها را «فساد اخلاقی هدفمند» دانسته و دست به اعتراض زده‌اند.
«سعید بن ناصر الغامدی» استاد دانشگاه و فعال سیاسی عربستانی در صفحه توئیتر خود بدون نام بردن از این سه تن، گفت که آنها به اینکه اجازه سخن گفتن در خصوص فساد اخلاقی در عربستان را ندارند، اعتراض دارند.
اعتراض اعضای «هیات علمای ارشد» درحالی است که این نهاد دینی کاملا رویه محافظه‌کارانه دارد و یک نهاد دولتی محسوب می‌شود. در سال‌های گذشته علما و خطیبان مساجد در صدر لیست بازداشت شدگان قرار گرفته‌اند که برخی از آن‌ها در معرض مجازات اعدام قرار دارند.


در همین حال فعالان شبکه‌های اجتماعی از هشتک «سازمان سرگرمی، مساجد را خوار می‌کند» استفاده کرده و به برنامه‌های این سازمان اعتراض کرده‌اند.
«سازمان سرگرمی و تفریح» که در 18 اردیبهشت 1395 تاسیس شد جزء سلسله طرح‌های ولی عهد سعودی برای چشم‌انداز 2030 محسوب می‌شود و فعالیت‌های این سازمان در هفته‌های گذشته جنجال زیادی به پا کرده است.
در این راستا جشنواره «موسم جده» که از 18 خرداد آغاز شده و قرار است تا 27 تیر ادامه یابد با توجه به محتوا و تبلیغ وسیع فرهنگ غربی اعتراض بسیاری را در داخل جامعه عربستان برانگیخته است. اختتامیه این برنامه‌ها قرار است با حضور «نیکی میناژ» خواننده پاپ آمریکایی همراه شود که تعجب و خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی عربستان را موجب شده است.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رئیس جمهور؛ جلسه هماهنگی سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان شمالی برگزار شد امارات پرچم شکست در یمن را بالا برد هشدار فعالان حقوق بشری نسبت به دو برابر شدن اعدام‌ها در عربستان اعتراض هیات علمای سعودی به «فساد اخلاقی» در عربستان ترامپ چشمداشت خود به پول قطر را علنی کرد واشنگتن پست: ترامپ در قبال اقدامات برجامی ایران سرگردان مانده است مشاور مکرون امروز با دبیرشورای عالی امنیت ملی دیدار می‌کند با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد؛ افتتاح چندین طرح نیروگاهی و صنعتی در استان فارس نانسی پلوسی: ترامپ می‌خواهد آمریکا را دوباره کشور سفیدپوستان کند ازسرگیری تظاهرات ضد صهیونیستی یهودیان آفریقایی تبار در تل‌آویو همزمان با دهه کرامت ودرآستانه میلاد گهر بار ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) بهره‌برداری و عملیات اجرایی 222 طرح عمران شهری در شهر قم آغاز شد پیکرهای مطهر 44 شهید دوران دفاع مقدس امروز از مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند یکی بر سر شاخ، بُن می‌برید! منابع مصری: مشکل نفتکش حامل نفت ایران از سوی مصر در کانال سوئز در حال حل و فصل است دکتر جهانگیری در جلسه شورای عالی اداری: همه دستگاه‌های دولتی و سایر قوا باید برای اجرای هر چه بهتر برنامه جامع اصلاح نظام اداری تلاش کنند فعالیت محرومیت زدایی بنیاد برکت در 3 هزار روستای کشور